שאלות ותשובות
לפרסם בפייסבוק או בגוגל? כיצד להגביר את החשיפה לפוסטים? וכמה תקציב להשקיע?
בימינו, כל בעל עסק נתקל בשאלות האלו מדי יום ביומו, וברבות אחרות.
ריכזנו עבורכם כאן את התשובות!
קידום בפייסבוק
קשה לענות על שאלה כזאת באופן מדויק. בעיקרון, מומלץ להעלות לפחות שני פוסטים בשבוע, אבל קחו בחשבון שככל שתעלו יותר פוסטים (נניח, פוסט בכל יום) החשיפה של העמוד שלכם תעלה. כל זה בתנאי שהפוסטים מעניינים, בעלי ערך, ויוצרים מעורבות.
הדרך הטובה ביותר להגביר את החשיפה לפוסט היא לממן אותו, כך תוכלו להגיע ליותר משתמשים מקהל היעד הפוטנציאלי שלכם. במידה ואתם רוצים שהפוסט שלכם ייחשף לכמה שיותר אנשים באופן אורגני, תצטרכו לפרסם פוסטים באופן עקבי כמה שיותר, וליצור מעורבות גבוהה בפוסט.
התשובה היא לא. חשוב מאוד ליצור הפרדה בין הפרופיל האישי לעמוד העסקי שלכם. אולי בפרופיל האישי אתם מקבלים הרבה יותר תגובות וחשיפה, אבל סביר להניח שמי שמגיב לכם הם השכנים, החברים הקרובים והמשפחה, ולא קהל היעד של העסק שלכם. כדי שהפוסט יגיע לאנשים הנכונים תצטרכו לתחזק עמוד עסקי ולהקפיד לפרסם בו פוסטים באופן קבוע.
אין הגבלה לכמות המילים או לאורך הפוסט, מצד שני - חשוב להתאים את עצמכם לפלטפורמה, אנשים לא נכנסים לפייסבוק כדי לקרוא מאמר או בלוג, הם מחפשים מסר בהיר, קצר וחד. לכן חשוב לשמור על פוסטים לא ארוכים מידי, לחלק את הטקסט לפסקאות ולקצץ כל מה שסוטה מהנושא העיקרי.
מומלץ לכתוב פוסט ולספר שפתחתם פרופיל בפייסבוק, עם לינק לפרופיל. את הפוסט תנעצו בראש העמוד העיסקי, כך שכל מי שנכנס לעמוד יראה את הפוסט ויוכל לעקוב גם באינסטגרם. מומלץ לשתף אותו גם בפרופיל הפרטי שלכם. דרך נוספת כדי להגביר חשיפה היא לספר בפייסבוק על תחרות או פעילות שווה שנערכת רק באינסטגרם, או להעניק מתנה שווה לכל מי שייתן לכם עוקב.
אין לנו אפשרות לאשר תגובות. ניתן למחוק תגובה אחרי שהיא הופיעה, או לדווח עליה לפייסבוק אם היא פוגענית. שימו לב: מי שכתב יראה שמחקתם את התגובה שלו, ויכול בעקבות זה להגיב יותר בחריפות. לכן זה לא תמיד מומלץ וכדאי לשקול זאת. גם לגבי הרחקה מהדף העסקי של עוקבים, כדאי לשקול זאת היטב כי עלול להיווצר הרושם שאתם מתחמקים מהתמודדות עם תלונות של לקוחות.
היתרון הגדול של לייב הוא שפייסבוק נותנים לו חשיפה מאוד יפה, ולכן, בחלק מהמקרים הוא עדיף. בנוסף, קל יותר להפיק לייב כי אתם לא צריכים להשקיע זמן בעריכה. ועוד יתרון חשוב: הלייב נתפס כיותר אותנטי ובגלל זה הוא מסקרן את הגולשים. מתכטננים ללייב? חשוב שתדעו על מה אתם הולכים לדבר ותנסו לדאוג לציוד טוב (מצלמת רשת, מיקרופון). בזמן הלייב שמרו על קשר עין עם הצופים (ולא עם עצמכם). ועוד דבר: מומלץ לענות על שאלות באופן מרוכז ולא בכל פעם שהן צצות - כדי לשמור על הזרימה של השידור ולמנוע נטישה של צופים באמצע.
אכן, כשמצרפים לינק לאתר חיצוני לפייסבוק, האלגוריתם מוריד את החשיפה. הסיבה היא די ברורה: כל פלטפורמה מעוניינת להשאיר את הגולשים בתוכה כמה שיותר זמן ולא להוציא אותם "החוצה". לכן, כדי לא לפגוע בחשיפה של הפוסט, הפתרון הטוב ביותר הוא או - להוריד את הסרטון למחשב שלכם (אם מתאפשר מבחינת זכויות יוצרים) ולשלב אותו בפייסבוק, או לשים לינק בתגובה הראשונה של הפוסט במקום בגוף הפוסט עצמו.
קודם כל, אפשר לקדם אותו בקידום ממומן והוא ימשיך להופיע לאנשים בפיד, כל זמן שהקמפיין באוויר. מעבר לזה, יש טריק קטן ונחמד: כשאתם רואים בקבוצה כלשהי שמישהו שואל שאלה רלוונטית לפוסט שפירסמתם, תוכלו לתת קישור (בפרטי, אחרת זה לא חוקי ברוב הקבוצות) ולגרום לכך שהתגובה החדשה ממי שקרא תקפיץ אותו שוב ו"תחזיר אותו לחיים". אתם גם יכולים לענות לתגובות שבפוסט שלכם וליצור תגובת שרשרת - שתייצר חשיפה מחודשת.
אי אפשר לתזמן מהעמוד העסקי בפייסבוק, הדרך הפשוטה ביותר לתזמן פוסטים בפייסבוק היא דרך הקריאטור סטודיו, אחרי שתכתבו פוסט ותצרפו תמונה - פשוט בחרו בתזמון (ולא ב"פרסום").
אין תוצאות לחיפוש שלך.
קידום בגוגל
התשובה לכך תלויה במגוון משתנים, כמו מטרת הפרסום, התחרותיות והתקציב שעומד לרשותכם. כשמפרסמים בגוגל קובעים תקציב יומי - וזה הסכום המקסימלי שאתם מוכנים לשלם ביום על הקלקות במודעה. כדי לקבל תמונה יותר מלאה, תוכלו לבצע חיפוש מילות מפתח בתחום שלכם, ולראות כמה תשלמו בממוצע על כל קליק.
כשאתם מבצעים חיפוש בגוגל, תוכלו לשים לב שהמודעות העליונות הן ממומנות. שאר התוצאות בעמוד הן אורגניות, ומה שקובע את המיקום שלהן בתוצאות החיפוש הוא מספר משתנים. כדי לשפר את החשיפה האורגנית של האתר בגוגל, תצטרכו לבצע אופטימיזציה (SEO), להכניס מילות חיפוש ותוכן בעל ערך, באופן קבוע.
התשובה מורכבת ממספר משתנים, אבל חשוב לציין שאף אחד לא באמת יודע איך עובד האלגוריתם של גוגל, ניתן רק לשער. בכל אופן, ישנם מספר מרכיבים שיגרמו לאתר שלכם להופיע במקום טוב, למשל תוכן מעניין שעולה בהתמדה ומתעדכן באתר, מילות מפתח רלוונטיות, רספונסיביות של האתר (מותאם למובייל), וקישור לאתר שלכם המופיע באתרים אחרים בהם יש תנועה רבה של גולשים.
כדי לבדוק מה הן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר צריך להשתמש בכלי חיפוש מילות מפתח, למשל זה של גוגל. בהמשך, צריך לבחון כל מילה ולדרג עד כמה היא רלוונטית לעסק שלך. חשוב להיכנס לראש של הלקוחות ולבחור במילים המתאימות ביותר, ולוודא שאכן יש התאמה בין המילים לבין האתר שלך.
לכל עסק מומלץ לפרסם בגוגל, בין אם מדובר בעסק שנותן שירות או כזה שמוכר מוצר. בכל יום, נערכים בגוגל בממוצע 3.5 מיליארד חיפושים. כולנו מחפשים בגוגל באופן אוטומטי בכל פעם שאנחנו זקוקים לבעל מקצוע או רוצים לבדוק המלצה. הפרסום בגוגל מבוסס על תשלום לפי קליק, ולכן, בכל מקרה אתם משלמים רק אם מישהו קרא את המודעה שלכם ונכנס כדי ליצור אתכם קשר.
חשוב להבין. מילות המפתח מיועדות לאלגוריתם של גוגל, כדי לדאוג לקידום האורגני של האתר שלכם. מצד שני, אם אנשים ייכנסו לאתר ויתרשמו שמדובר בתוכן לא איכותי ולא מעניין, הם ינטשו את העמוד מהר - מה שיוריד את החשיפה האורגנית שלו. לכן, החשיבות היא קודם כל לתוכן בעל ערך. עם זאת, מומלץ לנסות ולשלב באופן אורגני וטבעי ככל האפשר מילות מפתח בתוך התוכן.
פותחים חשבון בגוגל אנליטיקס, ומקבלים קוד להטמעה בחלק ה-head של האתר. מרגע שעשיתם את זה - יש לכם אנליטיקס ואתם יכולים לקבל מידע על כניסות והתנהגות גולשים.
כן, יש לגוגל מספר סוגי קמפיינים: קמפיין מדיה שבו באנרים או פרסומות מופיעים באתרים רלוונטיים ברחבי הרשת, קמפיין שופינג - שבו פריטים למכירה מהחנות המקוונת שלכם מופיעים עם תמונה בתוצאות החיפוש של גוגל וב'תמונות', קמפיין ביוטיוב, שמופיע בתחילת או אמצע סרטון רלוונטי ביוטיוב ואפילו קמפיין מיוחד לקידום אפליקציות.
כי זה ייתן לעסק יותר חשיפה בתוצאות החיפוש (במיוחד אם יש לעסק שלך מיקום פיזי), עוזר לקידום האתר שלך ובאופן כללי גולשים מחשיבים את המידע בכרטיס גוגל לאמין ומהימן. פתיחת כרטיס עסק בגוגל מיי ביזנס היא חינמית לגמרי והיא מאוד פשוטה, אפילו למי שאין שום ידע טכנולוגי.
אין תוצאות לחיפוש שלך.
קידום אתרים
שיווק באמצעות תוכן היא אסטרטגיית שיווק שיוצרת נאמנות ועניין במותג בדרך עקיפה יותר, ביחס לשיווק הקלאסי. הכוונה היא שבמקום לפרסם את העסק באופן ישיר: "בואו תקנו את המוצר שלי", אנחנו מחזרים אחר הלקוח עם טיפים, מידע מעניין ורלוונטי ותוכן שכיף לעקוב אחריו. בשונה מפרסומת רגילה, שיווק באמצעות תוכן לא מפריע ללקוח, הוא לא מנסה למכור לו משהו בצורה בוטה, אלא משכנע אותו בדרך אלגנטית. למעשה, הרבה מהפוסטים ברשתות החברתיות והכתבות באינטרנט מבוססים על דרך השיווק הזאת.
שניהם! אתר ועמוד עסקי הם שני כלים חזקים לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם, אבל כל אחד מהם נותן מענה אחר. עמוד פייסבוק לא הופך את האתר שלכם למיותר, להיפך, הוא משלים את הפעולה שלו. סביר להניח שמי שיתעניין בפוסטים שלכם בפייסבוק וירצה לקבל עליכם עוד פרטים יחפש באופן מיידי את האתר שלכם.
משפך שיווקי הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק, ומטרתו לתאר את המסע שהלקוח עובר עם העסק שלכם, מהשלב שבו הוא רק מודע למותג, סקרן לגביו, ועד השלבים שבהם הוא ממש רוצה את המוצר שלכם ובסופו של דבר רוכש. כשאתם בונים משפך שיווקי לעסק אתם יכולים לתת מענה ללקוח בכל אחד מהשלבים ולוודא שכמה שיותר לקוחות שמתחילים את "המסע" הזה, יסיימו אותו ברכישה.
כשמשתמשים בתמונה מהרשת חשוב מאוד לשים לב לזכויות יוצרים ולהשתמש רק בתמונה מאושרת לשימוש. לפעמים יש גם תנאים לשימוש בתמונה, כמו למשל - לתת קרדיט לצלם. יש מאגרי תמונות גדולים ומגוונים מאוד, עם תמונות מקצועיות, כמו למשל דיפוזיטפוטו או שאטרסטוק, ויש גם מאגרי תמונות חינמיים לגמרי: חפשו בגוגל: unsplash, Gratisography, Pixabay ויש עוד הרבה
ההבדלים הם רבים, אבל קודם כל חשוב להבין את ההבדל בין מערכת קוד סגור למערכת קוד פתוח. וורדפרס היא מערכת קוד פתוח - כל מתכנת יכול לעשות שינויים בקוד, לפתח עוד תוסף לוורדפרס או לבנות אתר בעזרת הפלטפורמה. לעומת זאת, וויקס היא מערכת קוד סגור. זה אומר שרק מי שעובד בחברת וויקס יכול לשנות את הקוד ולהוסיף פיצ'רים למערכת. כשאתם בונים אתר במערכת קוד סגור קחו בחשבון שהוא לא ממש שלכם, וכאן החיסרון הגדול במערכת כזאת. ביום שתפסיקו לשלם לחברה, או כשהחברה תבחר בכך, מכל סיבה שהיא, האתר שלכם יכול להיעלם. בדיוק כמו העמוד שלכם בפייסבוק - שבו אתם רק "מתארחים" הוא לא ממש שלכם, כך גם אתר במערכת קוד סגור. מצד שני, היתרונות של וויקס הם שהיא מאוד פשוטה, כל אחד יכול לבנות ולנהל בה אתר - בקלות.
יש כמה שיטות מומלצות כדי לצבור ביקורות אוהדות. קודם כל, אחרי שלקוח קיבל ממכם שירות, תמיד תשלחו לו סקר שביעות רצון קטן (וקצר!) בשאלון גוגל או בכל צורה אחרת. בנוסף, אתם יכולים להעניק אחוזי הנחה נוספים למי שכבר רכש ממכם ויכתוב עליכם ביקורת בפייסבוק. יש לכם חנות פיזית? הניחו בה טאבלט בדף הביקורות שלכם בפייסבוק ובקשו מהלקוחות להשקיע דקה או שתיים במילוי חוות הדעת שלהם.
אין תוצאות לחיפוש שלך.
איקומרס - חנות דיגיטלית
קשה לתת תשובה מדויקת, זהו תהליך שנמשך החל מחודש ועד מספר חודשים. הוא מתחיל בתהליך אפיון וממשיך לעיצוב, פיתוח האתר, בקרת איכות, רספונסיביות האתר וחיבור לסליקה, וזמן הרצה קצר לבדיקה שהכל עובד כראוי. חשוב לציין, אם אתם רוצים שהחנות שלכם תהיה מוכנה מהר יותר, זה תלוי גם בכם ובמוכנות שלכם לדאוג לכל החומרים ולוודא התקדמות מול החברה שבונה את האתר. עם זאת, יש גם אפשרות לקיצורי דרך בפלטפורמות מסוימות, כמו בחנות של B144 שמציעה לבנות חנות במסלול "אקספרס".
בניית חנות בזירת מסחר, כמו למשל איביי, יכולה להתאים למי שאינו יכול להרשות לעצמו להוציא סכום גדול על אתר, או שמעוניין קודם כל להתנסות ולבדוק את הרווחים מחנות כזאת. היתרון של אתר משלכם הוא שליטה מלאה באתר, מבלי שמישהו גוזר עמלות מהמכירות שלכם.
אפשר להתחיל לקדם את החנות בגוגל - במודעות ממומנות, ברשתות החברתיות ובווטסאפ - בהודעות אורגניות שעוברות בקבוצות רלוונטיות. קידום כזה דורש ברוב המקרים ייעוץ מקצועי ממומחי קידום דיגיטלי.
על מנת לקדם את החנות באופן אורגני חשוב שיהיה בחנות שלכם אגף מאמרים - בלוג כתבות, שבו תשלבו מאמרים שעוסקים בנושאים רלוונטיים למוצרים שאתם מוכרים בחנות. כתבות כאלו יעלו את הדירוג האורגני של החנות בגוגל וימשכו עוד תנועה אורגנית של קונים.
בניית חנות אינטרנטית היא לא דבר זול, החנויות הזולות ביותר מתחילות מעלות של 8,000 שקל, ויכולות גם להגיע לעשרות אלפי שקלים - ויותר מזה. יש חנויות אינטרנטיות שמשלמים עליהן בתשלום חודשי, ממש כמו חנויות רחוב להשכרה. בכל אופן, מעבר לעלות הראשונית של בניית חנות חשוב לזכור שקיימות עלויות נלוות כמו: צילום המוצרים, מיתוג, קידום ושיווק החנות.
אין תוצאות לחיפוש שלך.