פרסום ממומן לעסקים קטנים: למה זה כדאי ובמה להתמקד?

עסק שלא משתמש בפרסום ממומן, משאיר את הבמה למתחרים. המדריך הבא ילמד אתכם היכן תוכלו לזכות לחשיפה רבה יותר, מה היתרונות ואיך לבחור אפיק פרסום שמתאים לעסק שלכם באופן מושלם

מאת: 
זמן קריאה: 02:29 דק'

במציאות של היום, ובמיוחד בתקופת הקורונה, מומלץ לכל עסק קטן להשקיע בפרסום באינטרנט. בעלי העסקים הקטנים הבינו כי אם לא ניתן למצוא את העסק שלהם בגוגל בפרט וברשת האינטרנט בכלל, הלקוחות לא מגיעים אליהם ועוברים למתחרים. יש מספר דרכים יעילות לקידום ולשיווק עסקים קטנים באינטרנט, אחת הדרכים האפקטיביות ביותר מבוססת על פרסום ממומן בגוגל, במנועי חיפוש אחרים וברשתות החברתיות.

פרסום ממומן בדיגיטל מאפשר ניטור של הפעילות ולשפר בהתאם לממצאים

פרסום ממומן בדיגיטל מאפשר ניטור של הפעילות ולשפר בהתאם לממצאים

 

ברוכים הבאים לעולם הפרסום באינטרנט

התחרות במשק גבוהה בכל הענפים והתחומים, ובעקבות משבר הקורונה והשינוי בהרגלי הצריכה והקניות של הצרכנים – כל עסק קטן חייב לגבש אסטרטגיה שיווקית כדי ליצור נכס דיגיטלי משמעותי ועל מנת לחשוף את העסק בפני לקוחות פוטנציאליים ולשפר את התוצאות העסקיות.

כאמור, יש מספר דרכים לקידום ולשיווק עסקים ברשת האינטרנט, החל מקידום אתרים אורגני בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, ועד פרסום ממומן בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם וכיוצא בזה.

ראוי לציין כי אפיקי הפרסום המסורתי אינם מתאימים לעסקים קטנים מאחר ועלויות הפרסום בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות הן גבוהות, ולרוב העסקים הקטנים אין את התקציב הנדרש. מעבר לכך, הפרסום המסורתי לא בהכרח מתאים לצרכים הייחודיים של העסקים בקטנים.

מרגע כניסתן של הרשתות החברתיות נוצרו אפיקי פרסום חדשים ואטרקטיביים לעסקים קטנים, ובמקביל פלטפורמות הפרסום במנועי החיפוש, ובראשם כמובן גוגל, החלו להציע כלים מתקדמים וחדשניים המבטיחים החזר השקעה גבוה, פילוח מדויק של קהל היעד, כלי מעקב וחשיפה ממוקדת המבטיחה לידים איכותיים.

מה זה פרסום ממומן?

פרסום ממומן היא שיטת שיווק העושה שימוש ברשת האינטרנט לצורך חשיפת העסק שלך ולגידול במכירות. קידום ממומן באינטרנט כולל פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בגוגל, במנועי חיפוש נוספים כמו בינג, יאהו ועוד, וכן פרסום באמצעות באנרים באתרים מובילים, פרסום במובייל וכו'.

חשוב לזכור כי רוב הפלטפורמות ומנועי החיפוש באינטרנט הם חינמיים, והרווח שלהם מבוסס על הכנסות מפרסום מקוון. פלטפורמות הפרסום באינטרנט נחשבות למתקדמות ולחדשניות, הן מציעות כלים רבים ועלויות הפרסום יחסית נמוכות ומתאימות גם לעסקים הקטנים.

פרסום ממומן יגביר את החשיפות לעסק שלכם במחשב נייח ובמובייל

פרסום ממומן יגביר את החשיפות לעסק שלכם במחשב נייח ובמובייל

 

פרסום מקוון באינטרנט מבוסס בדרך כלל על קמפיינים מסוג PPC (Pay Per Click), כלומר אתה לא משלם תמורת הצגת המודעת כל עוד הגולש לא הקליק עליה. יש מספר טכניקות להצגת מודעות הפרסום:

  • קישור ממומן במנועי החיפוש – מודעת הפרסום שלך תוצג בראש הדף, מעל התוצאות האורגניות, בהתאם לשאילתה שגולש מסוים ביצע. לדוגמה, אם גולש מחפש בגוגל חשמלאי רכב בפרדס חנה, המודעה שלך תוצג בראש הדף מעל התוצאות הרגילות.
  • באנר – אמצעי פרסום פופולרי המבטיחה חשיפה רחבה, יש באנרים מסוגים וגדלים שונים, אך פרסום באמצעות באנרים פחות מתאים לעסקים הקטנים בגלל שיעורי הקלקה יחסית נמוכים.
  • פופ אפ – מודעת הפרסום תוצג לפני או במקביל לטעינת הדף שהגולש מעוניין לבקר בו, כיום כמעט ולא משתמשים במודעות פופ אפ בגלל התוספים שחוסמים את הצגת המודעה.
  • מודעה צפה בסרטון – אפשר לפרסם ביוטיוב במגוון דרכים, אחת האפשריות היא מודעה צפה המוצגת בזמן הרצת סרטון מסוים.

3 אופציות לתמחור פרסום ממומן

התמחור של פרסום ממומן באינטרנט תלוי בגורמים רבים, יש שלוש שיטות עיקריות לתמחור המודעה:

  • תשלום לפי הקלקה (PPC) – השיטה הנפוצה ביותר לתמחור מודעות הפרסום הממומן, בשיטה זו אתה משלם רק על הקלקה בפועל על מודעת הפרסום שלך.
  • תשלום על פי חשיפה (PPM) – שיטת תמחור זו נפוצה בעיקר במודעות באנרים ופופ אפ, התשלום מבוסס על מספר החשיפות של מודעת הפרסום שלך.
  • תשלום לפי המרה או פעולה (PPA) – במודל זה אתה משלם על פי פעולה מסוימת שהגולש ביצע, למשל שיחת טלפון נכנסת לעסק, הרשמה לשירות מסוים, רכישה באתר, מסירת פרטים וכיוצא בזה.

פרסום ממומן במנועי חיפוש וברשתות החברתיות

ברוב המקרים כאשר מדברים על פרסום ממומן מתכוונים לאפיקי השיווק והקידום הממומן בגוגל, בפייסבוק וברשתות חברתיות פופולריות אחרות, למשל אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וטיק טוק. פרסום ממומן מתאים במיוחד לעסקים קטנים ומאפשר להם לפתח נכס דיגיטלי בעל ערך וליהנות מחשיפה רחבה ומנראות גבוהה ברשת.

הפרסום הממומן בגוגל מבוצע באמצעות מערכת הפרסום הנקראת גוגל אדס (Google Ads), אפשר לנהל קמפיינים לבד אך עדיף להשאיר את המשימה לאנשי המקצוע המיומנים כדי לשפר את התוצאות העסקיות, לקבל לידים איכותיים ועל מנת לשפר את יחס ההמרה. גוגל אדס מציע כלים מתקדמים לפרסום ברשת המדיה, ברשת החיפוש ובאתרים קשורים. אפשר לפלח את קהל היעד, יש לבחור מילות מפתח וניתן לבחור בקמפיינים מסוגים שונים, ביניהם גם קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) המבטיח שיפור בתוצאות העסקיות וגידול במכירות.

פרסום ממומן ברשתות החברתיות מבטיח חשיפה רחבה לקהלי מטרה המוגדרים מראש, יש אפשרויות שונות לפרסום בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות לכן כדאי לפנות לאנשי המקצוע.

פרסום ממומן מתאים לעסקים קטנים ולעסקים גדולים

פרסום ממומן מתאים לעסקים קטנים ולעסקים גדולים

 

מהם היתרונות בפרסום ממומן לעסקים קטנים?

  • פרסום מיידי.
  • אפשרות לפלח את קהל היעד לפי פרמטרים שונים.
  • פתרון מעולה להשקת מוצר ולחשיפת עסק או מותג חדש.
  • עלויות אטרקטיביות המתאימות לתקציב הפרסום של עסק קטן.
  • אפשר לנהל קמפיינים לבד.
  • ניתן להפנות את הגולשים הלוחצים על המודעה לדף נחיתה ייעודי.
  • כלי מעקב ובקרה המאפשרים לשפר את הקמפיין ואת יחס ההמרה.
  • ניתן לעצור את הקמפיין בכל עת ואפשר לקבוע תקציב פרסום יומי או שבועי.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן