למה כדאי לקדם עסק בטלגרם?
מלחמת חרבות ברזל חשפה רבים לאפליקצית הטלגרם, אפליקצית המסרים האנונימית יותר אך המצונזרת פחות. הידעתם שאפשר לנצל את החשיפה לטלגרם גם כדי לקדם את העסק שלכם? איך? בשביל זה אנחנו כאן
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
מלחמת חרבות ברזל הפכה את האפליקציה של טלגרם לפופולארית במיוחד. האפליקציה נטולת הצנזורה, כמעט, המחישה למשתמשיה את הטבח הנורא בסרטוני זוועה כפי שצולמו במצלמות הרוצחים והועברו דרכה.
מאז המילים הנפוצות בערוצים העוסקים במלחמה הן: מלחמה, טבח, צה"ל, חמאס, עזה, קרב, הפצצות, פצועים, ניצחון, חטופים, פליטים, תמיכה. ביטויים נפוצים: תקיפות אוויר, חסימת דרכים, פיצוץ מבנים, סיוע הומניטרי.
טלגרם הושקה באוגוסט 2013 על ידי האחים ניקולאי ופאבל דורוב, המייסדים של VK, אתר הרשת החברתית הפופולרית ביותר ברוסיה. לימים ערקו מייסדיה לגרמניה. טלגרם צומחת במהירות. נכון ליוני 2023, יש לה למעלה מ-700 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש.
בהתחברות הראשונית האפליקציה סורקת את רשימת אנשי הקשר בטלפון ומאפשרת לשלוח הודעות לרשומים בה. אבל שלא כמו באפליקציות אחרות לא חייבים להתחבר אליה בעזרת מספר הטלפון או לרשום את שמכם האמיתי. אפשר לערוך בה שיחות רגילות או שיחות סודיות ומוצפנות שמשמידות את עצמן כעבור מספר דקות. אפשר גם לנעול את האפליקציה בקוד.
בזכות כמות המשתמ
למה כדאי להשתמש בטלגרם לקידום העסק שלכם?
שים: קבוצות הטלגרם יכולות להכיל עד 200,000 משתמשים (בווטסאפ עד 1024).
בזכות הערוצים: פתחו ערוץ שידור ושילחו תכנים ועדכונים לקהל המנויים שלכם. קחו בחשבון שלא תוכלו לאפיין את המשתמשים שלכם מבחינת גיל, מיגדר וכדומה כי טלגרם שומרת על פרטיותם.
בזכות הקבוצות: קבוצות הן חדרי צ'אט פרטיים שבהם משתתפים יכולים לתקשר ביניהם. בעזרת הקבוצות תיצרו אינטראקציה עם לקוחותיכם.
בזכות הבוטים: הבוט הוא מעין משתמש אוטומטי שיכול לספק מידע, לסנן משתמשים חדשים ולהפנות אותם לקבוצות המתאימות להם. תוכלו להשתמש בבוטים קיימים הנמצאים בחנות הבוטים של טלגרם וגוגל או ליצור בוטים משלכם.
בזכות האפשרות לשלם באמצעות האפליקציה: מה שהופך אותה לאטרקטיבית לבעלי עסקים, המשווקים מוצרים שלא תמיד מקובלים בערוצי מסחר מימסדיים.
בזכות האפשרות לשלוח קבצים גדולים: GB2 ולמנויים GB4 (בווטסאפ MB 100עבור מסמכים, MB 16 למדיה).
בגלל הזמינות בכל מצב: טלגרם זמינה כמו ווטסאפ באפליקציה, בתוכנה ובדפדפן, אך להבדיל מווטסאפ ניתן להתחבר לפלטפורמות השונות גם אם סוללת הטלפון התרוקנה לחלוטין.
איך עושים את זה?
- מורידים את האפליקציה למחשב ולטלפון הנייד שלכם.
- קובעים ששם המשתמש הוא שם העסק.
- פותחים ערוץ: לחצו על התפריט בצד שמאל למעלה. הקישו על "Create New Channel". תנו לערוץ שם קצר עם מילת המפתח של העסק שלכם: אופנה, מוסך, גאדג’טים וכדומה. הגדירו קישור מקוצר כדי שתוכלו להפיץ את הערוץ ברשתות חברתיות, מנועי חיפוש וקבוצות אחרות. חשוב להגדיר את הערוץ כציבורי (Public) ולא פרטי. ערוץ ציבורי הוא ערוץ שכל אחד יכול להצטרף אליו. ערוץ פרטי הוא ערוץ שרק משתמשים מורשים יכולים להצטרף אליו לאחר קבלת הזמנה מבעלי הערוץ.
- פותחים קבוצה: לחצו על התפריט בצד שמאל למעלה. הקישו על "Create New Group". הקלידו את שם הקבוצה והוסיפו לה משתמשים באמצעות "Add Participants". בקבוצה ניתן לשלוח קופונים, מבצעים וכדומה. ניתן להעלות שאלה או סקר לגבי מוצר מסוים ולבדוק לפי תגובות המשתמשים אם הוא מעניין אותם.
- מנהלים במקצועיות את הערוץ שלכם: הוסיפו משתמשים, הפיצו אותו ברשתות החברתיות. צרו תוכן איכותי ושתפו אותו.