לא רק תואר מפוצץ: מהו נכס דיגיטלי והאם הוא משתלם לבעל עסק?
הוא חלון הראווה של העסק, מייצר תנועה ולידים ויוצר רושם מקצועי אצל לקוחות פוטנציאליים. כל עסק צריך נכס דיגיטלי, בואו ללמוד איך ליצור אחד

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
"נכס דיגיטלי". שתי המילים הללו חוזרות שוב ושוב בכל פעם שעוסקים בשיווק בדיגיטל, אבל מה בעצם הן אומרות? האם מדובר רק בשם מפוצץ וריק מתוכן לאתר אינטרנט או דף נחיתה? אז זהו, שלא ממש. בגדול, כל אתר או דף אינטרנט ששייך לכם ומכיל את התוכן שלכם הוא "נכס דיגיטלי"; ובקטן? כאן העניין מתחיל להסתבך, בואו נצלול פנימה.
המטרה של נכס דיגיטלי, בדרך כלל, היא שיווק העסק: נכס דיגיטלי מגביר את המודעות לעסק שלכם, מספר עליו ומדגיש את היתרונות שלו. הוא מעניק ללקוחות מידע על מה שאתם מוכרים, בין אם זה מוצר או שירות, נותן להם פתרונות של שירות לקוחות (באמצעות צ'אט, צ'אטבוט, עמוד שאלות ותשובות או כל עדכון שוטף ללקוחות בסגנון "החנות תיפתח היום מוקדם מהרגיל"), מניע אותם לפעולה ולרכישה, ומספק להם תוכן מעניין ובעל ערך, שיגרום להם להמשיך ולעקוב באופן שוטף (מה שנקרא "שיווק באמצעות תוכן").
נכס דיגיטלי – הכלי שלך לשיווק העסק
מרבה נכסים: סוגים שונים של נכס דיגיטלי
למעשה, נכס דיגיטלי יכול להיות כל עמוד אינטרנט שמכיל את המידע עליכם. הנה כמה דוגמאות:
- אתר אינטרנט – זה יכול להיות אתר קטן או גדול, וואן פייג' או דף נחיתה, אתר חנות (איקומרס), אתר תדמית שרק מספק מידע ומשמש מעין כרטיס ביקור של העסק, אתר בלוג שמתעדכן באופן שבועי או אתר קורסים שאפשר לצפות דרכו בקורסים או סדנאות. בכל אופן, אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי הטוב ביותר שלכם, כי הוא שייך לכם במאה אחוז ואתם יכולים לעדכן אותו בלי סוף ולהזין אליו איזה מידע שתרצו.
- כרטיס ביקור של העסק – כמו למשל כרטיס במדריך העסקים של 144B, שמספק מידע על העסק שלך ומפנה אליו לקוחות שמחפשים בעל מקצוע בתחומך.
- חשבון עסקי ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין או יוטיוב. גם פרופיל עסקי ברשתות החברתיות מהווה נכס דיגיטלי, אם כי הוא לא במעמד שווה לזה של אתר – כאן יש פלטפורמה שבה אתם צריכים להתנהג בהתאם לחוקים ולמגבלות שלה, והיא לא שייכת לכם עד הסוף: תיאורטית, פייסבוק יכול להחליט ביום בהיר אחד לסגור את הפרופיל העסקי שלכם, וללא מעט עסקים זה אכן קרה.
- קבוצת ווטסאפ או טלגרם – לאחרונה פרצו לחיינו גם קבוצות ווטסאפ שמוקדשות לנושאים שונים, קבוצות של מכירה או קבוצות של תוכן. גם הקבוצות הללו מהוות נכס דיגיטלי ויש להן פוטנציאל גבוה לשרת את העסק שלכם, להציג אותו ללקוחות חדשים ולהגדיל מכירות.
בכל אופן, ההמלצה היא להחזיק גם באתר אינטרנט וגם בעמוד אחד לפחות ברשתות החברתיות.
רוצה נכס דיגיטלי באתר עם תנועה גדולה ומאות אלפי כניסות בחודש? זה הזמן לפתוח כרטיס עסק ב-B144!
רגע, אז מה הופך נכס דיגיטלי לנכס מוצלח?
לנכס דיגיטלי יש פוטנציאל מעולה להכניס לעסק שלכם הרבה כסף והרבה לקוחות. חשבו על אתרים גדולים כמו אתרי חדשות או בלוגים נודעים, שאליהם נכנסים מאות אלפי גולשים ביום. המטרה שלכם היא להפוך את הנכס הדיגיטלי שלכם לכזה שיש בו כמה שיותר תנועה. וזה בעצם העניין: נכס דיגיטלי הוא ממש לא הכנסה פאסיבית, הוא דורש עבודה, תחזוקה ושיווק מתמיד. אם חשבתם שמדובר בהכנסה שוטפת שמתרחשת מעצמה, בעוד אתם שותים בירה על החוף באיחוד האמירויות, תחשבו שוב.
בנכס דיגיטלי מוצלח יש תנועה של הרבה גולשים
איך מביאים קהל לנכס דיגיטלי?
גם אם מדובר באתר אינטרנט וגם אם מדובר בכרטיס עסק ב144B, הסוד שיביא לכם עוד קהל הוא עדכון שוטף ותמידי של הנכס שלכם.
יש שתי דרכים להביא קהל לנכס הדיגיטלי שלכם:
- בצורה אורגנית – ככל שתעלו יותר תוכן בעל ערך, תביאו יותר קהל ועוקבים. חשוב להביא בחשבון שזו עבודה מתמשכת ולא קלה, שדורשת השקעה וסבלנות. ייקח זמן עד שתקצרו את הפירות. עם זאת, הדרך האורגנית נחשבת יעילה מאוד – כי היא מבוססת על עניין אמיתי של העוקבים במה שיש לכם להציע.
- בצורה ממומנת – אם אתם רוצים תוצאות מיידיות, אפשר תמיד להשקיע כסף בפרסום וביצירת תנועה לאתר, לכרטיס העסק או לעמוד שלכם ברשתות החברתיות. פרסום ממומן כזה יעשה את העבודה, אבל ידרוש כמובן משאבים כלכליים.
אם לסכם, צריך לזכור שתחזוקת נכס דיגיטלי כוללת שני שלבים: בשלב הראשון תצטרכו לרכוש או למלא את הנכס הדיגיטלי שלכם במידע, ובשלב השני תשווקו אותו ותמשכו תנועה אורגנית או ממומנת, כדי לממש את הערך שלו. ואז, אפשר לקוות, הוא יהפוך מ"סתם" כלי דיגיטלי – לנכס.