איכותי, לא שגרתי ובתקציב ידידותי: כל מה שצריך לדעת על פרסום גרילה
עסקים קטנים מתקשים לייצר מהלכים שיווקיים בעלות מוזלת, אבל חברות רבות כבר הוכיחו שלפעמים כל מה שצריך הוא מסר חכם ומעט יצירתיות. הכירו את עקרונות המפתח לקמפיין גרילה מנצח
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
במציאות שבה קל לעבור על פני שלט חוצות סטנדרטי או להתעלם מפרסומת שצצה על גבי המסך, מפרסמים נדרשים לחשוב על דרכים חדשות כדי להרשים את לקוחותיהם הפוטנציאליים. לצאת אל זירות שונות, להשתמש במסרים ייחודיים ולהפתיע עוברי אורח בדרכים שיגרמו להם לחייך, להתרגש או להסתקרן. בבסיסו, פרסום גרילה נועד כדי לאפשר לחברות קטנות לעמוד בקצב של שחקנים גדולים יותר. אלא שבשנים האחרונות, גם מותגי ענק כבר למדו להעריך ולרתום לטובתם את היתרונות של פרסום גרילה איכותי.
רעיונות למהלכי גרילה באופליין
למרות שפרסומי גרילה רבים פוגשים את המשתמשים ברחוב, בפארק הציבורי או בקניונים, במציאות של היום ניתן לפגוש אותם גם באתרי אינטרנט ובפלטפורמות החברתיות הפופולאריות ביותר. כדי שתוכלו לקבל השראה ולתכנן את המהלך הבא שלכם, נציג דוגמאות שמתייחסות לשני הסוגים. אילו פרסומים תוכלו לפגוש מחוץ לבית?
• פרסום יצירתי על גבי שקיות העסק – דרך מצוינת להפוך את הלקוחות הקיימים לשגרירים, באמצעות איורים מסקרנים שתופסים את העין, משפטים קליטים או כל רעיון אחר שיגרום לסובבים אותם להגניב מבט נוסף.
• שימוש בשטחי פרסום לא קונבנציונליים – פרסומי גרילה נמצאים במקומות שלרוב לא תצפו לפגוש בהם מסרים שיווקיים. גרפיטי או ציור בגיר על גבי מבנים שמיועדים להריסה, מדבקות על גבי מדרכות או רצפות של מרכזי קניות, שימוש בספסלים, תליית כרזות על גבי פנסי תאורה, קישוט פסלי רחוב וכדומה. לחילופין, ניתן גם ליצור אפקט משמעותי באמצעות פרסום על גבי פריטים קטנים כמו כוסות בחדרי המתנה של רופאים, קשי שתייה, ידיות אחיזה באוטובוסים ועוד.
קמפיין המפעיל את קהל היעד
אנשים רבים יסכימו להיענות למהלכי גרילה שמבטיחים מתנה חינמית בתמורה לפעולה כלשהי. החל מקמפיין פרסומי למשחקים האולימפיים במוסקבה, במסגרתם חולקו כרטיסי נסיעה בחינם לרכבת התחתית למי שהסכים לעשות סקווטים; ועד לפעילות של קוקה קולה שכללה בקבוק משקה חינם בתמורה לחיבוק.
ומה לגבי פרסומי גרילה מקוונים?
פרסומי גרילה בדיגיטל אינם מוגבלים לאזור ספציפי, נוחים לביצוע ולעתים גם העלויות שלהם הן ידידותיות במיוחד. אם אתם מתכננים את המהלך הבא שלכם, אלה כמה רעיונות שתרצו לקחת בחשבון:
טיזרים
עומדים להשיק מוצר או שירות חדש? תוכלו להפיץ כמה טיזרים מקדימים ברשת כדי לייצר סקרנות ולגרום לכולם לדבר עליהם. הרשת האמריקאית IHOP למשל, שינתה את שמה במהלך קמפיין מסוים ל-IHOB. היא צייצה בטוויטר "מה הסיבה שמאחורי ה-B? כל התשובות ב-3 ביוני". הגולשים מיהרו לנחש ולתייג את עמוד הרשת, ומאוחר יותר גילו שה-B מייצג הוספת המבורגרים לתפריט. המודעות למהלך העלתה את הסקרנות והציפייה של לקוחות הרשת, והתבטאה גם בעלייה במכירות.
יצירת אישיות למותג
מותגים רבים יוצרים לעצמם טון ואישיות ייחודית, ולעתים הם "יוצאים לטייל" בין עמודים עסקיים אחרים במדיה החברתית כדי להגיב בהם ולייצר עניין. גולשים נהנים מאוד לקרוא את ההתכתבויות שנוצרות בין העמודים, שצצות במפתיע והופכות במהירות לוויראליות.
ניהול תחרויות
אין גולש שלא ישמח לזכות בתחרות, ולכן השקת תחרות היא דרך מצוין לשיווק העסק. היא יכולה לשמש אתכם להגדלת חשיפה, לשפר את מעורבות הלקוחות ולהגדיל את כמות המתעניינים בכם. כדי להתבסס על הקצב המהיר והעניין של פעילויות גרילה, תוכלו להציע לגולשים למצוא קוד הטבה שהחבאתם בחנות המקוונת או בעמוד האינסטגרם שלכם; לעודד אותם להעלות קטעי וידאו מקוריים בהתאם למשימה שקשורה לעסק; או להחביא מוצר שלכם בלוקיישן מסוים ולפרסם רמזים בעמוד הפייסבוק שמובילים אליו. האפשרויות הן בלתי מוגבלות!
סטוריז
קמפיין גרילה אמור להופיע במפתיע ולהיעלם באותה המהירות, ואיזה כלי מתאים יותר להציג מהלך כזה מאשר הסטורי שלכם? אם יש לכם חשבון אינסטגרם עסקי או עמוד פייסבוק עסקי, תוכלו לסקרן את הגולשים עם מידע מקדים על השקות, להציע הטבות בהפתעה ל-10 הגולשים הראשונים שישלחו לכם צילום מסך של הסטורי, להפעיל Countdown עד לפרסום אירוע השקה סודי ועוד.
לפני שיוצאים לדרך
כמו שיכולתם לראות, עולם פרסום הגרילה הוא תחום מרתק שיכול להשתלב ברוב הנכסים הדיגיטליים שלכם. אלא שכדי לייצר מהלכים מפתיעים שהגולשים באמת יאהבו, חשוב לתכנן אותם ביסודיות, להגדיר את המטרות ולבחור את הכלים הנדרשים. המומחים של B144 יעזרו לכם ביצירת הבסיס למהלך הבא, עם עמוד עסקי, קמפיין פרסומי בפייסבוק, אתר שיווקי או חנות אונליין שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם. לחצו כאן כדי להתחיל!