כיצד אמדוד את הצלחתי בקמפיין?
לכל סוג של קמפיין בפייסבוק יש מדדים משלו להצלחה. אם למשל, בחרת בקמפיין המרות, המדדים יהיו: מספר ההמרות (למשל: כמה אנשים מילוי טופס), אחוז ההמרות (אחוז האנשים שמילאו את הטופס), עלות להמרה (כמה כסף הוצאת בממוצע על כל טופס שנשלח אליך במסגרת הקמפיין), החזר על הוצאות פרסום (הכנסתך מהקמפיין ביחס לכסף שהשקעת בו) ושיעור קליקים ( אחוז האנשים שלחצו על המודעה שלך לאחר שראו אותה).
כמה זמן לוקח לקמפיין לעלות לאוויר?
בדרך כלל לוקח לפייסבוק עד 72 שעות לאשר את המודעות של קמפיין חדש. תהליך האישור כולל את בדיקת תוכן המודעה, קהל היעד והתאמה למדיניות הפרסום של פייסבוק.
כמה זמן הקמפיין צריך לרוץ והאם הוא חייב להיות רצוף?
זמן הריצה של הקמפיין תלוי בתקציב ובגודל קהל היעד. תוכל לסנן את קהל היעד שלך ובאופן הזה לצמצם את זמן הריצה ולהתאימו לתקציבך. עם זאת, כדאי לשקול את היתרונות והחסרונות של ביצוע פעולה זו, מכיוון שאתה גם מגביל את התוצאות של קמפיין.
הקמפיין לא חייב להיות רצוף ותוכל להגדיר שהוא ירוץ רק בשעות ובימים מסוימים בשבוע.
מה אם הקמפיין שלי לא מצליח?
ראשית, לא להתייאש! יש גורמים רבים שמשפיעים על הצלחת הקמפיין וקרוב לוודאי שעליך פשוט לשפר את הקמפיין. האם מטרת הקמפיין ממוקדת או רחבה מדי? האם המודעה שלך מושכת את העין? האם המודעה שלך ממוקמת באופן יעיל? האם המחירים שאתה מציע סבירים?
מה צריכה להיות מטרת הקמפיין שלי?
זה תלוי לחלוטין ביעדי הפרסום שלך ובאסטרטגיית השיווק/פרסום שלך. אם אינך בטוח, תחשוב מה אתה רוצה שיעשו כשרואים את המודעה שלך. אם למשל, אתה רוצה פרטים על המתעניינים במוצר/שירות שלך, תוכל לבחור בקמפיין לידים. בכל מקרה חשוב שהיעד יהיה ברור ותקציבך יותאם אליו. אם אינך בטוח, רצוי לפנות למומחה.
יש לי מוצרים שונים לקהלים שונים. האם אוכל להשתמש בקמפיין אחד כדי לעשות זאת?
בהחלט. פייסבוק מאפשרת ליצור סטים של מודעות עבור מוצרים וקהלים שונים בקמפיין אחד.
לכל סט מודעות תוכל לבחור תקציב ולוח זמנים משלו, ולמקד אליו את קהל היעד המתאים. כך תוכל להגיע לקהלים שונים עם מודעות, מסרים והצעות שתואמים ספציפית להם.
האם אוכל לערוך את המודעה שלי בזמן שהיא פועלת?
כן, אתה יכול לערוך את המודעה שלך בזמן שהיא פועלת בפייסבוק. פייסבוק מאפשרת לך לבצע שינויים במודעות, בקבוצות המודעות ובקמפיינים שלך בכל עת, גם אם הם כבר פעילים.
מה צריך להיות המסר שלי?
אם אתה מתקשה להחליט לגבי המסר עבור מסע הפרסום שלך בפייסבוק, הנה כמה נקודות שיעזרו לך להמציא מסר משכנע עבור קהל היעד שלך:
- זהה את קהל היעד שלך - מיהו קהל היעד, מהם צרכיו מה כואב לו ומה מניע אותו.
- מה יתרונות המוצר/שירות שלך על פני המתחרים?
- שמור על מסר ברור- תמציתי וקל להבנה.
- השתמש ברגשות: הומור, פחד, שמחה או אמפתיה יכולים לעזור להתחבר עם הקהל שלך ברמה עמוקה יותר.
כיצד אמדוד את הצלחתי בקמפיין?
לכל סוג של קמפיין בפייסבוק יש מדדים משלו להצלחה. אם למשל, בחרת בקמפיין המרות, המדדים יהיו: מספר ההמרות (למשל: כמה אנשים מילוי טופס), אחוז ההמרות (אחוז האנשים שמילאו את הטופס), עלות להמרה (כמה כסף הוצאת בממוצע על כל טופס שנשלח אליך במסגרת הקמפיין), החזר על הוצאות פרסום (הכנסתך מהקמפיין ביחס לכסף שהשקעת בו) ושיעור קליקים ( אחוז האנשים שלחצו על המודעה שלך לאחר שראו אותה).
מה ההבדל בין קמפיין פייסבוק לקמפיין גוגל?
קמפיינים של גוגל אדס מופנים לאנשים שמחפשים במפורש אחר משהו, בעוד שקמפיינים של פייסבוק מופנים לאנשים שעשויים להיות מעוניינים במוצר או בשירות שלך, גם אם הם לא מחפשים אותו באופן פעיל
אילו כלים פרסומיים כדאי לי לשלב בפרסום בפייסבוק?
רצוי מאוד לשלב עבודה עם קופונים, קמפיינים של "העבר הלאה" ופוסטים ויראליים אחרים, כמו סרטונים, סקרים וכמובן הצעות שיווקיות שונות - מבצעים, הטבות, מידע על מוצרים ושירותים חדשים וכן הלאה.
איך אוכל להעלות את ציון מודעת הפייסבוק שלי?
הציון שניתן למודעת הפייסבוק שלך תלוי במידת התגובה שהיא מקבלת וסוג התגובות.
ככל שהמודעה תצבור יותר לייקים, שיתופים ותגובות חיוביות - הציון יעלה .תגובה שלילית שבאה לידי ביטוי למשל על ידי לחיצה על כפתור ה Hide , או דיווח על מודעה כפוגענית או לא מתאימה, יורידו את ציון המודעה.
כמו כן, חוסר מעורבות כלפי המודעה יוריד את הציון שלה. ציון רלוונטיות של 7 ומעלה מעיד על מודעה מוצלחת.
האם בשביל לפרסם בפייסבוק אני צריך גם דף עסקי בפייסבוק?
לא, אבל רצוי מאוד שיהיה. עסקים בעלי דף פייסבוק עסקי, יוכלו למנף את העסק שלהם, ליהנות מלייקים, קליקים ועדכונים שוטפים. יתרה מכך, זוהי הדרך היעילה ביותר לשמור על קשר אינטראקטיבי עם הגולשים בכל נושא - ולהרחיב את החשיפה לעסק.
איזה תקציב מתאים למסע פרסום בפייסבוק?
גובה התקציב תלוי במספר גורמים: מטרות הפרסום, קהל היעד, סוג העסק. אם יש לך עסק קטן, בסיוע עורך קמפיין מיומן, תוכל להשיג את היעדים שלך אפילו בתקציב של 400$ לחודש.
איך להגדיר את קהל היעד הממוקד למודעות שלי?
את קהל היעד של בית העסק שלך כדאי לפלח תחילה לפי מין, שפה וגיל. כדי להגיע לקהל יעד מדויק וממוקד יותר, הוסיפו פרמטרים של השכלה, תחומי עיסוק ועניין, הכנסה ואזור מגורים.
ניתן לאפיין את קהל היעד גם על פי אירועים חשובים, כמו נישואין וימי הולדת, גירושין, לידות, כניסה לעבודה חדשה, מעבר דירה ועוד. תחומים נוספים שניתן לאפיין לפיהם את קהל היעד כוללים התנהגויות שונות, כמו סוג ואופי השימוש במכשירים ניידים, הרגלי קניה, נסיעות וחופשות.
אני מעלה פוסטים מדי יום. מדוע חשוב גם לקדם אותם?
אין משמעות לתכנים ללא קידום ממומן! מודעות שאין עבורן קידום ממומן תגענה לכמות מזערית של עוקבים - מה שאומר שהאפקט השיווקי הרצוי לא יתממש. כדי לנהל נכון את הדף העסקי שלך, חשוב לקדם את המודעות שאתה מפרסם.