שיווק באמצעות תוכן

מה משותף לתוכן שאתם קוראים כעת לבין אופרת סבון? תשובה: שני סוגי התכנים נוצרו כאסטרטגית קידום של תוכן שיווקי. עסקים רבים מפרסמים תכנים שיווקים שנראים כמו תוכן רגיל. למה זה טוב? איך עושים את זה נכון ומה צופן לנו העתיד?

מאת: 
זמן קריאה: 01:03 דק

שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing) הוא אסטרטגיית שיווק שמתמקדת ביצירה ובהפצה של תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין לקהל יעד מוגדר. התוכן השיווקי מופיע באמצעי תקשורת שונים (אתרי אינטרנט, עיתונים, רשתות חברתיות, טלוויזיה ועוד) ודומה בצורתו ובסגנונו לתוכן עיתונאי או מערכתי רגיל. עם זאת, בניגוד לתוכן הרגיל, תוכן שיווקי נוצר וממומן על ידי עסקים או ארגונים במטרה לקדם את המוצרים, השירותים או המותג שלהם.

בניגוד למקובל לחשוב, האסטרטגיה הזאת אינה חדשה. כבר בשנת 1732 הוציא בנג'מין פרנקלין את ספרו Poor Richard’s Almanack במטרה לקדם את עסקי הדפוס שלו. 200 שנה אחר כך, ב-1933 שידרה חברת "פרוקטר אנד גמבל" לשדר דרמה יומית ברדיו כפרסומת לאבקת הכביסה שלה. החברה ביקשה לבנות נאמנות למותג בקרב נשים מבוגרות ושילבה את מסריה בתוך התסכית. שם, אגב, נולד הביטוי "אופרת סבון".

מהן המטרות של שיווק באמצעות תוכן?

  • משיכת לקוחות פוטנציאליים.
  • בניית מערכת יחסי אמון עם קהל היעד שלכם.
  • יצירת נאמנות למותג שלכם.
  • יצירת לידים: תוכן מושך יכול לעודד לקוחות פוטנציאליים להשאיר את פרטי הקשר שלהם וליצור לידים חדשים.
  • הגדלת המכירות: תוכן אינפורמטיבי יכול לעודד לקוחות פוטנציאליים להחליט לקנות את המוצר או השירות שלכם.
  • הגברת המודעות למותג: ככל שתוכן שלכם מופיע יותר באינטרנט, כך יותר אנשים יכירו את המותג שלכם.
  • בניית קהילה מקוונת: תוכן איכותי יכול לעזור לכם ליצור קהילה של אנשים שעוקבים אחריכם ומעוניינים במה שיש לכם להציע.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות תוכן?

  • לא פולשני: בניגוד לפרסום מסורתי, שיווק באמצעות תוכן אינו פולשני. אנשים בוחרים לצרוך את התוכן שלכם, ולכן סביר יותר שהם מעוניינים בו.
  • בונה אמון: אנשים סומכים יותר על חברות שמספקות להם מידע מועיל ורלוונטי.
  • בר-קיימא: בניגוד לפרסום מסורתי, שמתפוגג במהירות, תוכן איכותי יכול להישאר רלוונטי לאורך זמן ולהמשיך להביא תוצאות.
  • משתלם: לא צריך להשקיע הרבה כסף כדי ליצור תוכן איכותי, וניתן להפיץ אותו בחינם דרך ערוצים שונים באינטרנט.
  • מדיד: ניתן לעקוב אחר התוצאות ולראות מה עובד ומה לא.

 

איך תקדמו את התוכן השיווקי שלכם?

יש שתי גישות עיקריות לקידום תוכן שיווקי: אורגני וממומן. לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה וחשוב לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לצרכים וליעדים שלכם.

קידום אורגני, המכונה גם SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization), הוא תהליך של מיטוב אתר אינטרנט ויצירת תוכן איכותי במטרה להעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי חיפוש כמו גוגל. ככל שהדירוג של האתר יהיה גבוה יותר, כך סביר יותר שגולשים יראו אותו כשהם מחפשים מידע רלוונטי. קידום ממומן, המכונה גם PPC (ראשי תיבות של Pay Per Click), הוא שיטת פרסום שבה מפרסמים משלמים למנועי חיפוש ולפלטפורמות פרסום מקוונות אחרות כדי להציג את המודעות שלהם לקהל היעד שלהם. כתוצאה מכך, המודעות מופיעות בראש תוצאות החיפוש או במקומות אחרים בולטים בפלטפורמה, וזוכות לחשיפה רבה יותר.

הבחירה בין קידום אורגני לקידום ממומן תלויה בגורמים שונים כמו:  התקציב, מטרות השיווק וקהל היעד שלכם. שילוב בין שתי הגישות  יכול להיות יעיל מאוד להשגת מטרות השיווק שלכם.

באלו פלטפורמות תוכלו להשתמש כדי לקדם את התוכן השיווקי שלכם?

 

  1. באתר האינטרנט:

  • פרסמו מאמרים בבלוג.
  • צרו סרטונים מעניינים.
  • הפיקו פודקאסטים.
  • פרסמו את המידע שלכם כאינפוגרפיקות. זאת דרך ויזואלית מושכת שעוזרת להציג מידע מורכב בצורה קלה להבנה.
  • הציעו ספרים אלקטרוניים בחינם. זאת דרך טובה למשוך לידים חדשים.
  1. ברשתות חברתיות:

  • שתפו תוכן איכותי ומרתק ברשתות החברתיות הרלוונטיות לקהל היעד שלכם. עוררו אינטראקציה עם העוקבים שלכם וענו על שאלות.
  • הקימו קבוצות ברשתות חברתיות סביב נושאים רלוונטיים לתחום שלכם. שתפו מידע, קיימו דיונים ועזרו לחברי הקבוצה.
  • שתפו פעולה עם משפיענים בתחום שלכם כדי להגיע לקהל רחב יותר ולבנות אמון בקרב לקוחות פוטנציאליים.
  • השתמשו בפלטפורמות פרסום ממומן (פייסבוק אדס, גוגל אדס) כדי להגיע לקהל ממוקד ולמקסם את החשיפה של התוכן שלכם.
  1. בדואר האלקטרוני:

  • אספו כתובות דוא"ל של לקוחות פוטנציאליים ושל לקוחות קיימים והרכיבו רשימת תפוצה.
  • שלחו ניוזלטרים באופן קבוע לקהל היעד שלכם.
  • שלחו הודעות דוא"ל מותאמות אישית ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות קיימים בהתאם לצרכים ולעניין שלהם.
  1. בפורומים ובקהילות מקוונות:

  • השתתפו בפורומים מקוונים רלוונטיים לתחום שלכם ושתפו את הידע והניסיון שלכם.
  • הגיבו בבלוגים בתחום שלכם.
  • השתתפו בקבוצות דיון מקוונות רלוונטיות לתחום שלכם.
  1. בשיתוף פעולה עם אתרים אחרים:

  • כתבו מאמרי אורח באתרים אחרים בתחום שלכם.
  • הצטרפו לתוכניות שותפים של אתרים אחרים בתחום שלכם. תוכניות אלו מאפשרות לכם להרוויח כסף כאשר לקוחות חדשים רוכשים מוצרים או שירותים.

מהן המגמות העתידיות?

  1. הרחבת השימוש בבינה מלאכותית יוצרת (GenAi : GenAi)
  2. היא סוג של בינה מלאכותית המסוגלת ללמוד דפוסים ממאגרי נתונים עצומים של תוכן קיים, ולהשתמש בידע הזה כדי ליצור תוכן חדש דומה אך ייחודי. התוכן יכול להתבטא בפורמטים של טקסט, תמונות, סרטונים ואפילו חוויות אינטראקטיביות כגון צ'אטבוטים, משחקי ווידאו וסימולציות. בנוסף ניתן לתרגם באמצעות GenAi את התוכן לשפות רבות באופן אוטומטי ולפתוח, למעשה, אפשרויות לעבודה עם שווקים גלובליים. עם זאת,  השימוש ב-GenAI מעלה חששות אתיים כמו, פוטנציאל להטיה, הפצת מידע כוזב ופגיעה בפרטיות. חשוב לפתח קווים מנחים אתיים ברורים לשימוש בטכנולוגיות אלו.
  3. אוטומציה: תהליכים רבים בשיווק תוכן, כגון, יצירת כותרות, כתיבת פוסטים ברשתות חברתיות ואפילו כתיבת מאמרים, יהפכו לאוטומטיים יותר. עובדה זאת תאפשר למשווקים להתמקד במשימות יצירתיות ואסטרטגיות יותר.
  4. התמקדות בחוויה: עסקים יתמקדו ביצירת חוויות תוכן ייחודיות ומרתקות עבור לקוחותיהם (סרטונים, סקרים, משחקים, אירועים ווירטואליים ועוד).
  5. מדידה מדויקת יותר: ML Machine Learning)) הוא תחום במדעי המחשב העוסק בפיתוח אלגוריתמים המאפשרים למחשבים ללמוד מנתונים מבלי להיות מתוכנתים במפורש. ניתן להשתמש ב-ML כדי לנתח נתונים ולקבל תובנות לגבי העדפות ודפוסי התנהגות של לקוחות, מה שיאפשר יצירת תוכן מותאם אישית ויעיל יותר.

חשוב לציין, שלמרות האמור לעיל, היסודות של שיווק תוכן איכותי יישארו זהים. כבעלי עסק תצטרכו להמשיך ליצור תוכן אינפורמטיבי, מועיל ומעניין כדי לבנות קהילה של לקוחות נאמנים.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן