מילים שאתם חייבים להכניס לדף הנחיתה שלכם
מילות המחץ שמפעילות לנו את תת-המודע
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
מילים מפעילות אותנו באופן שאנחנו לא מודעים אליו. מחקרים פסיכולוגים מצביעים על חשיבות בחירת המילים, ניסוחן והצגתן ככלי למינוף דפי נחיתה לעסקים. דוגמאות לכך:
1. "חינם" – הטבה שמביאה הקלה
פרופסור דן אריאלי מספר בספרו "לא רציונלי ולא במקרה" על ניסוי שבו הציע לאנשים שני סוגי שוקולד: שוקולד שוויצרי איכותי ב-15 סנט ו"נשיקה" פשוטה בסנט אחד. מרבית האנשים בחרו לשלם יותר על השוקולד האיכותי.
לאחר מכן הוא שינה את ההצעה – השוקולד השוויצרי הוצע ב-14 סנט ו"הנשיקה" הפשוטה הוצעה בחינם. מרבית האנשים בחרו ב"נשיקה", למרות שקודם לכן, הם רצו לשלם על השוקולד.
מה המסקנה? הניסוי, כמו ניסויים דומים אחרים, מוכיח שהמילה "חינם" מפעילה את המוח בצורה שאף מילה אחרת לא מצליחה לעשות. היא פשוט מעודדת אותנו לבצע פעולה ובסופו של דבר, לרכוש.
איך לעשות את זה?
לצד המוצר או השירות שאתם מציעים, נסו לחשוב על שירות או מוצר נלווה, שתוכלו להציע בחינם ולא ידרוש השקעה רבה מצדכם. לדוגמה, אם יש לכם עסק למוצרי סלולר, תוכלו להציע ניקוי של הרכיבים הפנימיים בחינם בכל רכישה או תיקון. חשוב להדגיש את המילה "חינם" במקום בולט בדף הנחיתה, או להשתמש במילים דומות נוספות:
- מתנה
- ללא עלות
- ללא תשלום
2. "קטן" – או מילה קטנה שמשנה הכול
מחקר שנערך באוניברסיטת קרנגי מלון שבארצות הברית מסייע בהוכחה שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים. החוקרים שינו משפט אחד בלבד בקמפיין פרסומי שנערך בעידן בו אנשים עדיין השתמשו בשירותי השכרת DVD:
שלמו עמלה של 5$ על המנוי ~או~ שלמו עמלה קטנה של 5$ על המנוי
התוצאות היו מדהימות. הוספה של מילה "קטנה" בלבד הצליחה להגביר ביותר מ-20 אחוזים את המכירות. החוקרים מצאו כי המילה הצליחה לשכנע דווקא את הלקוחות שנחשבים חסכנים יותר. תוכלו לשתול את המילה הזאת בדף הנחיתה, או להיעזר במילים עם השפעה דומה:
- בלבד
- רק
- מזערי
- קל
- פשוט
3. "עכשיו" – לתת ערך מיידי
סריקות מוח ב-MRI שנערכו במסגרת מחקר מאוניברסיטת ג'ורג'יה בארצות הברית הראו שמילים מסוימות מפעילות את מנגנון התגמול במוח שלנו ממש כמו אכילת שוקולד, או אפילו נשיקה. המילים הללו יוצרות תחושה של סיפוק רגעי, גורמות לנו להרגיש טוב ומעודדות אותנו לפעול.
נסו לשלב בקמפיינים שלכם ביטויים כאלה:
- "שיפור מיידי מובטח"
- "התחייבות לתוצאות מיידיות"
- "הקלה מיידית בכאבים"
- "התחייבות לתוצאות תוך X ימים"
- "הזמינו עכשיו והיפטרו מכאב הראש"
רוצים דף נחיתה אטרקטיבי שיביא המרות? התייעצו עם מומחי הדיגיטל של B144
4. "אני" – דברו בגוף ראשון
מחקר נוסף מאוניברסיטת ניו ג'רזי שגם בחן פעילות מוחית של צרכנים, מצא שאזורים מסוימים במוח "נדלקים" כשאנחנו נתקלים בפנייה בגוף ראשון בגוף המודעה. לכן, כשאתם מעצבים כפתורי הנעה לפעולה, שמפנים לרכישה, להשארת פרטים או לחיוג לבית העסק, מומלץ לנסח אותם באחת מהדרכים הבאות:
- "אני רוצה לקבל עוד פרטים"
- "צרו איתי קשר"
- "אני רוצה ליהנות מהטבה ייחודית"
- "אני רוצה לנצל את ההזדמנות הנדירה הזאת"
- "תנו לי את המתנה"