ניהול קמפיין בגוגל – האם נחוץ מומחה?

פרסום בגוגל יכול לחבר בין בעלי עסקים לבין צרכנים פוטנציאליים, שמחפשים ממש עכשיו מידע בנושאים שקשורים אליהם. האם ניתן לנהל קמפיין בגוגל באופן עצמאי או שכדאי לפנות למומחה חיצוני?

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

את מנוע החיפוש של גוגל אתם כנראה מכירים היטב, ואין ספק שנעזרתם בו לא פעם במהלך השנה האחרונה. גם הלקוחות שלכם, החל מצעירים ועד לבני גיל הזהב, משתמשים בגוגל ברוב הפעמים בהן הם מחפשים מידע אודות שירות או מוצר מסוים. בין אם מדובר על לפטופים או איתור בעל מקצוע לצורך ריסוס מזיקים. כדי להגדיל את הסיכוי שיפנו דווקא אליכם, כדאי שתופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות שיוצגו בפניהם. איך עושים את זה? באמצעות כלי הפרסום שלו – גודל אדס (Google Ads).

נקדים ונאמר שניתן לנהל קמפיין בגוגל באופן עצמאי, בדיוק כשם שניתן לבצע מגוון שירותים אחרים. עם זאת, כל קמפיין דורש הכנה מקדימה, היכרות טובה עם השטח והבנה מעמיקה עם האופן בו מאפייני העסק צריכים לבוא לידי ביטוי. כתוצאה מכך, נדרשות בממוצע כ-100 שעות לימוד בכדי לרכוש סט כלים של מנהל קמפיינים מתחיל – שבסיומן תידרשו עדיין לצבור ניסיון וכישורים רלוונטיים נוספים. בהיעדר היכולת להשקיע את הזמן הנדרש, אתם עשויים להתקשות ב"התנעת" הקמפיין שלכם או לגלות שתוצאותיו רחוקות מאוד מהציפיות שהגדרתם.

אילו מיומנויות נדרשות לצורך בניית קמפיין גוגל מוצלח?

העבודה על קמפיין בגוגל מורכבת משלבים רבים, והיא מתחילה הרבה לפני שהקמפיין עולה לאוויר. אלה כמה מה"תחנות" העיקריות לאורך הדרך:

1. הגדרת יעדים מציאותיים

חלק מבעלי העסקים מדלגים על השלב הזה, ולכן יוצאים לעבוד על קמפיין בלי להבין מהן התוצאות שהם רוצים לראות בסיומו. מצב כזה יקשה עליהם לבנות אסטרטגיה נכונה וכמובן גם להבין אם הקמפיין עבד מבחינתם.

2. הגדרת קהל היעד

המערכת של גוגל אדס מאפשרת לפלח את קהל היעד שהמודעה תוצג בפניו. כדי שלא תוצגו בפני גולשים לא רלוונטיים, ניתן לבחור בטווח גילים, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד.

3. מחקר מילים

כדי שגולש יגיע אל הנכס הדיגיטלי שלכם, בין אם מדובר במודעה או דף נחיתה, אותם נכסים חייבים להכיל את מילות החיפוש הנכונות. כדי לדעת מהן המילים והביטויים שכדאי להשתמש בהם כדי שלא יפספסו אתכם, צריך לבצע מחקר מילות מפתח.

4. קביעת תקציב

שיטת הפרסום בגוגל מתבצעת על ידי מכרז, שכולל קביעת העלות המקסימלית שתהיו מוכנים לשלם עבור הקלקה. השילוב בין המחיר לבין פרמטרים נוספים (כמו איכות המודעה והנכס הדיגיטלי אליו אתם מעוניינים לנתב את הקהל) ישפיע על מיקומה של המודעה.

5. בניית המודעה

לאחר ביצוע כל השלבים הקודמים, ניתן יהיה להחליט באילו מילים להשתמש (ובאילו דווקא לא) ולבנות את המודעה הנכונה ביותר עבורכם.

6. ידע טכני

אחד מהיתרונות של פרסום בגוגל הוא שהתוצאות ניתנות למדידה, ולכן ניתן להבין היכן הושקע התקציב שלכם, באילו פרמטרים הצליח ואילו התאמות כדאי לבצע. עם זאת, כדי להיחשף למידע הנדרש ולבצע פעולות שיקדמו את הקמפיין, נדרש ידע טכני מקיף. רבים מבעלי העסקים לא יודעים כיצד לבדוק את ביצועי הקמפיין שלהם, מתקשים בשינוי תוכן מודעה שעלתה, מתמודדים עם פסילת מודעות או השהיית חשבון וכדומה. כתוצאה מכך, הם מתקשים להסיק מסקנות וליישם אותן בעתיד. טעות נוספת שחלקם מבצעים היא להמתין עד לסיום הקמפיין, מבלי לעקוב אחר הביצועים כבר במהלכו.

האם המכירות שלי יחזירו את ההשקעה?

מנוע החיפוש של גוגל מתגמל מודעות איכותיות, ולכן לבעלי עסקים קטנים יש סיכוי אמיתי להגיע לתוצאות יפות – גם ללא סכומי עתק. מה שנדרש במצב כזה הוא עבודה נכונה, שכוללת מחשבה על כל האפשרויות הרלוונטיות עבורכם. בין אם מדובר בקמפיין ממוקד מאוד או דווקא בקמפיין שנשען על ביטויי חיפוש רחבים יותר. הבעיה היא שבתור בעלי עסק קטן אתם נדרשים לבצע מגוון רחב של פעולות בעצמכם, וניהול קמפיין בגוגל באופן עצמאי הופך למטלה נוספת שמצטרפת לרשימה המתארכת. מצב כזה צפוי להקשות עליכם להשקיע בקמפיין את מרב תשומת הלב, ולכן עלול לפגוע בביצועיו.

בנוסף, להבדיל מרשתות גדולות שמגיעות עם תקציב משמעותי, במקרה של עסקים קטנים כל הוצאה נחשבת. כתוצאה מכך, לא תמיד עומדים לרשותם המשאבים שנדרשים לצורך תיקון שגיאות שנעשות בתחומי הקידום. פנייה אל מומחה בתחום כבר בתחילת הדרך, תוכל לא רק לחסוך לכם זמן אלא גם תאפשר לכם לעלות עם קמפיין מדויק – במטרה להגיע לתוצאות האופטימליות ולחסוך בעלויות של תיקון טעויות נגררות. חשוב לבחור באנשי מקצוע מנוסים, שמתמחים בקידום עסקים קטנים, מכירים את אופי העבודה מולם ויכולים להתנהל גם במסגרת של תקציב מוגבל.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן