נטוורקינג נכון ב-14 צעדים

פגשתם בכנס המקצועי את הבן של השכן? יופי. חוץ מסמול טוק יש מצב שהוא יכול להיות חלק מהרשת העסקית שלכם. למה זה בכלל חשוב ואיך עושים נטוורקינג מוצלח צעד אחר צעד

מאת: 
זמן קריאה: 01:02 דק

נטוורקינג (Networking), או בעברית "רישות עסקי", הוא גישה שיווקית המבוססת על מפגשים חברתיים בין בעלי עסקים מרקעים שונים, במטרה ליצור רשתות חברתיות שיובילו לשיתופי פעולה.

קבוצות נטוורקינג מתגבשות, בדרך כלל, סביב מכנה משותף כמו חיבור בין יזמים למשקיעים, בין נשים בתעשייה, בין ענפים מסוימים וכו'. לפי מחקרים, הקבוצות היעילות ביותר מבחינה עסקית הן קבוצות נטוורקינג שמורכבות מאנשים בעלי מאפיינים אישיים דומים, שעוסקים במקצועות שונים.

איפה עושים נטוורקינג?

איפה לא?! בכנסים מקצועיים, באירועים חברתיים, בקבוצות פייסבוק או LinkedIn, בקבוצות ווסטאפ ואפליקציות ייעודיות.

למה זה בכלל חשוב?

כי אתם לא עובדים בחלל ריק ואתם רוצים להרוויח ממה שאתם עושים. נטוורקינג יעיל להגדלת ההזדמנויות העסקיות, להשגת לקוחות חדשים, לגיוס משקיעים, לגיוס עובדים איכותיים, להעשרת הידע המקצועי ולביסוס מעמדכם כאוטוריטה בתחום. זיכרו: נטוורקינג זו השקעה לטווח ארוך. על מנת להפיק את המיטב מהקשרים העסקיים שלכם יש צורך לתחזק אותם לאורך זמן ובאופן עקבי.

איך עושים נטוורקינג נכון?

  1. הכינו תכנית פעולה: הכינו שתי רשימות, אחת של אנשים שפגשתם והשנייה של אנשים שהייתם רוצים לפגוש. החליטו על הפעולות שתנקטו כדי לחזק את מערכת היחסים שלכם עם כל אחד מהאנשים בשתי הרשימות. רשמו הערות בסלולר או בפתק עם מי לדבר ועל מה.
  2. השתתפו באירועים חברתיים- עסקיים שרלבנטיים לעסק שלכם.
  3. אִיכלו לפני ההגעה לאירוע: לא קל לשכנע מישהו שאתם אנשי עסקים רציניים בזמן שאתם לועסים.
  4. תרגלו הצגה עצמית: מול המראה, ברכב ואפילו מול בן משפחה. ככה תרגישו נוח יותר עם הדברים הנאמרים ותעמדו במסגרת הזמן שהקצבתם לעצכם. הכינו את "נאום המעלית" שלכם. "נאום המעלית" מבוסס על ההנחה שבפרק זמן של פחות מדקה תוכלו להעביר את המסר שלכם לאדם שנמצא מולכם.
  5. תקשיבו לצד השני: התעניינו באמת, שאלו שאלות, כולם אוהבים לדבר על עצמם. לאחר שהבנתם מי עומד מולכם נווטו את השיחה אל תחומי העניין שלכם.
  6. היו מודעים למראה שלכם: הבגדים שתבחרו ללבוש ישפיעו על הרושם הראשוני שתעשו.
  7. תעמדו ביציאה מבר המשקאות או שבו סביב שולחן האוכל: יש סיכוי שמישהו יקשיב לכם כאשר הכוס שלו כבר מלאה במשקה או כאשר הוא כבר אוכל להנאתו.
  8. הראו נוכחות: אל תהיו שקופים, קבלו וחלקו כרטיסי ביקור. דאגו שהכרטיס שלכם יהיה מנוסח בצורה מעניינת.
  9. הפגינו ביטחון עצמי: חייכו, הישירו מבט ודאגו שלחיצת היד שלכם תהיה אמיצה ויציבה.
  10. דברו עם כמה שיותר אנשים באירוע: אל תידבקו לאדם אחד, דאגו לשיחה קצרה וקולעת שתשאיר טעם של עוד.
  11. תהיו אקטיביים: צרו מעגלי נטוורקינג בעצמכם. יזמו אירוע או צרו פורום דיגיטלי או פיזי של בעלי עניין דומה. כך יצא לכם שם של ברי סמכא בתחומכם.
  12. תשאפו להיות מקשרים מושלמים: מכירים את האנשים האלה שנראה שהם מכירים את כולם? הקדישו זמן ומחשבה איך לקשר בין אנשים שהצרכים שלהם מתאימים לחוזקות של אדם אחר. בטווח המיידי הרווחתם הכרת תודה משני הצדדים שנעזרו בכם, בטווח הרחוק יש מצב שתרוויחו עסקית.
  13. נהלו יומן מעקב: רוב האנשים עסוקים ואם לא תשמרו איתם על קשר לעתים קרובות, במייל או בטלפון, הם ישכחו מכם.

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן