רק היום, רק היום- היכרות עם המילים שכל בעל עסק צריך להכיר

איך הפכו "אסור לפספס" או "מלאי מוגבל" למילות זירוז מנצחות, למה איכות לא מצליחה לנצח את ה-FOMO, ומהן טקטיקות המכירה שמשפיעות על הלקוחות שלכם (וגם עליכם) בכל פעם מחדש?

מאת: 
זמן קריאה: 00:56 דק

מילים הן לא רק הבסיס לתקשורת שלנו עם הסביבה, אלא גם אמצעי השפעה יעיל במיוחד. כשמדובר בעסקים, אופן התקשורת עם לקוחות יכול (וגם משפיע בפועל!) על החלטות הרכישה שלהם פעם אחר פעם. זה קורה לחיוב אבל גם לשלילה, ולכן מציאת הדרך הנכונה לתקשר עם קהל היעד היא המפתח להצלחה עסקית. אם אתם זקוקים להמחשה בשטח, מספיק שתבקרו בכל אחד מהשווקים שמפוזרים ברחבי הארץ. בזכות הקצב המהיר, התחרות הגדולה והקלות שבה יכול לקוח לעבור למתחרים – מוכרים בשוק מיישמים היטב את מה שבעלי עסקים אחרים נוטים לפעמים להמעיט בערכו.

מילות זירוז כמו "רק היום רק היום" ומשפטים קליטים בנוסח "מי שמהסס מפספס", מתבססים על הפחד הנפוץ כל כך שמאפיין את כולנו – הפחד מהחמצה. ומה שעובד עם הקונים שמסתובבים בין הדוכנים, יעיל גם עם הגולשים באתר האונליין שלכם. פחד מהחמצה הוא זה שגורם לנו להמתין זמן רב בתור למסעדה חדשה, וגם משפיע עלינו לקנות סוודר חדש גם שבחוץ עדיין שרב. כי למרות שיכולנו לחפש מסעדות נוספות או להמתין עד לתחילת החורף כדי לקנות פריט מחמם, החשש מפספוס מוצר או חוויה מניע אותנו לפעול אחרת. שלא במקרה, במציאות רוויית ההתרחשויות שבה אנו חיים, הוא אפילו זכה לקיצור בשם FOMO (אוFear of Missing Out).

בדרך לסל הקניות, עוצרים בפריט ש(כמעט) אזל במלאי

הפחד לפספס עסקה או הצעה שמוגבלת בזמן או בכמות, היא תוצר של הצורך הבסיסי שלנו לרצות את מה שאין באפשרותנו לקבל. בעולם האיקומרס, הצורך הזה מתורגם על ידי רשתות במגוון דרכים. אתר הקניות הפופולארי אסוס למשל, מציע לעתים קרובות הטבות מתחלפות וקודי קופון שתקפים ל-24 שעות בלבד. ואחרי שנכנסתם לעמוד של פריט מסוים, יוצגו בפניכם עדכונים כמו Selling Fast או Low in stock שכנראה יעודדו אתכם להוסיף אותו אל סל הקניות.

אגב, אפילו אז, עדיין לא תוכלו לנשום לרווחה. משום שהפריט שבחרתם יישמר בסל שלכם למשך 60 דקות בלבד. מה שאומר שתחושת הדחיפות והחשש מפספוס, יחלפו לחלוטין רק עם ביצוע הרכישה בפועל. וכן, למרות ש"גברת, זאת חולצה אחרונה" היא טקטיקה שיווקית מוכרת וותיקה, היא עדיין מצליחה להשפיע עלינו בכל פעם מחדש. תשאלו את המוכר שלכם בשוק.

מילות הזירוז והביטויים שעושים את ההבדל

במינון נכון וכחלק מהאסטרטגיה השיווקית הכוללת, מומלץ לתכנן מבצעים והטבות שיוצרים אצל הלקוחות רצון להגיע ראשונים. החל מהנחה לזמן מוגדר, דרך חשיפה של מוצר אקסקלוסיבי, ועד לצ'ופרים כמו משלוח חינם ל-100 המזמינים הראשונים. קדמו את ההטבות באתר, בניוזלטר, בעמוד הפייסבוק, בחנות ובכל אינטראקציה עם הלקוחות, תוך שילוב ביטויים כמו "הזדמנות אחרונה", "מבצע בלעדי", "מלאי מוגבל", "מבצע לחברים בלבד", "בואו להיות הראשונים שנהנים מ…", "אל תפספסו", מבצע X שעות בלבד" וכדומה.

רגע לפני שיוצאים לדרך

חשוב לציין שמילות זירוז הן כמובן רק שלב אחד בתהליך, והסתמכות בלעדית עליהן לא בהכרח תביא לתוצאה הרצויה. הן עשויות לגרום ללקוחות פוטנציאליים להתעניין במה שיש לכם להציע, אבל במקביל הלקוחות יחפשו גם תיאורי מוצר מעניינים וברורים, תמונות או קטעי וידאו למחשה, חלוקה נוחה לקטגוריות וכדומה. ולכן אם אתם מרגישים שחנות האונליין לא באמת מייצגת את העסק שלכם, ייתכן שתרצו לפנות למקצוענים בתחום.

עסקים שפותחים חנות אונליין עם B144, יכולים ליהנות מחנות המציעה חלוקה נוחה של מוצרים לקטגוריות ותתי קטגוריות, הוספת מאפיינים שחשוב ללקוחות להכיר (מידות, צבעים וכדומה), העלאת תמונות לכל מוצר וגם קישורים לסרטונים. בעטיפה אטרקטיבית, עלות משתלמת וחיבור נוח לאשראי, שיאפשרו לכם להתחיל למכור במהירות המקסימלית. וכדי שתקבלו את מלוא התמיכה הנדרשת בשלבים הראשונים, המקצוענים של B144 גם יבצעו את ההקמה עבור עשרה מהמוצרים שלכם. אז ניפגש בקופה?

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן