הכירו את סיפור ההצלחה של רשת מלונות פתאל

פתרון אלחוטי מרכזי למנמ"ר וחווית גלישה איכותית לאורחים

מאת: 
פברואר 2016
זמן קריאה: 02:23 דק'

2016-02-16

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%99%d7%96%d7%a0%d7%a1/%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a1%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%94%d7%a6%d7%9c%d7%97%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%9e%d7%9c%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%a4%d7%aa%d7%90/

היה ברור לנו שברגע שנספק אינטרנט אלחוטי לכל האורחים שלנו, הוא חייב להיות הכי טוב ויציב שיש. דאגנו שתהיה תפוקה כפולה מפוטנציאל האורחים במלון, כדי שלא יהיה מצב שהמלון בתפוסה מלאה ולאורח אין גישה לאינטרנט. (גיל עייני, מנהל מערכות מידע)

על רשת מלונות פתאל: החופשה המושלמת בארץ ובחו ל

רשת מלונות פתאל קיימת מזה 15 שנה ומונה כ-35 בתי מלון ברחבי הארץ ומעסיקה כ- 8,000 עובדים. לרשת מספר מותגים מובילים כמו לאונרדו, מג 'יק, הרודס, u hotels ומלונות בוטיק אחרים, כשכל אחד מהם מציע קונספט ייחודי וחדשני כמו חופשות פעילות, חופשות זוגיות, שילוב של עסקים, כנסים, נופש ועוד. הרשת נמצאת בצמיחה תמידית עם שלושה-ארבעה בתי מלון חדשים שנפתחים בכל שנה ועם פעילות ענפה בחו ל.

אתגר עסקי: תחום המלונאות חייב לספק WiFi חופשי וחינם עבור אורחי המלון

חיבור קבוע ותמידי לאינטרנט הפך עבור האורחים שלנו לסוג של צורך קיומי , מספר גיל עייני, מנהל מערכות מידע בפתאל , בעבר, ובדומה לבתי מלון אחרים, היינו גובים כסף על חיבור לאינטרנט לזמן קצוב ובתשתית לא מספקת. מהר מאוד הבנו שהאינטרנט עצמו חייב להיות מהיר ויציב וחלק מהשירות הבסיסי שהאורחים שלנו מקבלים .

אורחי המלון שולחים וואטסאפים, תמונות ואימיילים בכל רגע נתון וצריך לאפשר לכולם גישה לאינטרנט מהיר, כל הזמן וממספר מכשירים במקביל. יש צורך בתשתית שתדע להתמודד עם העומס הזה .

הפתרון: רשת אלחוטית ב-35 בתי מלון באמצעות שירות Business WiFi

היה לנו ברור שה-WiFi שנספק חייב להיות עם התשתית הכי טובה ויציבה שיש. בנוסף, דאגנו שתהיה לנו תפוקה כפולה מפוטנציאל האורחים במלון, כדי שלא יהיה מצב שהמלון מפוצץ ולמישהו אין גישה.

בזק עסקים העניקה לנו כיסוי אלחוטי מלא בכל שטחי בתי המלון של הרשת, עם גיבוי ותמיכה טכנית שיודעים להתמודד עם עומס משתמשים. מדובר במערכת מתקדמת מאוד, המבוססת על מוצרי חברת Ruckus, שעומדת בחזית הטכנולוגיה של האינטרנט האלחוטי. כל מלונות הרשת עובדים בשיטת load sharing, לאיזון עומסים וניצול מיטבי של מספר קווים. התוצאה היא איכות גלישה ברמה הכי גבוהה ואמינה שיש.

כלל בתי המלון מחוברים ביניהם ברשת IPVPN בטוחה לקישור MPLS בין אתרים בנפחי תעבורה גבוהים. כל הרשת מנוהלת ומחוברת לחוות שרתים מאובטחת וחזקה בענן.

רשת פתאל בחרה ליישם את פתרון התקשורת שלה באמצעות מגוון שירותים עסקיים:

שירות Business WiFi ל-35 בתי מלון בפריסה אלחוטית בכל מתחמי המלון של פתאל: לובי, חדרי אוכל, אולמות, בריכה, חדרים ועוד – נקודות גישה אלחוטיות Ruckus ZoneFlex Access Points Indoor/Outdoor עם תכונות ייחודיות המשפרות את הקליטה בהתאם לסוג המכשירים ועומס השימוש ברשת.

תשתיות, כבילה, נתבים ומתגים פריסת תשתיות לפריסה האלחוטית, מתגים ונתבי JUNIPER

ניהול ושליטה באמצעות בקר מרכזי במודל שירות אלחוטי מנוהל – אכיפת מדיניות וניהול משתמשים מרכזית, ויכולת נדידה(roaming) ללא ניתוק, ניהול מדיניות אבטחה ושדרוגי גרסאות, תמיכה ושירות מקצה לקצה,SLA כולל החלפת ציוד באתר הלקוח תוך יממה בשעות הפעילות

חלוקת עומסי גלישה – ניצול מיטבי וחסכון משאבי רשת בשילוב פתרון Load sharing על קווי DATA ומתגים חכמים ומנוהלים של Juniper

ניטור והתראות באמצעות מערכת מרכזית BPM – מערכת מרכזית לניטור מרכזי ויזום לכלל יחידות Aceess Point בשילוב התראות ב-SMS ובטלפון בהתאם לדחיפות וצורך.

הפרדה בין משתמשים -יחידות אלחוטיות התומכות עד 250 משתמשים בו זמנית והפרדה בין שניSSID בין אורחי המלון לרשת LAN הפנימית

מערכת מרכזית של דפי נחיתה בהתאם לאתר בית המלון הרלוונטי – פלטפורמה לפרסום, קידום ולהעצמת העסק ושירותיו באמצעות אתר כניסה ממותג לבאי המתחם.

התוצאה: חיבור WiFi רציף ואיכותי לכל אורחי המלון בכל פעם שיימצאו בשטחו

באופן מדהים, היום אני מוציא פחות או יותר את אותו הסכום שהוצאתי בעבר על שירותי אינטרנט, רק שכעת השירות ברמה אחרת לגמרי.

התועלת מהפרויקט: יתרון של תחרותיות וחדשנות בשוק התיירות לצד חיסכון כספי, עלייה בשביעות הרצון של הלקוחות ובערך המותג

חיסכון כספי וגמישות

השינוי הביא לחיסכון בפריסת תשתיות, חיסכון זמן תפעולי (ניהול ושירות באמצעות בזק עסקים) וחיסכון בהוצאות פחת וציוד. בעבר, התקלות היו על בסיס יומיומי, ובכל תקלה שנוצרה בכל אחד מ-35 המלונות צריך היה לטפל באופן פיזי. כיום יש אפס תקלות. מדובר בהישג מדהים מבחינתנו – לספק ללקוחות את השירות מבלי להגדיל את העלויות. הפתרון שבנינו ייחודי בישראל, והצלחנו להעניק אינטרנט חופשי, חינמי הכי מהיר שיש, מבלי להוציא עוד כסף.

אנחנו נהנים מניהול מרכזי של כל בתי המלון באמצעות מממשק אחד ידידותי ונוח. במידה וצצה תקלה במקום מסוים אני יודע לעקוב אחר הטיפול בה ויודע את זמני הצפי לפתרון מטעם בזק. אני יכול מיוזמתי להיכנס לממשק הניהול כדי לראות כמה גולשים יש בכל אחד מהמלונות. ככה אני יכול לבקר את איכות השירות שאני מקבל .

חיזוק ערך המותג בעיני אורחי המלון

השיפור הוא בכל ההיבטים. אנחנו מקבלים פידבק ורואים את זה בציונים שאנחנו מקבלים מהלקוחות. שיפור החוויה של אורחי המלון מורגש גם במשוב שאנחנו מקבלים אחרי הצ 'ק אאוט.

האינטרנט הוא חלק מהשירות של המלון בדיוק כמו טלוויזיה או מייבש שיער. אנחנו לא יכולים להגיד לאורחים שהפעם אין טלוויזיה בחדר כי היא מקולקלת ולא מדובר בשירות נלווה שעולה כסף כמו משקאות או ספא. האינטרנט הוא חלק מהמתקנים ומהאפשרויות שהמלון מספק, הוא הפך להיות הכרחי וקריטי והוא עובד עכשיו פיקס

כתבות נוספות בנושא
מדברים ביזנס

 דילוג לתוכן