תוכנית עסקית – איך לשנות את שם המותג שלך?

לאחר כמה שנים בשוק, ישנם מצבים בהם בעלי העסק מעוניינים לשנות את שם המותג המוביל. ברוב המקרים המטרה היא לשפר את התוצאות העסקיות. איך עושים את זה נכון וממה יש להיזהר? התשובות בפנים!

מאת: 
אוגוסט 2016
זמן קריאה: 00:59 דק'

2016-08-31

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/%d7%aa%d7%95%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%a9%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%a9%d7%9d-%d7%94%d7%9e%d7%95%d7%aa%d7%92-%d7%a9%d7%9c%d7%9a/

מהן הסכנות העיקריות בהחלפת המותג?

1. בלבול בקרב לקוחות שכבר מכירים את המותג ואוהבים אותו

זו אולי הבעיה הגדולה ביותר בהחלפת שם מותג או סמל (לוגו). הלקוח עלול לשאול את עצמו מה בעצם קורה כאן, ולמה נעשה השינוי והדבר מוביל לפקפוק באיכות ועוצמת המותג. החלפתם שם למותג? תנו לזה למנף את העסק בעזרת חבילת פרסום משתלמת

2. אובדן דרך וזהות

למותג ותיק יש עוצמה וגם אם הוא לא הכי טוב, עדיין יש לו ערך בעיני מי שאוהבים אותו – במיוחד מבית. חשוב שהמותג החדש יתאים גם לערכים ההיסטוריים של המותג הוותיק ולא ייוצר בלבול או אובדן זהות בקרב העובדים במעבר למותג החדש.

תוכנית עסקית - איך לשנות את שם המותג שלך?

אז איך עושים זאת נכון?

ראשית, יש לאפיין מחדש את כל הסביבה העסקית שבה פועלים ואת המוצרים החדשים. הדוגמאות הבאות הן רק כמה מהשאלות שיש לשאול:

  • מהו השוק שאליו רוצים לפנות? האם מדובר באותו שוק, או שוק אחר, או אולי פלח ספציפי, שהתחזק, באותו שוק.
  • מה הדרישות של השוק החדש או השוק המתעדכן? מהם המוצרים שהוא מחפש, באילו מחירים ותנאים.

לאחר אפיון השוק ממש כמו בראשית הדרך של החברה או העסק מתחילים לאפיין את המותג עצמו, ואת המסרים שלו. לדוגמא:

  • מה יעמוד מאחורי המותג החדש?
  • האם מוצרים חדשים או רק עטיפות או אריזות חדשות. אולי סל שירותים חדש או שונה?
  • מה יהיה המסר של המותג החדש?
  • מה יהיה האופי שלו? חם יותר? משפחתי או 'אנושי ' ואולי דווקא הייטקיסטי או מינימליסטי?
  • האם ישתנו מחירי המוצרים?
  • האם תשנו את התמחיר הכללי? האפ תוסיפו מוצרים יקרים או זולים יותר תחת אותו המותג?

בחירת השם

בעולם המודרני, שם צריך להיות קל לביטוי וקליט ככל האפשר הרבה יותר מבעבר. לאחר שבחרתם במספר אופציות, רצוי מאוד לבדוק אותן בקרב מספר לקוחות פוטנציאליים. דבר זה נעשה לא במסדרונות החברה, אלא על ידי חברות שמתמחות במחקרי שוק מסוגים שונים כמו קבוצות מיתוג.

לסיכום, להחלפת שם מותג כדאי מאוד להתייעץ עם יועץ שיווקי או אסטרטגי לכל אורך התהליך וכן עם קופירייטרים ומעצבים ומוקדם ככל האפשר בתהליך עצמו.

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן