מעצבים לוגו לעסק? הנה 5 טעויות קריטיות שכדאי להימנע מהן

לפעמים גם עודף מקוריות יכול להזיק

מאת: 
זמן קריאה: 01:40 דק'
מעצבים לוגו לעסק? הנה 5 טעויות קריטיות שכדאי להימנע מהן
כמו שתכיף נבין, זה באמת קורה לטובים ביותר

לוגו הוא דרך נהדרת להשיג נוכחות ברשת ולהבטיח שהגולשים יזכרו את המותג שלכם, אבל בתהליך העיצוב שלו, גם הטובים ביותר לפעמים נופלים בטעויות הכי נפוצות:

 

 1.  עומס מידע

עצמו לרגע את העיניים ונסו לדמיין דוגמה ללוגו מוצלח. כנראה שחשבתם על לוגו פשוט, מינימליסטי ובלי יותר מדי "קשקושים". הרבה בעלי עסקים שמגיעים לעצב לוגו שייצר נוכחות דיגיטלית משמעותית, רוצים שהוא יכיל גם סלוגן, גם את שם החברה וגם פרטים נוספים שלדעתם חייבים להיכנס. כל אלו מעמיסים על התוצר הסופי ומקשים על הלוגו לשרת את מטרתו החשובה ביותר – להיכנס לאנשים לזיכרון ולהישאר שם.

2.  כפל משמעות

עיצוב לוגו דורש זמן רב של עבודה: מכינים כמה גרסאות, דנים בו ועוסקים בו רבות. המוח האנושי עובד בצורה כזאת שכשאנחנו מתמקדים בדבר מסוים המון זמן, אנחנו לפעמים לא רואים בו תכונות מסוימות שמי שיראה אותו בפעם הראשונה יקלוט מיד. זה קורה גם לארגונים גדולים ורציניים כמו משרד הסחר הממשלתי בארצות הברית (OGC) שעיצב לוגו שגרר המון בדיחות ברשת. למה? תשפטו בעצמכם. לכן, עדיף להראות את הלוגו לכמה שיותר אנשים לפני החשיפה כדי להימנע מטעויות מביכות כאלה.

 

כפל משמעות לפעמים יכול להיות מביך במיוחד

כפל משמעות לפעמים יכול להיות מביך במיוחד

 

3.  פונט לא קריא

שימוש בפונטים מיוחדים מדי עלול לייצר מצב שהתוצר הסופי יהיה קשה לקריאה ו"מורכב לעיכול". בשנים האחרונות מתחזק הטרנד של שימוש בטופוגרפיה בלוגואים – כלומר שימוש בטקסט למטרות עיצוביות. מומחים מזהירים שלא להיסחף אחרי הטרנד הזה מחשש שהוא יגרום לכם לייצר לוגו מסורבל מדי שלגולש הפשוט יהיה קשה להבין מה באמת כתוב בו.

 

עיצבתם לוגו מדהים? פרסמו אותו בחינם בכרטיס העסק ב- B144 שכל העולם יראה >>

 

4.  מסר לא ברור

לפעמים, מרוב רצון להיות יצירתיים ומקוריים, אנחנו מייצרים משהו שבכלל לא ברור מה הייתה המטרה המקורית שלו. זה קרה גם למעצבים של הלוגו לאולימפיאדת לונדון ב-2012, שרצו לייצר לוגו ייחודי, בולט ובלתי נשכח.

בפועל, הלוגו הפך לבדיחה ברשת בגלל שכל אחד יכול לראות אותו ולתת לדמיון שלו להמריא למחוזות שונים והזויים לגמרי. אחד הגולשים כתב שזה נראה כמו ילדה שעובדת על מחשב ואולי מעצבת לוגו מוצלח יותר למשחקים האולימפיים. גם באיראן הגישו מחאה רשמית על הלוגו ואמרו שהוא "מזכיר את המילה ציון".

 

ומה אתם רואים כאן?

ומה אתם רואים כאן?

 

5.  חוסר התאמה למדיות השונות

בעבר אנשים יצרו לוגואים שיתאימו לכרטיסי הביקור ולחשבוניות, בהמשך הם שימשו בעיקר באתרים עסקיים וכיום חשוב שהלוגו יהיה אידאלי להצגה גם בטלפון הנייד ובעמודים העסקיים שלכם ברשתות החברתיות. אם יש לכם לוגו רחב עם המון טקסט, הוא פשוט לא ייראה טוב בתצוגה המקדימה בעמוד הפייסבוק שלכם או בגרסאות שונות של האתר במובייל. לכן, עדיף לייצר לוגו ריבועי ופשוט – עדיף בכמה וריאציות כדי שתוכלו להשתמש בו בפלטפורמות שונות.

 

עיצבתם לוגו מדהים? פרסמו אותו בחינם בכרטיס העסק ב- B144 שכל העולם יראה >>

 

 

 

 

 


B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו מבינים לעומק את עולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

גוגל פרטנרס

כתבות נוספות בנושא
נוכחות ברשת

 דילוג לתוכן