איזו פלטפורמה הכי טובה לעסק שלי

פייסבוק, אינסטגרם, לינקאדין טוויטר או יוטיוב? בחרו את הפלטפורמה שהכי מתאימה לכם. ככה תעשו את זה נכון

מאת: 
פברואר 2024
זמן קריאה: 01:59 דק'

2024-02-25

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/best-ads-platform-for-smb/

כדי לענות על השאלה המופיעה בכותרת תצטרכו לשאול את עצמכם מספר שאלות: מה תחום העסק שלכם? מי קהל היעד שלכם? באיזו פלטפורמה הוא נוהג לבלות את זמנו? מה מטרות השיווק שלכם (להגדיל את המודעות למותג, לייצר לידים, להגדיל מכירות?) ומה התקציב שעומד לרשותכם?

אחרי שתגדירו את מטרות השיווק ואת קהל היעד שלכם, התחילו לעבוד עם פלטפורמה אחת או שתיים ותראו אם הן מתאימות לכם. עקבו אחר התוצאות ושנו את האסטרטגיה השיווקית שלכם בהתאם.  ההנחיות הבאות יסייעו לכם להשוות בין הפלטפורמות הפופולריות ביותר ולבחור את המתאימה לכם.

 

  1. פייסבוק

 

הכי מתאימה לעסקים: מקומיים,  B2C(ראשי תיבות של Business to Consumer, מודל עסקי שבו עסקים מוכרים לצרכנים הסופיים), עסקים חדשים, עסקים מבוססי תוכן, פורומים ומועדוני לקוחות.

לא מתאימה: לעסקים שמתמקדים בלקוחות עסקיים B2B (ראשי תיבות של Business to Business, מודל עסקי שבו עסקים מוכרים מוצרים ושירותים לעסקים אחרים), לעסקים המציעים מוצרים או שירותים יקרים, לעסקים המציעים שירותים מופשטים שאינם ניתנים להצגה ויזואלית, לעסקים הפועלים בתחומים רגישים כמו פוליטיקה, דת בריאות ומיניות.

יתרונות:

  • קהל ענק: כמעט 3 מיליארד משתמשים.
  • אפשרויות מיקוד מתקדמות לקהל ספציפי על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות ועוד.
  • מגוון פורמטים של מודעות: טקסט, תמונה, וידאו ועוד.
  • מעקב אחר הביצועים של המודעות.
  • פרסום זול יחסית בהשוואה לפלטפורמות פרסום אחרות. אתם יכולים להגדיר תקציב יומי או חודשי ולשלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלכם.

 

  1. אינסטגרם

הכי מתאימה לעסקים: מבוססי תוכן, עסקים בתחומי אופנה ויופי, אוכל, תיירות, כושר ובריאות.

לא מתאימה: לעסקים B2B, עסקים המציעים מוצרים או שירותים יקרים, עסקים לא ויזואליים, עסקים הפונים לקהל מבוגר וכאלו שפועלים בתחומים רגישים כמו פוליטיקה, דת, בריאות ומיניות.

יתרונות:

  • קהל עצום: למעלה ממיליארד משתמשים.
  • קהל צעיר יחסית ומעורב מאוד בפלטפורמה.
  • פורמט ויזואלי שמאפשר להציג את המוצרים או השירותים שלכם בצורה מושכת ומרשימה.
  • מאפשרת מיקוד לקהל ספציפי על סמך דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגויות ועוד.
  • מאפשרת מגוון פורמטים של מודעות: סטורי, תמונה, וידאו ועוד.

 

 

 

  1. לינקאדין
  2. הכי מתאימה לעסקים: B2B, לעסקים שמעניקים שירותים מקצועיים (כגון: עורכי דין, רואי חשבון, יועצים ועוד) ולאנשי מקצוע עצמאיים (פרילנסרים, יועצים, סופרים ועוד).

לא מתאימה: לעסקים B2C, עסקים קטנים מאוד (לינקדאין יקרה מדי עבורם), עסקים שאינם מקצועיים.

יתרונות:

  • רשת מקצועית ענפה עם אנשי מקצוע מכל העולם.
  • מאפשרת לבנות מותג אישי: תוכלו להשתמש בפרופיל שלכם כדי להציג את המומחיות, הניסיון וההישגים שלכם ולהפוך לברי סמכא בתחומכם.
  • מאפשרת שיתוף ידע ותובנות עם קהל היעד שלכם.
  • מאפשרת לגלות הזדמנויות עסקיות (משרות פתוחות, שיתופי פעולה עסקיים ופרויקטים חדשים).
  • מאפשרת גיוס עובדים לעסק שלכם.
  • מאפשרת למידה והתפתחות מקצועית באמצעות קורסים מקוונים וסדנאות שמציעה הפלטפורמה. בנוסף, תוכלו להצטרף לקבוצות רלוונטיות, להשתתף בדיונים וללמוד מאנשי מקצוע אחרים בתחומכם.
  • מאפשרת לקבל המלצות מאנשי מקצוע אחרים, לעקוב אחר מי שצפה בפרופיל שלכם ועוד.
  1. טוויטר

הכי מתאימה לעסקים: מקומיים, מבוססי תוכן, ארגונים ללא מטרות רווח, פרילנסרים, חברות טכנולוגיה, חברות ייעוץ, עסקים מבוססי שירות (כמו מסעדות ומלונות), חנויות מקוונות.

 

לא מתאימה: לעסקים B2B, עסקים המציעים מוצרים או שירותים יקרים, עסקים לא ויזואליים, עסקים הפונים לקהל מבוגר, עסקים הפועלים בתחומים רגישים כמו פוליטיקה, דת, בריאות ומיניות.

יתרונות:

  • קהל עצום: בטוויטר למעלה מ-350 מיליון משתמשים פעילים חודשיים.
  • מאפשרת לבנות קהילה סביב המותג שלכם.
  • מאפשרת יצירת לידים כדי לקדם אתר אינטרנט, דף נחיתה או קריאה לפעולה.
  • מאפשרת מעקב וניתוח נתונים כדי למדוד את היעילות של קמפיינים.
  • זולה יחסית: ניתן להתחיל עם חשבון בחינם ולהשתמש בכלי ניתוח בחינם כדי לעקוב אחר ביצועיכם.

 

  1. יוטיוב

הכי מתאימה לעסקים: מקומיים, מבוססי תוכן, B2B, ארגונים ללא מטרות רווח, פרילנסרים, חברות טכנולוגיה, חברות ייעוץ, עסקים מבוססי שירות, מותגי אופנה, חנויות מקוונות.

לא מתאימה: לעסקים קטנים מאוד עם תקציב מוגבל, לעסקים המציעים שירותים מופשטים או שאינם ניתנים להצגה ויזואלית.

יתרונות:

  • קהל עצום: מעל 2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים.
  • מגוון אפשרויות פרסום כך שתוכלו לבחור את האפשרות המתאימה ביותר לצרכים ולמטרות שלכם.
  • מאפשרת למקד את מודעות הפרסום לקהל ספציפי לפי דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות ועוד.
  • מאפשרת תשלום לפי צפייה: אתם משלמים רק כאשר מישהו צופה במודעה שלכם (או חלק ממנה) , מה שמבטיח שאתם לא מבזבזים כסף על מודעות שלא נצפות.
  • מאפשרת כלי ניתוח מתקדמים המאפשרים לכם לעקוב אחר הביצועים של מודעות הפרסום שלכם ולמדוד את היעילות שלהן.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן