איך תקדמו את העסק שלכם בווטסאפ?

גם אפליקציית המסרים ווטסאפ יכולה להיות כלי לשיווק, למכירות ולשירות לקוחות. איך? הכירו את Whatsapp Business האפליקציה שתחסוך לכם זמן, כסף וכוח אדם

מאת: 
זמן קריאה: 01:02 דק

עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים פעילים ווטסאפ היא, ללא ספק, אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית ביותר בעולם. ב-2014 Messenger Whatsapp נרכשה על ידי פייסבוק. 4 שנים אחר כך נולדה אפליקציית Whatsapp Business החינמית, המסייעת לעסקים קטנים לקיים אינטראקציה עם לקוחותיהם.

מחקר שנערך על ידי פייסבוק ב-2022 מצא כי עסקים ששילבו ווטסאפ באסטרטגיית השיווק שלהם חוו עלייה של 27% באחוז הלקוחות המרוצים. עסקים ששילבו ווטסאפ באסטרטגיית שירות הלקוחות שלהם חוו עלייה של 42% בשביעות רצון הלקוחות ועסקים ששילבו ווטסאפ באסטרטגיית המכירות שלהם חוו עלייה של 30% בשיעור ההמרה.

 

למה Whatsapp Business פופולרית?

  • בזכות הממשק הידידותי והמוכר שאינו מרתיע לקוחות חדשים.
  • בזכות מתן החיווי על שליחת המסר וקבלתו.
  • בזכות האפשרות לנהל ולתעד.

מהם הכלים העסקיים של האפליקציה?

פרופיל עסקי: מי אתם? מה השירות או המוצר שאתם מעוניינים למכור? דאגו לתמונה ייצוגית, קישור לאתר ושעות הפעילות של העסק.

קטלוג: כלי המאפשר להציג את המוצרים או את השירותים שלכם. הקטלוג יכול להכיל עד 500 מוצרים. לא ניתן לשלם דרך הקטלוג אך יש אפשרות לשים קישור לעמוד תשלום.

הודעת לא זמין: הודעה אוטומטית שאתם מגדירים למי לשלוח ומתי.

תגובות מהירות: מתן מענה מוכן מראש לשאלות נפוצות.

תוויות: ניתן לסווג את הלקוחות לפי תווית ואז לשלוח מענה אחד ללקוחות שמתויגים תחת אותה תווית. כך למשל, תוכלו להצמיד תווית לאנשי קשר שהם הלקוחות שלכם, לאנשי קשר שקבעתם איתם פגישה, ללקוחות חדשים וכו'.

שיחות קוליות: בזמן ניהול שיחה קולית עם הלקוח שלכם, תוכלו לצרף מסמכים, תמונות, סרטונים, הודעות קוליות או הודעות טקסט.

איסוף נתונים: האפליקציה מאפשרת לעסק לאסוף ולנתח נתונים סטטיסטיים, כמו: כמות הודעות חודשית ללקוחות, כמות הודעות שנקראו ועוד. באמצעות הנתונים תוכלו לשפר את ביצועי השיווק והפרסום שלכם.

רשימת תפוצה: כלי המאפשר לשלוח תכנים ועדכונים ללקוחות רבים בו זמנית. למרות שההודעה נשלחת ברשימת תפוצה, מי שמקבל אותה רואה הודעה אישית ולכן חשוב לנסח את ההודעה בלשון יחיד. המגבלות: הרשימה מוגבלת ל- 256 אנשי קשר (יש לכם יותר? צרו רשימת תפוצה נוספת). בנוסף, רק נמענים ששמרו את המספר שלכם יוכלו לקבל את ההודעה שלכם.

 

איך מפעילים את ?WhatsApp Business

  1. הורידו והפעילו את אפליקציית WhatsApp Business: ניתן להורידה בחינם מ-Google Play Store ומ-Apple App Store. לאחר ההורדה, הקישו על הסמל של WhatsApp Business במסך הבית.
  2. עיינו בתנאי השירות: והקישו על "מסכים/ה. אפשר להמשיך".
  3. הירשמו: בחרו את המדינה שלכם מהרשימה הנפתחת כדי להוסיף את קידומת המדינה והזינו את מספר הטלפון שלכם בתבנית של מספר טלפון בינלאומי. ניתן להזין מספר טלפון קווי של העסק במקום מספר הטלפון הסלולארי (וכך, למעשה להפריד בין הלקוחות לבין החברים ובני המשפחה). הקישו על סיום או הבא, ואז הקישו על אישור כדי לקבל קוד רישום בן שש ספרות באמצעות SMS או שיחת טלפון. כדי להשלים את הרישום, הזינו את הקוד בן שש הספרות שקיבלתם. חשוב לציין שאי אפשר להשתמש באותו מספר טלפון לגרסה הרגילה של ווטסאפ וגם לגרסה העסקית שלו.
  4. אפשרו גישה לאנשי הקשר ולתמונות.
  5. צרו חשבון: מלאו את שם העסק, בחרו קטגוריית עסק והוסיפו תמונת פרופיל.
  6. בנו את הפרופיל העסקי שלכם: הקישו על גלה/י > פרופיל עסקי. כאן תוכלו להוסיף מידע חשוב לגבי העסק שלכם: כתובת, תיאור, שעות פתיחה, דרכי התקשרות ועוד.
  7. התחילו צ'אט.

 

כתבות נוספות בנושא
טיפים לעסקים

 דילוג לתוכן