רעיונות יצירתיים לעסקים בעת משבר

מלחמה, משבר כלכלי גדול, אסון טבע או מגיפה עולמית עלולים לגרום לקריסת עסקים רבים. מצד שני, הם עשויים להוות אתגר והזדמנות לצמיחה גדולה. אז איך שורדים ואפילו מרוויחים כשהלקוחות לא משחררים את הארנק? בשביל זה אנחנו כאן. בונוס: דוגמאות לאימפריות כלכליות שצמחו בעקבות משבר

מאת: 
אפריל 2024
זמן קריאה: 01:02 דק

2024-04-18

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/make-money-from-digital-assets/

זה לא סוד שבזמנים קשים אנשים נוטים להיות זהירים יותר עם כספם ולצמצם את ההוצאות הלא חיוניות שלהם. עובדה זאת קריטית עבור עסקים רבים שחייבים להמציא את עצמם מחדש כדי לשרוד.

אבל למה להסתפק בשרידות? בעזרת מחשבה יצירתית וחדשנית ניתן לא רק לשרוד אלא גם להרוויח בענק, כפי שתראו בהמשך. אגב, לא כל פתרון שעבד לכם בעבר עשוי להתאים למשבר החדש. עליכם להיות גמישים מחשבתית ולחפש כל העת פתרונות מחוץ לקופסה.

הנה 6 רעיונות יצירתיים לעסקים קטנים בזמן משבר כלכלי גדול:

פרגנו ללקוחות הנאמנים שלכם: 

  • הציעו להם הנחות אטרקטיביות, קופונים שווים ומבצעים מיוחדים.
  • שדרגו את שירות הלקוחות שלכם, היו זמינים יותר, בקשו מהם משוב על המוצרים והשירותים שלכם והשתמשו בו כדי לשפר את ההצעה שלכם.

    פתחו מקורות הכנסה חדשים:

  • הציעו מוצרים או שירותים חדשים שעשויים להיות מבוקשים יותר (למשל, גנרטורים ניידים, מטענים ניידים, פאנלים סולאריים, ג'ריקנים, טרנזיסטורים עשויים לענות על הצורך להצטייד למלחמה גדולה).
  • המכירות בשוק המקומי יורדות? פעלו באזורים גאוגרפיים אחרים ואפילו בשווקים בינלאומיים.
  • זהו קהלים חדשים שעשויים להיות מעוניינים במוצרים או בשירותים שלכם (אם פניתם עד היום לקהל צעיר אולי הגיע הזמן לפנות גם לגילאים מבוגרים יותר).
  • פתחו חנות מקוונת או התחילו למכור בפלטפורמות שוק מקוונות.
  • צרו שותפויות עם עסקים אחרים.
  • נצלו הזדמנויות מימון, כגון מענקים או הלוואות ממשלתיות.

הפחיתו את העלויות שלכם:

  • עברו לספקים זולים יותר.
  • צמצמו את מספר העובדים או עברו לעבודה מהבית.
  • דחו או בטלו פרויקטים שאינם חיוניים.

תייעלו את תהליכי העבודה שלכם:

  • מפו את תהליכי העבודה העיקריים שלכם. עקבו אחר זרימת העבודה של חומרים, מידע ואנשים, זהו נקודות חנק, עיכובים ופעולות מיותרות.
  • חפשו דרכים לצמצם את מספר השלבים בתהליך העבודה, בחנו אפשרויות לשימוש בטכנולוגיות יעילות יותר. שקלו לבטל פעולות מיותרות שאינן תורמות לתוצר הסופי.
  • השתמשו בתוכנות לניהול מלאי כדי לעקוב אחר מלאי, להזמין מוצרים באופן אוטומטי ולמנוע מחסור או עודף במלאי.
  • שקלו שימוש בפתרונות אוטומציה לביצוע משימות חוזרות ונשנות.

 

תחזקו את הנוכחות הדיגיטלית שלכם:

  • ודאו שיש לכם אתר אינטרנט מעודכן וקל לשימוש, וכן נוכחות פעילה ברשתות החברתיות.
  • השתמשו בשיווק דיגיטלי כדי להגיע לקהל לקוחות רחב יותר ולשפר את המודעות למותג שלכם.
  • צרו מערכות יחסים עם משפיענים בתעשייה שלכם.

 

צרו קהילה סביב המותג שלכם:

  • השתמשו ברשתות חברתיות כדי לבנות קהילה פעילה סביב המותג שלכם, שתפו תוכן מעניין וערכו אירועים מקוונים.
  • השתתפו באירועים קהילתיים מקומיים.

בונוס: הסיפורים מאחורי העסקים הקטנים שבעקבות משבר הפכו לאימפריות כלכליות

Netflix (נטפליקס)

החברה הוקמה ב- 1997, בזמן המשבר הכלכלי האסיאתי. המשבר גרם לירידה משמעותית במחירי מניות הטכנולוגיה והוביל להשקעות פחותות בתחום. כתוצאה מכך, חברת Blockbuster, שהייתה ספקית שירותי השכרת סרטי DVD מובילה באותה תקופה, התקשתה לגייס הון להרחבת פעילותה. ההזדמנות שנוצרה כתוצאה מהקשיים של Blockbuster אפשרה למייסדי נטפליקס, ריד הייסטינגס ומרק רנדולף, להקים חברת השכרת DVD מקוונת שתציע שירות נוח וזול יותר. בניגוד ל-Blockbuster, שדרשה מהלקוחות להגיע לחנויות פיזיות כדי לשכור סרטי DVD , נטפליקס אפשרה ללקוחות להזמין סרטי DVD דרך האינטרנט ולקבל אותם בדואר.

המודל העסקי החדשני של נטפליקס זכה להצלחה רבה. החברה הציעה ללקוחותיה תוכניות מנוי חודשיות במחירים נוחים, שאפשרו להם לשכור מספר בלתי מוגבל של סרטי DVD. נטפליקס צמחה במהירות רבה. בשנת 2007, היא החלה להציע שירות סטרימינג של סרטים וסדרות טלוויזיה, מה שהפך אותה לשחקן מוביל בתעשיית הבידור.

Airbnb

ב-2007 עברו בריאן צ'סקי וג'ו גביה, שני יזמים צעירים, לסן פרנסיסקו. העיר המתה אדם לקראת כנס העיצוב השנתי של ארגון המעצבים התעשייתיים של אמריקה וכל המלונות היו תפוסים. צ'סקי וגביה, שנאבקו לשלם את שכר הדירה, מצאו פתרון יצירתי: הם הפכו את הלופט שלהם למגורים זמניים עבור אורחי הכנס. הם הציעו להם "מזרוני אוויר וארוחת בוקר" במחיר נוח.

הרעיון, שנולד מתוך מצוקה כלכלית, זכה להצלחה אדירה. אורחים רבים התלהבו מהחוויה הייחודית והאישית. ההצלחה המפתיעה הובילה את צ'סקי וגביה להקים חברה מקוונת בשם Airbedandbreakfast.com. שבהמשך תשנה את שמה ל-Airbnb . בשנת 2009, האתר התרחב והתחיל להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות אירוח. Airbnb הפכה לפלטפורמה גלובלית שמאפשרת לכל אדם לשתף את נכסיו עם מטיילים מכל רחבי העולם.

    Uber(אובר)

המשבר הכלכלי העולמי של 2008 פגע קשות באנשים רבים ברחבי העולם. מיליונים איבדו את עבודתם וחוו קשיים כלכליים משמעותיים. כתוצאה מכך, רבים נאלצו להסתמך על תחבורה ציבורית, שהפכה לעמוסה ויקרה יותר.

בשנת 2009, היזמים טרוויס קלאניק וגארט קמפ זיהו את הצורך בפתרון תחבורה נוח וזול יותר. הם פיתחו אפליקציה שמחברת בין נהגים ללקוחות שזקוקים להסעה. האפליקציה Uber אפשרה ללקוחות להזמין נסיעה באמצעות הטלפון החכם שלהם, ולשלם על הנסיעה באמצעות כרטיס אשראי. זה היה למעשה, פתרון יצירתי למספר בעיות שנוצרו כתוצאה מהמשבר הכלכלי: הנוסעים זכו באלטרנטיבה זולה ונוחה יותר לתחבורה ציבורית והנהגים זכו בהזדמנות להכנסה נוספת.

Zoom

מגפת הקורונה גרמה לסגירות עסקים ולהגבלות תנועה ברחבי העולם. כתגובה, אנשים רבים החלו להשתמש בשירותי ועידה מקוונים כדי לתקשר עם חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. שירותי ועידה אלו איפשרו להם להיפגש באופן וירטואלי, לקיים דיונים, לשתף פעולה ולנהל עסקים. Zoom , שירות ועידה מקוונת פופולרי, שנוסד 9 שנים קודם לכן, נהנה מצמיחה משמעותית במהלך המגפה והפך לשם נרדף לתקשורת מרחוק.

Etsy

במהלך מגפת הקורונה אנשים רבים נאלצו להישאר בבית ולחפש דרכים חדשות להרוויח כסף. Etsy, פלטפורמה מקוונת המאפשרת ליוצרים למכור את המוצרים שלהם ישירות ללקוחות, חוותה עלייה של 70 אחוז במספר המשתמשים במהלך תקופה זו.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן