מה הכי נכון לעסק שלכם? 9 דרכים לזהות את הטרנדים המובילים בכל תחום

התעדכנות בכל מה ש"חם" בשוק שבו אתם פועלים, היא לא תמיד משימה פשוטה. איך מזהים ומאתרים את המגמות הבולטות בעולמות העסק שלכם, כדי לספק ללקוחות את החוויה הדיגיטלית המושלמת?

מאת: 
זמן קריאה: 00:56 דק

עסקים נאלצים להתמודד עם שינויים כמעט בלי הפסקה. מדובר בתהליך שמאפיין כל תחום, החל מבעלי עסק למכירת ביגוד ועד לשפים שמציעים שיעורי בישול. עסק משגשג הוא כזה שלא מנסה להתעלם משינויים אלא משקיע זמן ומשאבים כדי להתעדכן ולזהות אותם ברגע הנכון. זיהוי טרנדים מאפשר לעסקים להישאר רלוונטיים, בעזרת התאמת המוצרים והשירותים המוצעים אל הצרכים והטעמים של הלקוחות שלהם.

בתקופת הקורונה למשל, עסקים נדרשו להבין את הרגלי הצריכה החדשים של לקוחותיהם. ההבנה שרבים מהקונים נשארים בבית, גרמה לחלק מהעסקים לפתוח לראשונה חנות דיגיטלית, להציע קורסים מקוונים וכדומה. מדובר כמובן בתהליך שחשוב להקדיש אליו תשומת לב לאורך כל השנה, כולל בשגרה, כאשר לכל עסק מתאימים כמובן טרנדים אחרים. אז איך עושים את זה נכון ויודעים להתאים את הטרנד לתחום שלכם? אלה כמה מהפתרונות העיקריים שתוכלו ליישם:

1. עקבו אחרי משפיענים בולטים בעולם התוכן שלכם.

זכרו שבמציאות של היום, טרנדים רבים חוצים גבולות של שפה ומרחק גיאוגרפי. מסיבה זו, חשוב להתייחס לא רק לשוק הספציפי שבו אתם פועלים אלא גם לעמודים בולטים במדינות אחרות. אפילו אם לא תיעזרו ברעיונות שתמצאו בעמודים הללו, הם יוכלו להעניק לכם השראה. חברת ייצור הצבעים Pantone למשל, ידועה ברחבי העולם בזכות מניפת הצבעים שלה. עמוד האינסטגרם שלה הוא ה"עוגן" של עסקים רבים בתחום הביגוד, האקססוריז ועיצוב הבית, בכל הנוגע למידע אודות הגוונים הכי טרנדיים בכל רגע.

2. צרו מחקר שוק בעזרת הלקוחות שלכם.

רוצים לדעת מה טרנדי בקרב הלקוחות שלכם, מה מעניין אותם ואיך תוכלו לעמוד בסטנדרטים שלהם? מזל שעומדות בפניכם מגוון אפשרויות לשאול אותם בעצמכם – בלי שתצטרכו לנחש. פרסמו סקר בסטורי, שלחו להם שאלון במייל או פרסמו פוסט בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק.

3. בחנו את המתחרים.

ניתוח פשוט של אתר האינטרנט ועמודי המדיה החברתית של עסקים אחרים בשוק, יספק לכם תמונת מצב עדכנית ותובנות לגבי האופן בו הם מתייחסים למגמות שונות.

4. בקרו ב-Google Trends.

אילו ביטויי חיפוש טרנדיים כרגע ואיך הפופולאריות שלהם משתנה לאורך זמן? הכלי הוותיק הזה של גוגל מאפשר לכם להבין מהן רמות העניין של לקוחות פוטנציאליים בביטוי מסוים, ואיך הוא השתנה לאורך השנה האחרונה. כדי שתדעו מה עדיין טרנדי ומה כבר פחות.

5. נסו את Google Keyword Planner.

מדובר בפתרון נוסף מבית גוגל, שמיועד למפרסמים בעלי חשבון גוגל אדס. ה-Keyword Planner מאפשר לכם לחפש את מילות המפתח הפופולריות ביותר שמשמשות את קהל היעד, כדי לקחת אותן בחשבון במהלך פרסום קמפיין ממומן בגוגל. תמצאו אותו תחת "Planning" בחשבון הגוגל אדס שלכם.

6. הצטרפו לקבוצות רלוונטיות בפייסבוק.

הקהילות השונות בפייסבוק מהוות מקום פורה לדיונים במגוון נושאים, בדגש על מה שטרנדי ורלוונטי כרגע. על ידי הצטרפות לקבוצות מקצועיות וקבוצות של צרכנים כאחד, תוכלו לקבל תמונת מצב עדכנית אודות מה שמעניין את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ממש עכשיו, כמו גם התייחסות של עמיתים לשוק למהלכים שיווקיים שונים.

7. עקבו אחרי תיוגים באינסטגרם.

רוצים לקבל מידע אודות התיוגים הפופולאריים ביותר בתחום מסוים, ולקבל התראות כשתכנים נוספים מפורסמים? הכניסו את מילות החיפוש שמעניינות אתכם, בחרו בלשונית ה-tags ותוכלו לראות תיוגים רלוונטיים וכמות פוסטים שעלתה בנושא. בשלב הבא, לחצו על התיוגים הנחוצים לכם ולחצו על follow. שימו לב שרשימת התיוגים שאתם עוקבים אחריה זמינה לעוקבים שלכם.

8. נתחו מידע מהאתר שלכם. אל תסתפקו רק בכמות הרכישות והמבקרים באתר.

בדקו מהם העמודים הנצפים, ונסו לפעול בהתאם לממצאים שעולים מהמידע. אם עמוד מסוים הפך לפופולארי במיוחד, אולי כדאי להשקיע בקידום נוסף של המוצרים המופיעים בו?

9. התעדכנו בבלוגים העוסקים בעולמות השיווק.

בעלי עסקים נדרשים לתפקד גם בתור המשווקים של העסק שלהם, בייחוד כשמדובר בעסק קטן. בדיוק בגלל זה, לצד תכנים שקשורים לתחום העסק הספציפי, מומלץ גם לעקוב אחר בלוגים שמסקרים חידושים הקשורים לשיווק דיגיטלי (ממש כמו הבלוג של B144!) זו הדרך שלכם להתעדכן בשינויים שמתבצעים בפלטפורמות כמו פייסבוק ובאינסטגרם, ובמקביל גם ללמוד שיטות חדשות לשיווק העסק שלכם.

כתבות נוספות בנושא
אסטרטגיה שיווקית

 דילוג לתוכן