קידום חנות אינטרנט בגוגל

בעולמנו הדיגיטלי חנות אינטרנטית היא לא רק אופציה אלא הכרח עבור כל עסק. היא משמשת כוויטרינה וירטואלית, זמינה 24/7, ומאפשרת ללקוחות לקנות מוצרים או שירותים מכל מקום בעולם. אבל איך הופכים חנות אינטרנטית מרגע ההקמה למקור רווח משמעותי? התשובה נעוצה בקידום אורגני בגוגל. ככה תעשו את זה נכון

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

תארו לכם שחנות הנעליים הקטנה שלכם שממוקמת במקום לא ממש מרכזי בעיר תעבוד 24/7 ושיחשפו אליה לקוחות פוטנציאליים  מכל העולם? נשמע דימיוני נכון? אז זהו שלא. יתירה מכך, אין הכרח אפילו שתהיה לכם חנות פיזית שתאלצו לשלם עליה דמי שכירות, ארנונה , חשמל וכדומה כדי שתהיו בעליה של חנות באינטרנט.

חנות אינטרנטית היא אתר אינטרנט המוקדש למכירת מוצרים או שירותים באופן מקוון. היא כוללת קטלוג מוצרים, עמודי תיאור מפורטים, סלי קניות, עמוד תשלום מאובטח ומערכת ניהול הזמנות. החנות מאפשרת ללקוחות לגלוש בין המוצרים, להשוות מחירים, לקרוא חוות דעת של לקוחות אחרים ולהשלים את תהליך הרכישה באופן עצמאי.

 

למה חשוב לקדם חנות אינטרנטית בגוגל?

  • קידום אורגני בגוגל מעלה את החנות בתוצאות החיפוש, מה שמגדיל את החשיפה שלה לקהל יעד פוטנציאלי.
  • ככל שהחנות מדורגת גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך גדל מספר הגולשים המגיעים אליה באופן אורגני, ללא תשלום עבור כל לחיצה.
  • חנות המדורגת גבוה בגוגל נתפסת כעסק אמין ומקצועי.
  • קידום אורגני מאפשר לעסק להתבלט מול המתחרים ולהשיג יתרון בשוק המקוון.
  • בניגוד לקידום ממומן קידום אורגני הוא לטווח ארוך ומאפשר חיסכון בעלויות השיווק.

איך תקדמו באופן אורגני את החנות האינטרנטית שלכם בגוגל?

  • התוכן הוא המלך. השקיעו בתוכן שלכם. כתבו תיאורים מפורטים ומעניינים לכל מוצר והוסיפו בלוג עם מאמרים רלוונטיים.
  • התאימו את האתר גם למובייל. כבר ב- 2015 גוגל התחילה לעדכן את האלגוריתמים שלה ואת שיטת הדירוג שלה כך שאתרים המותאמים למובייל דורגו גבוה בתוצאות החיפוש.
  • היעזרו בתמונות באיכות גבוהה. דאגו לצלם את המוצר מכמה זוויות כדי ליצור דפי מוצר אינפורמטיביים ואסתטיים שמעניקים ללקוח ביטחון שהוא לא קונה חתול בשק.
  • צרו דפים ממוקדים על סוגי המוצרים בחנות. אם למשל, יש לכם חנות אינטרנטית למוצרי תינוקות, צרו דפים ממוקדים לעגלות, מושבי בטיחות, מיטות, מוצרי האכלה ובגדי תינוקות. הדף הממוקד צריך לכלול כותרת ברורה ומדויקת, תיאור מפורט של המוצרים בקטגוריה, תמונות איכותיות, אפשרות לסנן את התוצאות לפי מחיר, צבע, גודל וכו', קריאה לפעולה וקישורים לדפים רלוונטיים אחרים באתר, כגון דפי מוצרים ספציפיים או מאמרים בבלוג.
  • ודאו שהאתר שלכם קל לניווט וכל הדפים מקושרים ביניהם בצורה הגיונית.
  • ודאו שמהירות הטעינה במחשב ובמובייל טובה. גולשים נוטים לנטוש אתרים איטיים.
  • בחרו מילות מפתח רלוונטיות למוצרים שלכם ושלבו אותן בכותרות, בתיאורים ובתוכן האתר. אל תתמקדו רק במילות מפתח קצרות ותחרותיות. מילות מפתח ארוכות יותר יכולות להביא תנועה איכותית. (למשל, "שמלות ערב יוקרתיות במחירים שנגישים לכל כיס").
  • דאגו ליצירת קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם. ניתן להשיג קישורים באמצעות שיתופי פעולה עם בלוגרים, פרסום מאמרים באתרים אחרים והשתתפות בפורומים רלוונטיים.
  • עקבו באופן קבוע אחר ביצועי האתר באמצעות כלים כמוGoogle Analytics ו-Google Search Console. התאימו את האסטרטגיה שלכם על סמך הנתונים שתקבלו. בדקו גרסאות שונות של דפי מוצרים, כותרות וטקסטים כדי למצוא את האופציה שתניב את התוצאות הטובות ביותר (ניסויי A/B).
  • קדמו את החנות שלכם ברשתות החברתיות. צרו אינטראקציה עם העוקבים שלכם, ענו על שאלות והגיבו להערות. שתפו פעולה עם משפיענים בתחום שלכם כדי להגביר את החשיפה של החנות שלכם.
  • הרכיבו רשימת תפוצה ושלחו אימיילים שיווקיים ללקוחות קיימים ופוטנציאליים.
  • אבטחו את האתר שלכם כך שהלקוחות שלכם לא יחששו למלא את פרטי כרטיס האשראי שלהם.

 

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן