אלגוריתמים בצמיחה: כיצד מקדמת הבינה המלאכותית את העסק שלכם באינסטגרם?

אינסטגרם היא מזמן לא רק פלטפורמה שנועדה להראות את הבית או הילדים המושלמים שלכם. עבור בעלי עסקים זוהי זירת שיווק ענקית עם מיליוני לקוחות פוטנציאליים. ניצול נכון של כלי הבינה המלאכותית באינסטגרם יקדם גם את העסק הקטן שלכם. ככה תעשו את זה נכון

מאת: 
זמן קריאה: 00:59 דק

אם יש לכם עסק קטן, סביר להניח ששימוש באינסטגרם מהווה חלק בלתי נפרד מהמאמצים השיווקיים שלכם. הפלטפורמה הויזואלית היא כלי מצוין להצגת מוצרים ושירותים, ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולבניית קהילה נאמנה.

אחד מהיישומים הבולטים של הבינה המלאכותית באינסטגרם הוא האלגוריתם שמסדר וממליץ על תוכן למשתמשים. אם בעבר האלגוריתם של אינסטגרם היה כמו קופסה שחורה, שאנו המשתמשים, ניסינו לפצח את תוכנה ולהבין מה עובד ומה לא באמצעות ניסוי וטעיה. הרי שעם התפתחות הבינה המלאכותית קיבלנו הצצה לדרך פעולתו. האלגוריתם מתבסס על למידת מכונה, כך שבכל פעם שאתם גולשים, האלגוריתם מנתח את התנהגות הגלישה שלכם – על אלו פוסטים, תמונות וסרטונים אתם לוחצים, כמה זמן אתם מבלים בצפייה ואלו תגובות אתם משאירים. בעזרת נתונים אלה הוא מסוגל לזהות את תחומי העניין שלכם ולהציג לכם תוכן שמתאים בדיוק לטעמכם. כך, חווית השימוש הופכת למהירה וממוקדת יותר, וכל משתמש נהנה מגילוי תוכן חדש ורלוונטי.

וזה לא נגמר בזה. הבינה המלאכותית משפיעה גם על תהליך העריכה והניתוח של תמונות וסרטונים. בעזרת טכנולוגיות מתקדמות של זיהוי תמונות ועיבוד וידאו, אינסטגרם מצליחה לזהות עצמים, פרצופים, סצנות ונושאים בכל תמונה או סרטון. כך, לדוגמה, ניתן לסווג את התוכן ולבצע תיוגים אוטומטיים, מה שמשפר את היכולת לחפש ולגלות תוכן בתוך הפלטפורמה. בנוסף, טכנולוגיית הבינה המלאכותית מסייעת ביצירת פילטרים, שיפורים אוטומטיים לתמונות, המעניקים לצילומים מראה מקצועי.

 

איך כל זה קשור לעסק שלי?

כאמור, האלגוריתם של אינסטגרם שם לב אם העוקבים שלכם אוהבים את התוכן שלכם – אם הם עושים לייק, מגיבים, משתפים ושומרים. ככל שהתוכן שלכם מעניין ורלוונטי לקהל שלכם כך אינסטגרם תראה אותו ליותר אנשים בפיד שלהם. יותר אנשים=יותר לקוחות פוטנציאלים.

 

איך הבינה המלאכותית באינסטגרם יכולה לקדם את העסק?

  • ליצור תוכן חכם יותר. כלי בינה מלאכותית יכולים לעזור לכם לגלות אלו סוגי פוסטים מקבלים את המעורבות הגבוהה ביותר מהקהל שלכם, להציע לכם רעיונות יצירתיים, לכתוב כיתובים משכנעים, למצוא האשטאגים רלוונטיים כדי להרחיב את טווח ההגעה של הפוסטים. ישנם כלים שיכולים לערוך ולשפר את התמונות והסרטונים שלכם באופן אוטומטי ולחסוך לכם זמן יקר.

 

  • להגיע בדיוק למי שצריך. כלי בינה מלאכותית מסייעים לעסקים למקד את הפרסומות שלהם בצורה מדויקת יותר. במקום לירות לכל הכיוונים, הם יכולים להציג את המוצרים שלהם רק לאנשים שסביר להניח שיקנו אותם. זה אומר שהקמפיינים הממומנים שלכם יהיו יעילים יותר ותראו החזר טוב יותר על ההשקעה שלכם.

 

  • לתת שירות לקוחות ברמה אחרת. צ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לענות על שאלות נפוצות באופן מידי 24/7, לחסוך לכם זמן יקר ולשפר את חווית הלקוח. בנוסף, הם יכולים לנתח את התגובות והדעות של העוקבים שלכם כדי לעזור לכם להבין מה הם אוהבים ומה פחות, וכך לשפר את המוצרים או השירותים שלכם.

 

  • לנתח נתונים. אינסטגרם מספקת נתונים רבים על הביצועים של הפוסטים והקמפיינים אבל לפעמים קשה להבין מה המספרים האלה באמת אומרים. כלי בינה מלאכותית יכולים לעזור בעיבוד המידע ובזיהוי מגמות חשובות, לתת לכם תובנות מעשיות שיעזרו לכם לקבל החלטות שיווקיות טובות יותר.

 

 

5 אתגרים עיקריים שתצטרכו לקחת בחשבון:

  1. עלות. חלק מכלי הבינה המלאכותית המתקדמים יכולים להיות יקרים. פחות מתאים לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל.
  2. זמן. הטמעת כלי AI חדשים עשויה לדרוש זמן ומאמץ ללמידה והסתגלות.
  3. אותנטיות. למרות שתוכלו ליצור תוכן במהירות, האיכות והאותנטיות שלו עדיין עשויות להיות נמוכות מתוכן שנוצר על ידי אדם.
  4. מעורבות. הבינה המלאכותית יכולה לספק תובנות, אך עדיין נדרשת הבנה אנושית כדי לפרש אותן וליישם אסטרטגיות שיווק יעילות.
  5. עדכון. האלגוריתמים של אינסטגרם משתנים כל הזמן, ייתכן שכלים המבוססים על AI יצטרכו להתעדכן באופן קבוע כדי לשמור על יעילותם.

 

טיפים מעשיים לקידום העסק באינסטגרם בעזרת בינה מלאכותית

  1. התחילו בקטן. ישנם כלים רבים המציעים תוכניות בחינם או תקופות ניסיון. נסו כמה מהם כדי לראות מה הכי מתאים לצרכים ולתקציב שלכם.
  2. השתמשו בכלי ניתוח מתקדמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית. כלים אלה יכולים לספק תובנות על התנהגות העוקבים שלכם, זמני הפרסום האופטימליים, סוגי התוכן המצליחים ביותר ועוד. זה יעזור לכם לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי אסטרטגיית התוכן שלכם.
  3. נסו כלים ליצירת כיתובים והאשטאגים שיגדילו את הנראות שלכם. חלק מהכלים האלה אפילו יכולים להתאים את הטון של הכיתוב לסוג הפוסט ולקהל היעד.
  4. ערכו תמונות וסרטונים בעזרת אפליקציות לעריכת מדיה. האפליקציות מציעות פיצ'רים המופעלים על ידי בינה מלאכותית, כמו שיפור אוטומטי של תמונות, הסרת רקע חכמה, יצירת סרטונים קצרים ועוד.
  5. השתמשו בצ'אטבוטים לשירות לקוחות, בעיקר אם אתם מקבלים הודעות באינסטגרם עם שאלות חוזרות. הצ'אטבוט ישפר את חוויית הלקוח ויפנה לכם זמן להתמקד בהיבטים אחרים של העסק.
  6. עקבו אחר טרנדים ועדכונים. קראו בלוגים, השתתפו בוובינרים ועקבו אחר מומחים בתחום, אולי תמצאו כלי שישדרג לכם את העסק.
  7. נתחו את התוצאות. אל תהססו להתאים את האסטרטגיה שלכם בהתאם לתובנות שתקבלו.
  8. התמקדו בערך ובאיכות. זכרו שבינה מלאכותית היא כלי עזר. אל תתפתו להשתמש בה כדי ליצור תוכן גנרי או לא איכותי.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
פרסום באינסטגרם

 דילוג לתוכן