פתרונות בינה מלאכותית לעסקי מזון מהיר

לקבל הזמנות, לנהל מלאי, לזהות תפריטים פופולאריים, לחזות ביקוש ועוד. גם עסקי המזון המהיר מתייעלים ומשתדרגים בזכות הבינה המלאכותית

מאת: 
אוקטובר 2023
זמן קריאה: 01:02 דק

2023-10-19T12:22:25+02:00

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%91%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%9c%d7%90%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%aa/ai-solutions-for-fast-food-businesses/

להיות בעל עסק למזון מהיר זה אומר להיות דינמי, מהיר מחשבה, גמיש, חרוץ, חושב מחוץ לקופסה. לא פשוט להתחרות על לב הלקוח כשאתה בעל פיצריה/שווארמיה/ המבורגריה ומסביבך עשרות עסקים שמציעים מוצר דומה לשלך. יישומי הבינה המלאכותית ((AI יעזרו לך במשימה המורכבת הזאת. הנה כמה מהם:  

  1. אוטומציה של משימות ידניות: כגון קבלת הזמנות, עיבוד תשלומים ומשלוח.

היתרון: חסכון בזמן והכסף והגדלת היעילות.

  1. מענה לשאלות באופן מיידי: באמצעות צ'אטבוט או מערכת תמיכה מקוונת.

היתרון: שירות לקוחות טוב יותר. חסכון בכוח אדם שיבצע את העבודה.

  1. חווית לקוח משופרת: באמצעות שליחת תזכורות ללקוחות על הזמנות עתידיות, מתן משוב של הלקוחות על הזמנות קודמות, אפשרות לדפדוף בתפריט, הזמנת מזון ותשלום החשבון ישירות מהטלפון החכם.

היתרון: שיפור השירות.

  1. ניהול מלאי: AI יכולה לעקוב אחר מלאי המצרכים והמוצרים.

היתרון: מלאי זמין וטרי.

  1. אופטימיזציה של התפריט: AI יכולה לעזור לכם לנתח את ההעדפות של לקוחותיכם. תוכלו לזהות מנות פופולריות אפילו ליצור מתכונים חדשים המבוססים על העדפות אלה.

היתרון: תפריט מותאם ללקוחות שלכם.

  1. חיזוי ביקוש: AI יכולה לנתח נתוני מכירות היסטוריים, דפוסים עונתיים וגורמים אחרים כדי לחזות את ביקושים.

היתרון: תכנון המלאי, פחות בזבוז.

  1. בטיחות מזון משופרת: AI יכולה לעזור בניטור ושמירה על תקני בטיחות מזון.

היתרון: מניעת מחלות הנגרמות בשל קלקול מזון.

 

דוגמאות ליישומי AI בעסקי המזון המהיר:

 

:Slice אתר אינטרנט שמאפשר למשתמשיו להזמין פיצות  מפיצריות מקומיות. האתר מציע גם שירות משלוחים מהיר ויעיל. זמין בארצות הברית, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, וניו זילנד.

Miso Robotics: חברה בקליפורניה המפתחת ומוכרת פתרונות רובוטים מבוססי AI לתעשיית המזון. המוצר העיקרי של החברה הוא Flippy, רובוט שיכול לבשל ולהקפיץ מזון. החברה מציעה גם פתרונות רובוטים נוספים, כגון Chippy, רובוט שיכול לבשל מזון ו-CookRight Coffee, מערכת חיישנים מבוססת AI שמשפרת את איכות הקפה. החברה עדיין לא עובדת בישראל.

TableTouch: היא חברה בלגית המספקת פתרונות תפריט והזמנה דיגיטליים למסעדות וברים. המוצר העיקרי של החברה הוא אפליקציית TableTouch, המאפשרת ללקוחות לדפדף בתפריט, להזמין מוצרים ולשלם את החשבון ישירות מהטלפונים החכמים שלהם. האפליקציה עובדת גם בישראל.

Kitchen United: חברה אמריקאית ל"מטבחי רפאים" (הכוונה למטבחים מסחריים שאין להם חזית או אזור ישיבה, והם משמשים להכנת מזון למשלוחים בלבד). החברה מציעה יתרונות משמעותיים לעסקי המזון שעובדים איתה, ביניהם, עלויות תפעול מופחתות, שירותי משלוח ושיווק וטווח משלוחים רחב. עדיין לא עובדת בישראל.

TouchBistro: חברה קנדית שפיתחה מערכת POS (מערכת נקודת מכירה), המסייעת לעסקי מזון לנהל את פעילותם בצורה יעילה יותר. המערכת מאפשרת לקבל הזמנות מהשולחן, לשלוט במלאי, לנהל עובדים ועוד. עובדת גם בישראל.

Tasty AI: חברה המפתחת פתרונות בינה מלאכותית לתעשיית המזון. מוצר הדגל שלה הוא Botatouille, עוזר קולינרי מבוסס AI שיכול לעזור למשתמשים לגלות מתכונים חדשים, לתכנן ארוחות ולשפר את כישורי הבישול שלהם. עדיין לא עובדת בישראל.

Upserve: אפליקציה המספקת פתרונות מבוססי AI כולל קבלת הזמנות, ניהול מלאי, ופיקוח על העובדים. עובדת בישראל.

DoorDash: אפליקציה המחברת בין לקוחות למסעדות באזורם. הלקוחות יכולים להשתמש באפליקציה או באתר של החברה כדי לדפדף בתפריטים, להזמין אוכל ולעקוב אחר המשלוחים שלהם בזמן אמת. החברה עובדת בישראל.

כתבות נוספות בנושא
בינה מלאכותית

 דילוג לתוכן