איך לבנות תוכנית עבודה שנתית?

להגדיר את המטרות והיעדים ולא לחשוש לשתף את הבוס: לפני שבונים תוכנית עבודה שנתית, כדאי להיעזר בטיפים הבאים. כל הדרך מהצעד הראשון בתוכנית העבודה השנתית ועד לסימון וי על פרויקט שבוצע בהצלחה

מאת: 
ינואר 2017
זמן קריאה: 01:22 דק'

2017-01-24

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%91%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%91%d7%95%d7%93%d7%94-%d7%a9%d7%a0%d7%aa%d7%99%d7%aa/

לא פשוט לבנות תוכנית עבודה שנתית, אבל אם מקפידים מראש לבצע את הצעדים הבאים, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה מאוד זמן וכאבי ראש.

זהו את מטרת תוכנית העבודה

לכל תוכנית עבודה מטרות משלה. חייבים להגדיר את מטרות תוכנית העבודה שאתם כותבים, בהתאם לצורך שלכם וללוחות הזמנים שלכם. תוכניות עבודה נכתבות לרוב אחרי סקירה של השנה החולפת, או שהן תוצר של ישיבות תכנון אסטרטגיות שגופים וחברות מנהלים לקראת שנה חדשה. כדי לזהות את מטרת תוכנית העבודה, עליכם להיות מסוגלים לענות על השאלות הבאות: מהן ההחלטות שלנו? מהם היעדים שלנו? כיצד אנחנו עומדים להוציא אותם אל הפועל ולהשיג אותם?

איך לבנות תוכנית עבודה שנתית?

 

הקדמה ורקע

כדי להבין את הסיבות לכתיבתה של תוכנית העבודה, עליכם לחבר הקדמה ורקע קצרים. הרקע מסביר את הבעיות שיש לפתור, או את היעדים שיש להשיג בעזרת הפרויקט או הפרויקטים שאתם מתכננים לבצע במהלך שנת העבודה.

הגדרת מטרות ויעדים

הגדרת המטרות מתמקדת בתמונה הגדולה של התוכנית שלכם, באפקט שיתחולל בעקבות מימושה. הגדרת היעדים, מנגד, מתמקדת בתוצרים ממוקדים יותר, מיידיים יותר ומדידים יותר. מכיוון שמדובר בתוכנית שנתית, יכול להיות שתרצו לחלק את המטרות לפי טווחים, מהקצר עד הארוך.

את היעדים יש לכתוב בלשון פעילה ולתאר בהם פעולות מוגדרות ולא כלליות – למשל, "נייצר" ולא "נבחן".

קהל יעד ורלוונטיות

היו ממוקדים ככל האפשר בקהל היעד לתוכניות שלכם, הציעו מדדים לאומדן ההצלחה, וכמובן, ודאו שאתם יכולים לעמוד ביעדים שהצבתם במסגרת הזמן הנתונה.

לבסוף, ודאו שהיעדים והמטרות רלוונטיים למה שדורשים מכם כחלק מהתמונה הגדולה. אל תשכחו להציב תאריך יעד לסיום התוכנית.

הגדירו את המשאבים

לפני ביצוע התוכנית עליכם להגדיר את המשאבים העומדים לרשותכם, או את אלה שאתם זקוקים להם אך אינם זמינים לכם. מדובר בתקציבים, אנשים, כלים או תוכניות אחרות, וכמובן גם מידע.

הגדירו את המגבלות שלכם

חשוב שגם הבוסים שלכם יכירו את המשוכות שעליכם לעבור וידעו מה עלול להגביל את ההצלחה שלכם. יכול להיות שאתם זקוקים לזמן רב יותר להשלמת הביצוע, או שיש לכם משימות או תפקידים אחרים שעליכם למלא; אל תשכחו לציין אותם בפני הממונים עליכם.

קמפיינים מניבים ברשת עושים רק אצל מומחי הפרסום של B144. היכנסו ובחרו חבילה משתלמת

מי אחראי לכל שלב או פעולה?

יכול להיות שאתם פועלים לבד, ויכול להיות שאתם מנהלים צוות ובונים עבורו תוכנית. כך או אחרת, עליכם להגדיר מי עומד לבצע מה, מתי ואיפה.רצוי מאוד להפריד את הפעולות השונות לא רק לפי משך הזמן שהן צורכות, אלא גם להראות כיצד הן משתלבות בתמונה הכללית של פעולות השותפים השונים לתוכנית.

מהי האסטרטגיה שלכם?

שאלת מיליון הדולר. כיצד תשיגו את המטרות ואת היעדים שהצבתם לעצמכם או שהוצבו לכם? אם מדובר בתוכנית שיווקית, למשל, מה יהיו המסרים השיווקיים? כיצד תתמודדו עם המתחרים שלכם? כיצד תוודאו שהספקים עומדים בלוח הזמנים הדרוש?

ולסיום, אל תשכחו ליצור את ה"גאנט" המפורסם: לוח הזמנים לפרויקט, שבו תסמנו אבני דרך ואת האחראים לכל שלב בתוכנית העבודה.

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן