פתרונות בינה מלאכותית לנהגי מוניות

לזהות סכנות בדרך, להציע מסלולים אופטימליים, לחזות ביקושים, להתאים נסיעות. הבינה המלאכותית מגיעה גם לתחנת המוניות

מאת: 
ספטמבר 2023
זמן קריאה: 01:02 דק

2023-09-24T06:02:24+02:00

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%91%d7%99%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%9c%d7%90%d7%9b%d7%95%d7%aa%d7%99%d7%aa/ai-solutions-for-taxi-drivers/

1. אופטימיזציה של מסלולים:

AI יכולה להציע מסלולים אופטימליים על סמך גורמים כמו דפוסי תנועה, תנאי הדרך ומיקומי הנוסעים.

היתרון: חסכון בזמן, בדלק ובכסף, נוסע שבע רצון.

2. חיזוי ביקוש:

AI יכולה לנתח נתונים היסטוריים כדי לחזות דפוסי ביקוש של לקוחות.

היתרון: עבודה יעילה וריווחית יותר.

3. מערכות בטיחות והתראה:

AI יכולה לעזור לזהות סכנות בזמן אמת ולנקוט בפעולה כדי למנוע תאונות.

היתרון: שיפור הבטיחות לנהג ולנוסע, מניעת תאונות.

4. עוזרים וירטואליים המופעלים באמצעות קול:

ניתן להשתמש בפקודות קוליות כדי להיכנס למערכת הניווט, לקבל עדכונים, ליצור אינטראקציה עם נוסעים ולבצע שיחות טלפון.

יתרון: הידיים פנויות לנהיגה בטוחה יותר.

5. התאמת נסיעות:

AI יכולה לייעל את תהליך העבודה בתחנת המוניות באמצעות ניתוח נתונים שונים כמו נהגים זמינים, מיקום הנוסעים והעדפותיהם.

היתרון: התאמה יעילה של הנסיעות, צמצום זמני ההמתנה לנוסעים והגברת ניצול צי המוניות.

6. תחזוקה חזויה:

AI יכולה לנטר את ביצועי הרכב, לנתח נתוני חיישנים, לחזות צרכי תחזוקה ולזהות בעיות פוטנציאליות מראש.

היתרון: אין הפתעות. המונית שלך תהיה מתוחזקת ומוכנה תמיד לעבודה.

  1. שירות לקוחות:

צ'אטבוטים של AI יכולים לספק תגובות אוטומטיות, לענות על שאלות נפוצות ולסייע בניהול אינטראקציות עם לקוחות.

היתרון: לקוחות מרוצים שזוכים למענה מהיר.

 

אלו יישומי AI יסייעו לך בעבודה?

Uber:

חברה אמריקאית המספקת שירות הסעות באמצעות האינטרנט. החברה מפתחת, משווקת ומפעילה את היישומון Uber המאפשר יצירת קשר בין נהגים לנוסעים, תיאום נסיעות ותשלום עליהן ובתמורה גובה עמלה. החברה פעילה בערים רבות בעולם, לא בישראל.

Lyft:

המתחרה של אובר. שירות נסיעות פרטיות באמצעות אפליקציה, מאפשר למשתמשים להזמין נסיעה דרך האפליקציה. הלקוח יכול לקבוע את מקום האיסוף והיעד, לראות את המחיר מראש ולשלם באפליקציה. נהגי Lyft מקבלים את ההכנסה שלהם מתוך האפליקציה, ולכן הם מזוהים כנהגים עצמאים. השירות לא עובד בישראל.

Gett:

יישום הפועל במקומות רבים בעולם, וגם בישראל,  המאפשר להזמין מונית בקלות ובמהירות למועד הנבחר ע"י הלקוח. החברה נותנת מענה גם לניהול מערכי התחבורה של חברות גדולות.

Streetsmart:

סטארט אפ ישראלי שנרכש על ידי חברת Gett. מדובר במערכת לניהול ציי מוניות מבוססת בינה מלאכותית. באמצעות מאגר נתונים היסטוריים ונתוני זמן אמת המערכת מאפשרת אופטימיזציה של ציי רכב גדולים תוך התחשבות במיקומם של כלל הרכבים בצי. לאחר הורדת הנוסע, המערכת תנווט את הנהג למסלול עם יותר נוסעים פוטנציאליים.

 

Waymo:

חברת בת אמריקאית של Alphabet, החברה האם של Google. שירות הסעות אוטונומי המבוסס על AI. עובד במספר ערים בארצות הברית.

Mobileye:

חברה ישראלית המפתחת טכנולוגית נהיגה אוטונומית וייצור מערכות סיוע מתקדמות לנהג, המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, שבבי מחשב ותוכנה.

Waze:

יישומון ניווט GPS חינמי ושיתופי לטלפונים ניידים חכמים, שפותח בישראל. היישומון משתמש בנתונים ובבינה מלאכותית כדי לספק את הנחיות הנהיגה המתאימות ביותר לנהג.

כתבות נוספות בנושא
בינה מלאכותית

 דילוג לתוכן