משבר הקורונה: הזמן של בעלי העסקים להתמחות ב-SEO

דווקא עכשיו, כשאתרים רבים הודיעו שיפסיקו את המשלוחים לישראל, זה הזמן לנצל את המצב ולהשקיע בנכסים הדיגיטליים שלכם - אתר האינטרנט וקידומו בתוצאות החיפוש האורגניות

מאת: 
אפריל 2020
זמן קריאה: 02:09 דק'

2020-04-02

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%9e%d7%a9%d7%91%d7%a8-%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%a9%d7%9c-%d7%91%d7%a2%d7%9c%d7%99-%d7%94%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%9e%d7%97/

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי

בימים אלה העולם כולו מתמודד עם משבר שכמותו לא ידענו שנים רבות: הכרזות הממשלה על צעדים למניעת התפשטות וירוס הקורונה גורמות לטלטלה במשק. עסקים רבים מוצאים עצמם בהתמודדויות חדשות ולא מוכרות, עסקים קטנים עומדים בפני החלטות לא פשוטות, וחלקם לא בטוחים איך ישרדו את המשבר. דווקא עכשיו זה הזמן לעצור רגע – ולחשב מסלול מחדש.

כיצד תנצלו את המשבר ותמנפו את העסק בדיגיטל

כיצד תנצלו את המשבר ותמנפו את העסק בדיגיטל

 

הטכנולוגיה כיום מאפשרת לנו לבצע פעולות רבות מרחוק ומבלי לצאת מהבית. מי שיידע לחשב מסלול מחדש, יוכל למנף את המשבר לטובת העתיד ולצאת ממנו חזק ומחוזק

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים הקימו אתרי מסחר אלקטרוני ומציעים את מרכולתם אונליין. העולם הגלובלי והנגישות להכל הפכה את רכישות האונליין למשהו קל, זמין ומהיר. ענקיות המסחר כמו אלי אקספרס, איביי, אמזון ועוד רבים אחרים טרפו את הקלפים. המחירים הזולים, שפע המוצרים והמשלוחים הפכו את הרכישה לזמינה ונגישה, כך שעסקים רבים התקשו לעמוד בתחרות הגלובאלית.

אבל דווקא עכשיו, כשאתרים רבים דוגמת אמזון ונקסט הודיעו שיפסיקו את המשלוחים למדינות רבות ובהן ישראל, זה הזמן לנצל את המצב הנוכחי לצמיחה וחיזוק העסק שלכם. בנוסף, רוב האנשים סגורים בבתיהם ואמצעי התקשורת העיקרי שלהם עם עסקים זה באמצעות חיפוש ברשת.

בעל עסק, למה עכשיו זה הזמן ל-SEO?

בין אם אתם עסק עם אתר אינטרנט, או עסק ותיק שעובד בשיטה המסורתית הישנה, או חברת ענק שמשקיעה תקציבים רבים בשיווק ופרסום, סביר להניח שבנקודת הזמן הנוכחית עצרתם את כל תקציבי השיווק והפרסום. אבל, מדובר בטעות: דווקא עכשיו זה לא הזמן לעצור את הפעילות הדיגיטלית לחלוטין, וחשוב להתמקד בביצוע פעולות שיחזקו את תשתית הנכסים הדיגיטליים שלכם – קרי, אתר האינטרנט שלכם, וקידומו בתוצאות החיפוש האורגניות. הרי המשבר לא יימשך לנצח וחשוב להשקיע בשמירת קשר עם הלקוחות ובהכנה ליום שאחרי.

עכשיו זה הזמן להשקיע משאבים בתשתיות חזקות שייתנו לכם מענה טוב לעתיד. תנו ללקוחות שלכם ערך מוסף: למשל, אם ברשותכם חדר כושר שסגר את שעריו לאור הנחיות הממשלה, ויש לכם מנויים שאינם יכולים להשתמש כרגע במתקנים שלו או לקוחות פוטנציאלים שרוצים להתאמן אבל אינם יכולים לצאת מהבית, אז עכשיו זה בדיוק הזמן לאימוני וידאו ביתיים. כפי שניתן ללמוד מגוגל טרנדס (Google Trends), מערכת חינמית של גוגל שמציגה טרנדים בחיפוש, יש זינוק בחיפושים בגוגל הקשורים לאימון ביתי.

 

מגמות ופופולריות ביטויים בגוגל

מגמות ופופולריות ביטויים בגוגל

 

מומלץ להשתמש במידע הזה ולמנף אותו ליצירת תוכן של אימון ביתי, כמו למשל לייצר סרטון המראה מספר תרגילים שאפשר לבצע בבית. כך תעזרו לקהל היעד שלכם לקבל מידע שרלוונטי למצב. זה הזמן שלכם ליצור תוכן איכותי ובעל ערך מוסף עבור קהל היעד שלכם, כך תוכלו לשמור איתם על קשר גם בזמן המשבר וגם לאחריו.

אם אתם עסק שמוכר מוצרים, זה הזמן לוודא שאתם מאפשרים רכישה אונליין ללקוחות, ושיש לכם מערך משלוחים מסודר ויעיל. דווקא עכשיו כשאתם מחפשים דרכים לחסוך בכל הוצאה אפשרית, תחשבו על העתיד.

אז מה כדאי לעשות?

נצלו את הזמן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבדוק האם האתר שלכם:

  1. נוח לשימוש, ידידותי למשתמש, ומכיל תהליכי מכירה נכונים?
  2. האם התוכן באתר מותאם למנועי החיפוש ומופיע בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל. האם כשגולשים מחפשים אתכם הם מוצאים את האתר שלכם, האם כשהם מחפשים מוצרים שלכם, או מוצרים שירות שאתם מספקים אתם מופיעים בתוצאות החיפוש?
  3. האם האתר שלכם נטען באופן מהיר? או שגולשים מתייאשים ונוטשים עוד לפני שהאתר עלה? האם כשאתם גולשים במובייל האתר עולה בצורה תקינה?
  4. חשוב גם להבין מי קהל היעד שלכם ומה מעניין אותו, מי המתחרים שלכם ומה היתרונות שלכם על פניהם

בהתאם למידע שתגלו – תוכלו לתכנן אסטרטגיה שיווקית שתיקח אתכם קדימה.

זה הזמן להשקיע בתשתיות ולחזק את הנכסים הדיגיטליים שלכם, על מנת שעם חלוף המשבר תהיו מוכנים וערוכים לחזור לשגרה תהיו רלוונטיים יותר מתמיד.

כדי להתחזק ולהבטיח את מקומכם העתידי בתעשייה, אל תחששו לחשב מסלול מחדש ולהשקיע עכשיו בהקמת ושדרוג התשתיות שלכם.

הכותב, יונתן ינושבסקי, מנהל מחלקת ה-SEO בחברת GO Digital Marketing

 

 


דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל אנחנו מבינים בשיוק דיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

גוגל פרטנרס

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן