איך לחזק את הקשר עם הלקוחות באמצעות רשתות חברתיות?

לקשר בין העסק שלכם לבין הלקוחות יש חשיבות משמעותית היכולה לעזור לחזק את העסק, להגביר את כמות הלקוחות ולהגדיל את כמות המכירות בעסק . דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים מסביר.

מאת: 
דצמבר 2020
זמן קריאה: 02:47 דק'

2020-12-07

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%a5-%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99/digital-marketing-improve-your-customer-relationship/

חיזוק הקשר עם הלקוחות שלכם

שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות הוא תהליך שהולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות, ולא במקרה. הפלטפורמות השונות שמאפשרות לעסקים לנהל פרופיל עסקי, לטרגט היטב את קהל היעד שלהם, לאתר קהלי יעד פוטנציאליים חדשים, ולפלח את המשתמשים בהתאם לקבוצות העניין השונות, הקפיצו את היכולת של אותם עסקים לנהל אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית ומדידה.

חלק מרכזי וחשוב בפעילות השיווקית המתבצעת ברשתות החברתיות הוא ניהול וחיזוק מתמיד של הקשר עם קהל הלקוחות. בסופו של יום, היחס האישי שמקבל לקוח, המענה המהיר והמותאם לצרכיו, וכן הזמינות של בית העסק בערוץ נגיש ונוח – כל אלה מהווים מרכיב חשוב ביכולת לפתח את העסק ולהוביל אותו לצמיחה.

במאמר הזה נסקור ארבע דרכים שונות שתאפשרנה לכם לחזק את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאליים באמצעות הרשתות החברתיות. בעלי עסקים שמעוניינים להפוך את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי מבוססת הרשתות החברתיות שלהם לאפקטיבית במיוחדת, יכולים, כמובן, לשלב יותר מדרך פעולה אחת בהתנהלות השוטפת שלהם.

ניהול קהילות – הדרך שלכם לייצר ערך

אחד מן השימושים הפופולריים של עסקים ברשתות החברתיות הוא הקמה וניהול של קהילות וירטואליות. קהילה, בניגוד לקבוצת, היא פלטפורמה שמאפשרת לאנשים עם ערכים משותפים לפעול להשגת מטרה מסוימת. בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מנוהלות קהילות שונות בתחומים רבים ומגוונים: ספורט, בריאות, טבעונות, הורות ועוד ועוד.

 באמצעות ניהול קהילה או חברות בקהילה תוכלו לחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות הפוטנציאלים של העסק, להבין מהם הצרכים השוטפים של קהל היעד שלכם, ללמוד על פעילות של ספקים אחרים בנישה ולהתאים את האסטרטגיה השיווקית של העסק לצרכי הלקוחות.

 מחפשים פתרונות לחיזוק הקשר עם הלקוחות שלכם? רוצים לפרסם את העסק ולהגביר את כמות הלקוחות. היכנסו לחבילות הפרסום שלנו וצרו קשר עם מומחי הדיגיטל שלנו ב- B144 >>>

 חשוב לזכור כי הצטרפות לקהילה ופעילות שוטפת בה צריכה להתבצע בהתאם לכללים שקבעו מנהלי הקהילה. אחת הטעויות הנפוצות שמבצעים בלי עסקים היא שיווק אגרסיבי מידי של המותג שלהם בקהילה, תוך התעלמות מכללי הקבוצה ומהלך הרוח בה.

 פעילות נכונה בקהילה צריכה להתבצע תוך תשומת לב לפרטים הקטנים: אילו סוגי תכנים עולים בקבוצה בה הקהילה מנוהלת? באיזו תדירות? עד כמה התוכן בה הוא מעמיק? האם התוכן מבוסס על מענה לשאלות של חברי הקהילה? עד כמה מקובל לקשר לאתרים חיצוניים מחוץ לקהילה?

שירות לקוחות ומענה לפניות

דרך נוספת שבה עסקים בוחרים לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלהם תוך התבססות על היכולות הטכנולוגיות המוטמעות ברשתות החברתיות, היא באמצעות הקמת מערך שירות לקוחות מבוסס צ'אט חברתי.

 יותר ויותר עסקים הבינו שזמני המתנה ארוכים במוקדים הטלפונים פוגעים בחווית השירות של הלקוחות, ומייצרים שביעות רצון נמוכה מן ההתקשרות של הלקוחות מול העסק. הפתרון, במקרים אלו, הוא הטמעה של פתרון צ'אט, שיאפשר לגולשים לעשות שימוש בתשתית הרשת החברתית אליה הם מחוברים, כדי לייצר שיחה אונליין עם נציגי שירות ייעודיים של החברה.

השימוש בצ'אט מבוסס רשת חברתית מאפשר לחברה לקבל מידע על המשתמשים הפונים אליה, להבין מה המין והגיל שלהם, ולהיות חשופה למאפיינים נוספים שלהם. פתרון צ'אט כזה מחזק את הקשר מול הלקוחות, בין היתר, משום שבאמצעות חברה יכולה באמצעות כוח אדם זהה להעלות את הפרודקטיביות שלה במענה פניות גולשים.

זיהוי משפיענים ברשת וחיזוק הקשר איתם

כמעט בכל רשת חברתית ישנם גורמים המשפיעים על הסביבה יותר מאחרים. בעגה המקצועית, אנשים כאלו נקראים משפיענים, והם מהווים חלק אינטגרלי מלא מעט קמפיינים שיווקים.

 אם אתם רוצים לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם, לפעמים הדרך לשם תעבור דרך גורם מתווך, כלומר משפיען. באמצעות זיהוי ומיפוי המשפיענים שיוכלו להשפיע לטובה על המוניטין של המותג שלכם ברשת, תוכלו לייצר תוכנית עבודה מעשית, באמצעותה המשפיענים האלו יפרסמו, באופן עקיף או ישיר, מוצרים שונים שאתם מייצרים באופן שוטף.

 שימוש במשפיענים כגורם מתווך יוכל לצמצם את הפער ביניכם ובין קהל היעד שלכם. לא מעט פעמים, לקוחות רואים בחברה גדולה כגוף מנותק שאינו מחובר באמת לצרכים שלהם, אולם ככל שמדובר בדמות בשר ודם שהם עוקבים אחריה ברשתות החברתיות – קהל היעד מרגיש שיש כתובת ברורה יותר בהקשר הזה.

למצוא את הלקוחות במקומות שבהם הם נמצאים

יתרון ברור נוסף של שימוש ברשתות החברתיות הוא היכולת למצוא את קהל היעד בדיוק היכן שהוא נמצא ופועל. כאשר אתם רוצים לשווק לאנשים מוצרי פנאי שונים, עליכם לעשות זאת בזמן המתאים ביותר לצרכן. זמן, שבו הצרכן פנוי לקבל את המסרים השיווקיים שלכם וקשוב להם יותר.

חשיבות הקשר עם הלקוחות

השיטוט ברשתות החברתיות מאפיין לרוב את פרק הזמן הזה. אמנם רבים מן העובדים המשרדיים לוקחים מעת לעת פסק זמן מן העבודה על מנת לשוטט ברשת ולהתעדכן במה שחדש בה, אולם ככלל, ניתן יהיה לומר שמי שמשוטט ברשת חברתית פנוי יותר לתוכן שיווקי צרכני מעולם הפנאי.

אם תשכילו לשלב את תהליך שיפור הנראות של המותג שלכם באמצעות פעילות ברשתות החברתיות, כחלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה השיווקית שלכם, תוכלו להגיע אל קהל היעד במקומות בהם הוא נמצא, ותשפרו את הסיכויים להפוך אותו לקהל לקוחות מרוצה.

לסיכום

אם אתם מעוניינים לעשות שימוש ברשתות חברתיות על מנת לחזק את הקשר עם קהל הלקוחות שלכם, תוכלו לפעול באמצעות לפחות ארבע דרכים: ניהול קהילות שיספקו ערך מוסף לגולשים, הטמעת מוקד שירות לקוחות מבוסס צ'אט חברתי, פעילות באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות והגעה אל קהל היעד אל המקום בו הוא נמצא חלק ניכר מן הזמן.

  

 

 

מחפשים פתרונות פרסום לעסק שלכם? ב- B144 תוכלו למצוא מגוון חבילות פרסום המתאימות בדיוק לצרכי העסק שלכם. פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, דפי נחיתה ועוד מגוון הטבות במיוחד ללקוחות B144. ביחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>

 


על כותב הכתבה:

דניאל זריהן

דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

 

כתבות נוספות בנושא
ייעוץ עסקי

 דילוג לתוכן