איך בוחרים חברה לקידום ממומן?
בחירת חברה לקידום ממומן קריטית להצלחת הקמפיין שלכם. באילו גורמים עליכם להתחשב לפני הבחירה ובמהלכה? מה ההבדל בקידום ממומן במדיות השונות ולמה חשוב שתהיו גמישים ודינמיים לאורך כל התהליך?
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
קידום ממומן או PPC (Pay Per Click), הוא שיטת פרסום שמבוססת על תשלום למנועי חיפוש כדי שהמודעה של העסק שלכם תופיע כמודעה ממומנת בראש תוצאות החיפוש. בדרך כלל, תשלמו רק על מודעות שהגולשים הקליקו עליהן. קידום ממומן הוא דרך יעילה להגדיל את החשיפה לאתר שלכם, להשיג לקוחות חדשים ולמכור יותר.
מאחר ומדובר בתהליך מורכב, שכולל מספר שלבים, החל מהגדרת מטרות הקמפיין, דרך בחירת מילות המפתח הרלוונטיות ועד ליצירת המודעות עצמן, בחירה נכונה של חברה לקידום ממומן תסייע לכם בתהליך הזה ותחסוך לכם זמן וכסף.
10 קריטריונים שיסייעו לכם בבחירת חברה לקידום ממומן?
- ניסיון: בחרו חברה שיש לה ניסיון בענף שלכם. בקשו רשימת לקוחות שהחברה שירתה בעבר ובדקו את התוצאות שהיא השיגה.
- התמחות: האם החברה מתמחה בתחום העסק שלכם? יש למשל, חברות שמתמחות בחנויות אינטרנטיות וכאלה שמתמחות בתחום של קידום אתרי אירועים או כאלה שעובדות עם לקוחות מסוג מסוים (רופאים, עורכי דין ועוד) וכו'. בנוסף, חשוב לבדוק באילו פלטפורמות ורשתות חברתיות החברה מתמחה. חשוב שהן תהיינה רלוונטיות לעסק שלכם (למשל, אם יש לכם עסק בתחום הבידור שפונה לצעירים שקלו לבחור בחברה שמתמחה בקידום באינסגרם או בטיקטוק). ראו פירוט בעניין בהמשך.
- ידע: ודאו שיש לחברה את הידע הדרוש כדי להצליח בקידום ממומן (תשאלו למשל: מהם הגורמים העיקריים לקמפיין קידום ממומן מוצלח? כיצד החברה מתאימה את הקמפיינים שלה ליעדים העסקיים של הלקוחות שלה? כיצד מתבצע מעקב אחר ביצועי הקמפיינים? מהן ההצלחות העיקריות של החברה בעבודה עם לקוחות אחרים?).
- יכולות: וודאו שיש לחברה את היכולות הטכניות והלוגיסטיות הדרושות לניהול קמפיינים מוצלחים (תשאלו למשל: באלו כלים וטכנולוגיות החברה משתמשת לניהול קמפיינים? האם יש לה ניסיון בעבודה עם פלטפורמות שונות של קידום ממומן? האם יש לה מומחים טכניים שיכולים לתמוך בקמפיינים שלכם?).
- מוניטין: מה הלקוחות הקודמים של החברה אומרים עליה? גלו כמה זמן החברה פעילה ואיזה סוג של משוב היא מקבלת מהלקוחות שלה.
- שירות לקוחות: כמה זמן לוקח לחברה להגיב לפניותיכם? האם היא פותרת במהירות את בעיותיכם? כיצד היא מספקת תמיכה וכיצד היא מנהלת שינויים בשירותיה. אתם יכולים ללמוד על שירות הלקוחות של חברה על ידי קריאת ביקורות או שיחה עם נציגיה.
- המלצות: שוחחו עם אנשים שעובדים עם חברות לקידום ממומן. הם יוכלו לספק לכם מידע חשוב מנסיונם. הם יכולים לספר לכם על היתרונות והחסרונות של החברות השונות, על השירותים שהן מספקות ועל התוצאות שהן השיגו.
- תקציב: חקרו את העמלות והשירותים של החברה והשוו אותם לחברות אחרות בענף. קחו בחשבון עלויות נוספות, כגון, דמי תחזוקה חודשיים. בדקו אם החברה מציעה הנחות או תוכניות תשלום כלשהן. חשוב לשקול כמה זמן תצטרכו את הקידום הממומן. חברות מסוימות מציעות מבצעים לטווח קצר, בעוד שאחרות עשויות להציע תוכניות לטווח ארוך יותר. חשוב לזכור שהמחיר אינו הגורם החשוב ביותר. חשוב יותר לבחור חברה שיכולה לספק לכם תוצאות טובות.
- דיווח: ודאו שהחברה מציעה דיווח מפורט על ביצועי הקמפיין שלכם. זה כולל נתונים על קליקים, המרות, הופעות ומדדי מפתח אחרים. זה יעזור לכם לעקוב אחר הצלחת הקמפיין ולבצע התאמות לפי הצורך.
- ניתוח לאחר מסע פרסום: חשוב שהחברה תספק ניתוח לאחר מסע פרסום כדי להבין מה עבד ומה לא עבד בקמפיין שלכם. זה יאפשר לבצע שינויים והתאמות בקמפיינים עתידיים, כך שתקבלו את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם.
טיפים שימושיים:
- לפני שאתם מתחילים לחפש חברה לקידום ממומן הגדירו את המטרות שלכם (האם אתם רוצים להגדיל את התנועה לאתר שלכם? להגביר את המכירות?).
- הגדירו את תקציב הקמפיין שלכם. זה יעזור לכם למצוא חברה שמתאימה לתקציב שלכם.
- קבלו הצעות מכמה חברות שונות. זה ייתן לכם מושג טוב יותר על המחירים והשירותים הזמינים.
- קראו ביקורות של לקוחות קודמים.
- קראו את החוזה בעיון: שימו לב לתנאים ולהגבלות המופיעים בו. וודאו שאתם מבינים מה אתם מקבלים תמורת הכסף שאתם משלמים. לפני חתימה החוזה חשוב לשאול את נציגי החברה מהי האסטרטגיה לקידום העסק שלכם? כיצד תימדד הצלחת הקמפיין? מה טווח הזמן הנדרש להתחיל כדי לראות תוצאות? מהם תנאי התשלום שלכם? אילו שירותים נוספים החברה מציעה?
חשוב לדעת:
- קידום ממומן הוא תהליך ארוך טווח. אל תצפו לתוצאות מיידיות.
- היו מעורבים בתהליך. אל תסמכו על החברה בעיניים עצומות.
- היו מוכנים להשקיע כסף. קידום ממומן יכול להיות יקר.
איך תבחרו את הפלטפורמה/הרשת החברתית המתאימה לקידום ממומן?
- לפי אופי העסק וקהל היעד: עסקים בתחומים שונים פונים לקהלים שונים, וישנן פלטפורמות שמתאימות יותר לקהלים מסוימים.
להלן רשימה של פלטפורמות הפרסום העיקריות:
גוגל: גוגל אדס, פלטפורמת הפרסום של גוגל, מאפשרת לפרסם בגוגל, באתרי אינטרנט, בסרטונים ובאפליקציות. מתאימה לעסקים מכל התחומים.
פייסבוק: רשת חברתית ותיקה ופופולרית עם מגוון רחב של קהלים. מתאימה לעסקים מכל התחומים.
אינסטגרם: פלטפורמה ויזואלית, פופולרית בקרב צעירים. מתאימה לעסקים בתחום האופנה, היופי, האוכל ועוד.
טיקטוק: פלטפורמה פופולרית בקרב בני נוער וצעירים. מתאימה לעסקים בתחום הבידור, המוזיקה והטכנולוגיה.
לינקדאין: פלטפורמה עסקית שמאפשרת לפרסם למקצוענים ולעסקים.
- לפי מטרות הקמפיין שלכם: אם מטרתכם, למשל, להגדיל את המודעות למותג שלכם, תוכלו להשתמש בפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. אם מטרתכם להגדיל את התנועה לאתר שלכם, תוכלו להשתמש בפלטפורמות כמו גוגל אדס או יוטיוב. ואם מטרתכם היא להגדיל את המכירות, תוכלו להשתמש בפלטפורמות כמו גוגל אדס או פייסבוק.
לפי התקציב שלכם: יש פלטפורמות כמו גוגל אדס, יוטיוב ולינקדאין שנחשבות יקרות יותר מפייסבוק ואינסטגרם.
חשוב לדעת:
- ההחלטה על בחירת הפלטפורמה או הרשת החברתית המתאימה היא החלטה דינמית. חשוב לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולבצע שינויים במידת הצורך.
- רשתות חברתיות כמו גוגל, פייסבוק, ואינסטגרם מציעות הסמכות שונות לחברות לקידום ממומן. זאת לא חובה שחברה לקידום ממומן תהיה מוסמכת על ידי רשת חברתית, עם זאת, הסמכה יכולה להיות איתות חיובי לגבי איכות החברה והניסיון שלה. ההסמכות דורשות מהחברה לעמוד בסטנדרטים מסוימים של ידע וניסיון. בנוסף, חברה מוסמכת יכולה להציע לכם ביטחון מסוים שהיא יודעת מה היא עושה ושיש לה יכולות וגישה למידע שעשוי לעזור לה לבנות קמפיינים מוצלחים יותר. מצד שני, קחו בחשבון שחברה מוסמכת עלולות להיות יקרה יותר ולא בטוח שלצרכים שלכם היא תהיה אפקטיבית יותר מחברה שאינה מוסמכת.