למה כל כך קשה להקים עסק עצמאי בישראל ואיך אפשר לשפר את המצב?

כשהחלום על חופש כלכלי הופך למשעבד יותר מהכל

מאת: 
זמן קריאה: 02:28 דק'

לא מעט אנשים חולמים על הקמת עסק שיאפשר עצמאות וחופש, אולם רבים מגלים כי דווקא העסק לעיתים תובעני הרבה יותר מעבודה כשכירים.אז למה זה קורה ומה אפשר לעשות בנדון?

עסק עצמאי בישראל: מאתגר יותר ממדינות אחרות

מנתונים שפרסם אתר גלובס עולה כי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מהווים כ-90 אחוזים מהעסקים במדינה, אך עדיין המדינה מעמיסה עליהם לא מעט ביורוקרטיה וקשיים אשר הופכים את ההתמודדות היומיומית של רבים מבעליהם למאתגרת במיוחד. ההוכחה המרכזית לכך היא העובדה שכ-30 אחוזים מהעסקים שנפתחים ייסגרו אחרי כשנתיים. זהו נתון שלא רק מצייר תמונה עגומה של מצב העסקים בישראל – אלא גם גורם ללא מעט אנשים לחשוב פעמיים אם לפתוח עסק עצמאי משלהם.

כמעט שליש מהעסקים בישראל ייסגרו אחרי שנתיים

אז למה כל כך קשה להיות בעל עסק בישראל?

אחת הבעיות המורכבות ביותר שכל בעל עסק בארץ נדרש להתמודד איתן היא כמובן הביורוקרטיה. מדו"ח של ה-OECD עולה כי ישראל ממוקמת במקום השני בהיקף הרגולציה שהיא מחילה על בעלי עסקים בקרב המדינות החברות בארגון, כאשר במקום הראשון והלא מכובד ממוקמת שכנתנו טורקיה. הרגולציה המתישה פוגשת את בעלי העסקים כמעט בכל תחנה בדרך – מפתיחת העסק והרישום שלו, דרך מכירת מוצרים בישראל, ייבוא, ייצוא וניהול הכספים.

ואם זה לא מספיק, נתונים שמפרסם אתר כלכליסט מראים כי גם האשראי לבעלי עסקים קטנים ובינוניים ניתן בשיעור מצומצם בהרבה מזה שמוצע לארגונים גדולים ויציבים וכן כרוך בריביות גבוהות כמעט פי 2 בממוצע. וזה עוד לפני שדיברנו על העיכובים בתשלומים לספקים שכל כך מאפיינים את השוק הישראלי (שוטף פלוס), אשר עדיין מאוד נפוצים דווקא בקרב גופים ציבוריים למרות הניסיונות לעגן בחקיקה הגנה על בעלי העסקים בהיבט הזה.

לכל אלו מצטרפים התחרות הקשה בענפים שונים בתעשייה בארץ וכן חוסר ידע מקצועי – לא רק בתחום העיסוק של בעלי עסקים – אלא בהיבטים חיוניים נוספים בניהול העסק לרבות ניהול כספים, התנהלות מול ספקים ופיתוח עסקי.

בעלי עסקים צריכים להתמקצע בהרבה יותר מתחום אחד

אז איך מוודאים שהעסק שלכם לא ייכנס לסטטיסטיקה?

באוקיינוס המאתגר שנקרא עולם העסקים בישראל, יש לא מעט סערות שמאיימות על בעלי עסקים, אך גם לא מעט דרכים לייצב את הספינה שלכם ולהבטיח שלא תשקעו ביחד איתה. הנה כמה רעיונות שיעזרו לעשות את זה:

1. אל תפסיקו ללמוד

כבעלי עסקים – אתם צריכים כאמור להבין ברמה כזו או אחרת גם בתחומים נוספים שיסייעו לנהל את העסק. לדוגמה, גם אם אתם לא מוכרים שום דבר, אתם עדיין צריכים לדעת למכור. הרי גם מעצב גרפי שלכאורה אין לו שום מוצר לשווק, צריך להסביר למה לבחור בו ולחתור לסגירת עסקה. לכן, קורסים מקצועיים בשיווק ובמכירות, כמו גם קורסים בפיתוח עסקי, בניהול, בהנהלת חשבונות או אפילו בהשקעות – יכולים לתרום רבות להתנהלות מוצלחת ואיכותית יותר בעסק. היום יש קורסים בתחומים שונים של פרסום בדיגטל כך שניתן ללמוד על פרסום בגוגל ועל פרסום בערוצים דיגיטליים אחרים ולהבין את התהליך בצורה טובה יותר.

רוצים להגדיל את ההכנסות של העסק שלכם? התייעצו עם המומחים של B144

2. זו לא בושה לבקש עזרה

גם אם אנחנו מאוד רוצים, לא תמיד יש לנו זמן או יכולת ללמוד כל היבט בניהול העסק על בוריו. לכן חשוב להבין אילו יכולות תרצו לפתח בעצמכם ומתי להיעזר באיש מקצוע שיוריד כמה דאגות מראשכם. מי שבאמת מבין בעסקים יודע שהשקעה באנשי מקצוע יכולה דווקא לחסוך לכם כסף וזמן. לדוגמה, אתם יכולים להשקיע שבועות בלמידת מערכת הפרסום של גוגל על בוריה, או שאתם יכולים לשלם, לא יותר מדי, לגורם מקצועי ומיומן שיעשה את זה בשבילכם וגם יגיע לתוצאות איכותיות יותר.

עוד יד בעסק אמנם תעלה לכם כסף – אבל תשתלם הרבה יותר בטווח הארוך

3. תשקיעו בדיגיטל

כיום, מי שלא נמצא בדיגיטל יתקשה להגיע ללקוחות חדשים מחוץ לסביבה הקרובה שלו. אתר אינטרנט מהווה את תעודת הזהות שלכם ברשת ומשמש כלי שיווקי שעובד בשבילכם 24/7. גם פרסום ממוקד בגוגל או בפייסבוק יעזור להגיע לקהל היעד המדויק ביותר שיתעניין במה שיש לכם להציע. בנוסף, כרטיסים במדריכי עסקים כמו זה של B144 יגבירו עוד יותר את החשיפה שלכם בקלות וחשוב מכל – בחינם.

4. גבשו תכנית רחבה

כשיש לנו תכנית מוגדרת, קל לנו יותר לבצע פעולות שיעזרו לנו להשיג את המטרה המרכזית והחשובה ביותר שלנו. עוד בשלבים הראשונים של העסק, מומלץ לשבת ולחשוב מהו חזון העסק – כלומר, איפה תרצו לראות אותו בעוד עשור מהיום. לאחר מכן חשבו מהי המטרה המרכזית שתרצו להשיג בשנה הקרובה, בחודש ובשבוע הקרוב. לאחר מכן, פרקו את המטרות האלו למשימות בודדות שכל ייעודן הוא לעזור לכם להשיג אותן.


B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו מומחים בעולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

גוגל פרטנרס

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן