מדוע כדאי להשקיע בערבי גיבוש לעובדים בעסק שלכם?
מצבת העובדים של העסק היא במידה רבה הפרמטר החשוב ביותר להצלחה שלו. העסק חייב לדאוג לקליטת העובדים הנכונים, להכשרה ראויה שלהם ולהגדלת זיקתם אליו. הצורה בה העסק מתנהל בשגרת העבודה השוטפת יכולה לתרום לכך, אבל לא תמיד זה מספיק. לעיתים נדרשת חשיבה מחוץ לקופסה, אפילו על השעות שאחרי יום העבודה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה ערבי גיבוש לעובדים, שהחשיבות שלהם עבור העסק עשויה להיות עצומה.
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
כל הסיבות לצאת לערב גיבוש
ערבי גיבוש לעובדים יכולים להתקיים לכל אורך השנה וללבוש מגוון צורות: יציאה משותפת למופעי תרבות (כמו הצגה, מופע מוזיקלי, סטנד אפ וכדומה), ארוחה במסעדה, ביקור בחדר בריחה, ערב קריוקי ועוד. המכנה המשותף לכולן, וזהו גם היתרון המרכזי של ערבי הגיבוש, הוא ה ביחד . אנשי העסק ומנהליו מעבירים כמה שעות מהנות יחדיו ולומדים להכיר אחד את השני עוד יותר. חלק מהפעילויות עובדות בצורה ישירה על שיתוף פעולה והדדיות. התוצאה היא שעם החזרה לשגרת העבודה, תיתכן כימיה משופרת ביניהם שכמובן שמצעידה את העסק כמה צעדים קדימה.
מחקרים מראים כי עובדים שחשים שמקום העבודה שלהם משקיע בהם יהיו בעלי חיבור מוגבר אליו: הם ישקיעו יותר בעבודה, יתנו את כל כולם ועשויים אף לשמור אמונים לעסק תקופה ארוכה. ערבי הגיבוש ממלאים בהמשך לכך את מצבורי האנרגיה של העובדים, מה שתורם אף הוא ליום שאחרי.
השקעה שמוכיחה את עצמה
אין צל של ספק שערב גיבוש מוצלח מצריך הוצאות כספיות מצד בעלי העסק, שעשויות להיות לא מבוטלות. עם זאת רבים יטענו שההשקעה הזו מוכיחה את עצמה ביחס לתמורות שהעסק מקבל באמצעותה. כיום יש מספיק אופציות לערבי גיבוש מוצלחים שלא מחייבים את העסק לשבור את חסכונותיו, בלשון המעטה. גם במחירים סבירים אפשר למצוא הצעות לימים מוצלחים במיוחד, כאשר העובדה שמדובר בקבוצה עשויה להביא להוזלה מסוימת של המחיר המבוקש.
איך מתכננים ערב גיבוש מוצלח?
למרות שערבי הגיבוש על סוגיהם מחזיקים במלוא הפוטנציאל להיות מועילים ומהנים במיוחד, עדיין ניתן למצוא בתחום הזה בחירות מוצלחות יותר מאחרות. בתכנון ערב הגיבוש חשוב להשקיע מחשבה, כשלפעמים התכנון מתחיל חודשים קודם לכן. מומלץ לחשוב מה בדיוק יכול להתאים לעובדים או אפילו למאפייני העסק עצמו. בחלק מהחברות בוחרים לבצע את ההחלטה בתיאום עם העובדים, מה שעשוי להגדיל עוד יותר את ההתאמה שלה לצרכים: חשבו למשל על דיון רב משתתפים בקבוצת הוואטסאפ של העסק, סקר אינטרנטי העובר בין כל האנשים במשרד וכן הלאה.
מספר העובדים בעסק יגדיר במידה מסוימת את האפשרויות העומדות בבחירת ערב הגיבוש: האופציות עבור משרד אינטימי שונות מטבע הדברים מאשר לחברה בעלת מאות רבות של עובדים. קחו בחשבון גם את המיקום הנבחר של הפעילות. קשה לבחור מקום שיתאים באותה מידה לכל אחד מהעובדים, אבל ברור שלוקיישן מרכזי בעל נגישות גבוהה מקל על העובדים ומגדיל את הסיכויים להשתתפות ראויה שלהם בערב שאורגן עבורם. כמובן שאתם יכולים לדאוג להסעה מסודרת של העובדים לערב הגיבוש, אפילו מיד עם תום יום העבודה.