מה זה קידום אתרים אורגני?

הדרך הכי טובה לגרום לאתר שלכם לטפס בדירוג ולהפוך אותו לרווחי

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:29 דק'

2018-01-02

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%9e%d7%94-%d7%96%d7%94-%d7%a7%d7%99%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%90%d7%aa%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%92%d7%a0%d7%99/

קידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד משיווק דיגיטלי, ולא בכדי. מחקרים מראים כי מרבית הגולשים לא טורחים לדפדף אל תוצאות חיפוש מעבר לדף הראשון או השני, לכל היותר. המלחמה על המיקומים הגבוהים היא קשה, כיוון שאם תהיו ממוקמים נמוך בתוצאות החיפוש – אנשים כנראה לא יגיעו לאתר שלכם. לעומת זאת, מיקום גבוה מבטיח תנועה גבוהה, והמשמעות היא – יותר ביזנס

 

מה זה בכלל ׳קידום אתרים׳?

כאשר אתם מעלים אתר לאוויר – לאינטרנט – אתם מעוניינים שיגיעו אליו גולשים. אחת הדרכים הבולטות שבהן גולשים מנווטים ברשת, היא באמצעות מנועי חיפוש, כמו גוגל ואחרים: הגולש מחפש תשובה לשאלה כלשהי או את שמו של מוצר או עסק מסוים, ומנוע החיפוש מפנה אותו לאתר שהוא חושב שהוא הרלוונטי ביותר. התהליך נעשה על ידי הצגת רשימה של אתרים בתוצאות החיפוש, מסודרים מהטוב והרלוונטי ביותר, ועד לאתר הכי פחות רלוונטי.

תוצאות חיפוש אלו נקראות ׳תוצאות חיפוש אורגניות׳ (להבדיל מתוצאות ממומנות, קרי, מודעות). רשימת התוצאות תחולק לדפים או עמודים, כאשר 10 האתרים הטובים ביותר יופיעו בעמוד הראשון.

 

בחרו איש מקצוע שיודע לחבר הכל יחד

בחרו איש מקצוע שיודע לחבר הכל יחד (צילום: shutterstock)

 

מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום אתרים נחלק לשני עולמות – הממומן והאורגני. קידום ממומן בגוגל (מודעות תמורת תשלום), מאפשר לאתרים לפרסם את עצמם ולהגיע לחשיפה גבוהה ומיידית בראש תוצאות החיפוש. בקידום מסוג זה – ככל שתשלמו יותר, כך האתר שלכם יקודם יותר.

קידום אורגני, שאינו כרוך בתשלום למנוע החיפוש, כולל את מכלול הפעולות שיש לבצע כדי להביא למקסום פוטנציאל החשיפה של האתר במנועי חיפוש, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל (מנוע החיפוש הפופולארי בעולם) – החל מהעשרת תוכן איכותי, דרך מילות חיפוש, יצירת קישורים ופעולות נוספות המתבצעות על ידי מקדמי אתרים מקצועיים.

התוצאות האורגניות (״הטבעיות״) יופיעו תמיד מתחת לתוצאות הממומנות (הפרסומות) בגוגל.

 

 

רוצה להשקיע בקידום ממומן לעסק שלך? המומחים של B144 כאן כדי לעזור

 

יתרונות וחסרונות של הקידום האורגני

 

נתחיל ביתרונות:

  • הקלקות אינן עולות כסף, החשיפה אינה מוגבלת.
  • קידום והעשרת האתר כולו (ולא רק קידום של מודעה) המוביל להשבחת הערך של האתר.
  • הטראפיק שמגיע אלינו לאתר עשוי להיות איכותי יותר.
  • פיתוח נכס המניב הכנסות לאורך זמן.

 

אך יש גם חסרונות:

  • קידום אורגני לוקח זמן רב יחסית – יש כאן תהליך "שכנוע" מול מנועי החיפוש – שמחפשים את היתרונות באתר שלכם.
  • קידום אורגני אינו יציב מכיוון שהוא חשוף לשינויי אלגוריתם של מנועי החיפוש.
  • התוצאות האורגניות תמיד יופיעו מתחת לתוצאות הממומנות.
  • קידום אורגני מצוין דורש ידע מקצועי רב וניסיון (כן, יש מקום לטעויות).

 

לקידום אורגני יש גם חסרונות

לקידום אורגני יש גם חסרונות (צילום: Annotee, shutterstock)

 

כדי למקסם את תוצאות הקידום האורגני עליכם בראש ובראשונה ליצור אתר טוב, עם תוכן איכותי, ולאחר מכן להפיץ אותו בצורה אגרסיבית בערוצים הנכונים, לרבות רשתות חברתיות. מומלץ לעשות זאת באמצעות חברת קידום אתרים מקצועית, אמינה ובעלת ניסיון – אשר תחבר עבורכם נכון את כל חלקי הפאזל ותיצור את התמהיל הנכון לקידום האתר שלכם.

 

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן