כל מה שצריך לדעת על רימרקטינג

רוצים שלקוחות פוטנציאליים לא יברחו לכם? בשביל זה בדיוק המציאו את הרימרקטינג. כלי שיווקי זה עוזר לעסקים "להחזיר" לקוחות שהתעניינו במוצרים או בשירותים שלהם אבל לא סגרו את העסקה. אז מי אמר שאין הזדמנות שנייה?!

מאת: 
זמן קריאה: 00:45 דק

סיטואציות מהחיים: נכנסתם לחנות מקוונת והתחלתם למלא עגלה אך מסיבה כלשהי לא השלמתם את הרכישה. מאוחר יותר, בזמן שגלשתם באינטרנט, ראיתם מודעות המציגות את המוצרים שהשארתם לעיתים עם הנחה או הצעה מיוחדת.

או אולי ביקרתם באתר של חברת אופנה וצפיתם בזוג נעליים ספציפי. אמנם לא רכשתם אותו אך לפתע נראה שאותו זוג נעליים "רודף" אחריכם גם באתרים אחרים.

או אולי נכנסתם לדף נחיתה של קורס מסוים אך לא נרשם. אתם אולי שכחתם מהקורס אך הוא לא שכח אתכם. אל תתפלאו אם תתחילו להיחשף לפרסומות המזמינות אתכם להצטרף לאותו הקורס.

המשותף לכל הסיטואציות הנ"ל הוא מילה אחת: רימרקטינג (Remarketing), או בעברית, שיווק מחדש. מדובר בכלי מוכר בעולם השיווק הדיגיטלי המתייחס לאפשרות להציג מודעות פרסום לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם או קיימו אינטראקציה עם העסק שלכם באינטרנט.

 

איך זה עובד?

כאשר גולש מבקר באתר שלכם, מערכת הרימרקטינג אוספת מידע על פעולותיו: אילו עמודים צפה, אילו מוצרים הוסיף לסל, וכן הלאה. על בסיס מידע זה, אתם מגדירים "קהלים" לפי התנהגות הגולשים. למשל: קהל של מי שצפה במוצר ספציפי או קהל של מי שהוסיף מוצרים לסל אך לא השלים רכישה. לאותם קהלים ממוקדים אתם מציגים מודעות פרסום מותאמות אישית, בגוגל, בפייסבוק ובאתרים נוספים.

למה חשוב שתבצעו רימרקטינג?

  1. כדי להחזיר לקוחות פוטנציאליים: נתקלתם במישהו שהסתכל על המוצרים שלכם, אבל לא קנה? רימרקטינג עוזר להם להיזכר בכם ולחזור.
  2. כדי להגדיל את המכירות: כשמראים מודעות רלבנטיות לגולשים שכבר מכירים אתכם, הסיכוי שהם יקנו עולה משמעותית.
  3. כדי לשמור על קשר: רימרקטינג עוזר לכם לחזק את המותג, להישאר בתודעה של הלקוחות ולגרום להם לזכור אתכם כשצריך.
  4. כדי לקבל יותר תמורה לכסף: מכיוון שרימרקטינג ממוקד לאנשים שכבר גילו עניין בעסק שלכם, הוא בדרך כלל יעיל יותר מפרסום רגיל ומספק החזר גבוה יותר על ההשקעה ROI)).

אלו סוגי רימרקטינג קיימים?

רימרקטינג סטנדרטי: הסוג הנפוץ ביותר. מבוסס על מעקב אחר גולשים שביקרו באתרכם. המודעות יוצגו להם בזמן שהם גולשים באתרים אחרים.

רימרקטינג דינמי: מתאים במיוחד לחנויות מקוונות עם מגוון רחב של מוצרים. מאפשר להציג מודעות עם מוצרים ספציפיים שהגולשים צפו בהם באתרכם. מציג באופן אוטומטי את המוצרים שהלקוחות הפוטנציאלים התעניינו בהם. שלא כמו רימרקטינג סטנדרטי המציג מודעות כלליות, רימרקטינג דינמי מציג מודעות מותאמות אישית למוצרים ספציפיים.

רימרקטינג ברשתות חברתיות: מאפשר להציג מודעות למשתמשים שקיימו אינטראקציה עם העסק שלכם ברשתות החברתיות, כגון פייסבוק ואינסטגרם.

רימרקטינג ברשימות תפוצה: מתמקד בהצגת מודעות לאנשים שנמצאים ברשימת התפוצה שלכם, באמצעות דואר אלקטרוני.

רימרקטינג וידאו: מתמקד בהצגת מודעות למשתמשים שצפו בסרטוני וידאו שלכם.

לכל אחד מהסוגים יש יתרונות שונים.  מומלץ לשלב ביניהם כדי ליצור אסטרטגיית רימרקטינג יעילה.

 

טיפים לרימרקטינג יעיל

  1. הכירו את הלקוחות שלכם. נסו להבין מה הם אוהבים ומה מעניין אותם. תחלקו אותם לקבוצות לפי מה שהם עשו באתר שלכם.
  2. תראו להם את מה שהם רוצים. אם מישהו הסתכל על מוצר מסוים, תראו לו מודעות עם אותו מוצר. התאימו את המודעות לכל קבוצה של לקוחות.
  3. אל תציקו להם ותראו להם את אותה מודעה כל הזמן, זה עלול לעצבן.
  4. תפנקו אותם. הציעו להם הנחות או מבצעים מיוחדים.
  5. תבדקו מה עובד. הסתכלו על הנתונים ותראו אלו מודעות עובדות הכי טוב. תשנו את מה שלא עובד.
  6. ודאו שהמודעות מותאמות לתצוגה במכשירים ניידים.
  7. היעזרו ברשימות תפוצה כדי לשלוח מודעות מיוחדות.

 

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן