שופינג למתקדמים: כך תמקסמו את הפוטנציאל של אתר המכירות שלכם

כדי לעודד לקוחות למלא את סל הקניות, כבר לא מספיק להציע להם חוויית קניות בסיסית. הטיפים הבאים יעזרו לכם לשפר את ביצועי אתר המכירות הקיים, בכמה צעדים יעילים

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

אתר מכירות מאפשר ללקוחות לצאת לשופינג מסביב לשעון, בלי להיות תלויים במגבלות גיאוגרפיות או בשעות הפעילות של חנויות פיזיות. עסקים המפעילים אתר מכירות יכולים ליהנות מעלייה בחשיפה למוצריהם, להרחיב את קהלי היעד, להתבלט על פני מתחרים ולשדר תדמית של מותג המותאם למציאות הדיגיטלית. אלא שכדי להשיג את כל המטרות האלו ורבות אחרות, הם צריכים לשדרג את חוויית הקניות של הגולשים – ולדעת איך לתקשר איתם ומה להציע להם. איך עושים את זה באופן היעיל ביותר?

עדכנו את השפה

האפקטיביות של חגי השופינג המקוונים קשורה לא רק למבצעים שהם מציעים אלא גם למסגור שלהם. הצרכנים יודעים שעומד לרשותם פרק זמן מצומצם לבצע רכישה, ולכן עושים את המרב כדי לנצל אותו ביעילות. אבל מה לגבי יתר השנה? בכל פעם שאתם מציעים מבצעים או הנחות, אל תוותרו על מילים שמשדרות דחיפות. הציגו בפני הקונים חלון זמנים מוגדר לניצול כל מבצע, החל מ"הצעה לזמן מוגבל" ועד ל"עותקים אחרונים". ואם אתם מתלבטים, ריכזנו עבורכם כמה המלצות מעולות לביטויים ששווה להכיר.

 התבססו על נתונים

רוצים להיערך למועד קניות מיוחד? בין אם מדובר בקניות לחגים, סוף השנה בבית הספר או כל מועד אחר שמסמל "פיק" פוטנציאלי במכירות – התחילו בניתוח הנתונים הקיימים. במקום לנסות להמציא את הגלגל או להמר בנוגע למהלך הבא, בדקו את נתוני המכירות שלכם ממועד הקניות הקודם. כך תוכלו לקבל מידע על הצלחות קודמות וכשלים נקודתיים, ובהתאם אליהם לבצע שינויים נדרשים במבצעים, בתיאורי מוצרים, בלוח הזמנים, בעלויות וכדומה.

תנו למבצעים שלכם מקום של כבוד

יצאתם במבצע שווה במיוחד אבל אף אחד (כולל מי שמבקר באתר שלכם) לא יודע את זה? הגיע הזמן לשנות את המצב. לעיצוב הוויזואלי יש תפקיד משמעותי בעניין, ובמקרה של אתר מכירות אנחנו מדברים על ממשק המשתמש (UI) ועל חוויית המשתמש (UX). איך עושים את זה כמו שצריך? אלה הטיפים שיעזרו לכם לצאת לדרך.

התאימו את המבצעים לתקופה

מארזים מיוחדים, קטגוריות ייעודיות, מתנות מוגבלות בזמן או מבצעים מתחלפים בהפתעה, הם רק חלק מהרעיונות שהופכים מבצע סטנדרטי לחגיגת קניות שלקוחות חוששים לפספס. בואו לראות איך התאמנו את המבצעים הבאים לחודשי הקיץ.

הילחמו בבלגן

תארו לעצמכם שאתם נכנסים לסופרמרקט נטול מחלקות. המשמעות היא שכל המוצרים מעורבבים ללא שום סדר על גבי המדפים, ואתם נדרשים לנווט את דרככם אל המוצר הספציפי שעבורו הגעתם. כנראה שתינטשו את המקום במהירות, ובצדק. ודאו שהאתר שלכם לא סובל מבעיה דומה, והשתדלו לחלק את המוצרים בצורה יעילה לקטגוריות ותתי-קטגוריות מתאימות. החל מסוג המוצר, דרך התאמה שלו לאירועים (למשל "נעליים לחתונה") ועד לגיל ("בגדי ילדים", "אופנת נוער" ועוד).

השקיעו בחוויה הוויזואלית

זה אמנם נשמע מובן מאליו, אבל מוכרים לא תמיד מייחסים משמעות לעובדה שהקונים באתר לא יכולים להרים את המוצר, לגעת בו או להסתכל עליו מקרוב. אתם מכירים את המוצרים שלכם היטב, ולכן עשויים להניח שתמונה אחת מספיקה כדי לספק את כל המידע שנדרש. בפועל, זה לא תמיד המצב. הקפידו להעלות לאתר תמונות איכותיות, הציגו את המוצר ממספר זוויות והוסיפו בכתב את המידע המלא אודות חומרי הגלם, המידות וכדומה.

הבליטו דרכי יצירת קשר

שירות הלקוחות יכול להיות גורם מפתח בכל הקשור לשאלה אם לבצע רכישה. אם לקוחות נדרשים לעבוד קשה כדי לאתר את פרטי יצירת הקשר אתכם – ייתכן שכדאי לשנות את המצב. ודאו שיש לכם דף יצירת קשר שמציג באופן ברור את מספר הטלפון, כתובת האימייל וכל אפשרות נוספת שתרצו להציע. במקביל, מומלץ גם להוסיף דף שיכלול מענה לשאלות נפוצות.

 שלבו המלצות

קונים רבים מתבססים על משוב והמלצות של אחרים כדי לקבל החלטה בנוגע לרכישת מוצר חדש. ניתן לשלב את ההמלצות באתר המכירות שלכם במגוון אופנים, החל ממשלוח שאלון משוב ללקוחות שביצעו רכישה, דרך פנייה ללקוחות קיימים ובקשה להעלות המלצות שלהם לעמוד נפרד באתר (בכתב או בווידאו) ועד לאופציה לדירוג וכתיבת חוות דעת בעמודי המוצר הקיימים.

היערכו לוגיסטית

מערך השילוח הוא חלק בלתי נפרד מהרושם שאתר המכירות יוצר על הלקוח. מה שאומר שלקוח שמתקשה לעקוב אחרי סטטוס ההזמנה, מקבל את המשלוח באיחור וכדומה – עלול לוותר על הזמנה נוספת. אם אתם ניצבים בפני תקופה עמוסה וחוזים שיבושים פוטנציאליים, אל תתעלמו מהמצב. שקפו באתר המכירות את לוחות הזמנים הנוכחיים, הציגו סטטוס משלוח משוער בצורה ברורה והוסיפו אפשרויות נוחות לעדכונים ושאלות.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
חנות אונליין לעסק

 דילוג לתוכן