הפסיכולוגיה של סרטוני התדמית: איך לכבוש את הקהל מהשנייה הראשונה?

רמז - לעורר רגשות זו התחלה טובה

מאת: 
יוני 2018
זמן קריאה: 01:59 דק'
הפסיכולוגיה של סרטוני התדמית: איך לכבוש את הקהל מהשנייה הראשונה?
מחקרים מוכיחים פרסום שמעורר רגש הוא פרסום אפקטיבי

2018-06-28

https://www.b144biz.co.il/digital-presence/promotional-videos/%d7%94%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c%d7%95%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%aa%d7%93%d7%9e%d7%99%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%9b%d7%91%d7%95/

כל מי שאי פעם היה מאוהב יודע שהרגש חזק יותר מההיגיון הבריא ומשיקול הדעת. כך תייצרו סרטון תדמית שיפעיל את הרגש של הלקוח הפוטנציאלי בצורה שתעודד רכישה:

קודם כל – למה זה חשוב?

חברת המחקר Nielsen Holdings ערכה ניסוי מעניין כדי לבחון את עוצמת חשיבות הרגש בסרטונים שיווקיים. צוות המחקר חיבר נבדקים למכשירי EEG שסורקים פעילות מוחית, נתן להם לצפות בפרסומות ולאחר מכן בחן את מידת הרצון שלהם לרכוש את המוצרים שהם נחשפו אליהם.

מניתוח גלי המוח של הנבדקים עלה כי פרסומות שהצליחו להפעיל רגשות הובילו לעלייה של 23 אחוזים ברצון לרכוש את המוצר, בעוד שפרסומות שהנבדקים היו אדישים אליהן – הובילו לירידה של 16 אחוזים בהשפעה. הממצאים מצטרפים לשורה ארוכה של מחקרים שמוכיחים כי ככל שמצליחים לרגש יותר את הקהל – כך גוברת יעילות הפרסום.

 

הדרך הטובה ביותר ללקוח עוברת דרך הרגש

הדרך הטובה ביותר ללקוח עוברת דרך הרגש (צילום: shutterstock)

 

אילו סרטונים זוכים לשיתופים?

כיום, סרטונים שיווקיים טובים יכולים להפוך ויראליים ברשתות החברתיות בצורה שתגדיל את החשיפה ומבלי שתצטרכו לשלם על כך. חברת המחקר Gallup קבעה כי הסרטונים הוויראליים ביותר הם אלו שמעוררים תחושות של: תדהמה, שעשוע, חיבה, הפתעה, תקווה, הנאה ושמחה. באופן מפתיע, הנתונים מראים כי דווקא סרטונים עם רגשות חיוביים מקבלים יותר שיתופים מאלו שמפעילים רגשות שליליים כמו פחד, עצב או תסכול.

 

אילו סרטונים מעודדים רכישות?

שיתופים זה נחמד, אבל השאיפה היא שסרטונים שיווקיים גם יגרמו ללקוח לבצע רכישה. כאן עולה נקודה מעניינת: גם רגשות חיוביים וגם שליליים יכולים לעשות את העבודה. כדי להבין איזה רגש צריך להוביל את הסרטון שלכם, חשוב להבין מה מפעיל את הקהל לרכוש את השירות או המוצר.

האם אתם מעניקים פתרון לבעיה שמעצבנת הרבה אנשים? האם אתם רוצים להקל על עומס, לחסוך זמן או דווקא להשרות תחושה של יוקרה ועליונות אצל הלקוח הפוטנציאלי? אחרי שתזקקו את הרגש החזק ביותר שקשור לשירות שלכם – יהיה קל יותר להבין כיצד להלביש עליו את הסרטון המושלם.

 

רוצים סרטון תדמית שיגביר את האהדה למותג שלכם ואת המכירות? פנו למומחים של B144

 

איך לשכנע ביעילות את הקהל?

פסיכולוגים מסבירים שהמוח שלנו כל הזמן עסוק בהשוואות: אנחנו משווים את עצמנו לאחרים במראה, משווים הישגים, מעמד ועוד אינספור קריטריונים נוספים. גם כשאנחנו בוחרים במוצר או בשירות, השוואה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקבל החלטה.

 

 

החיים הם שאלה של נקודת השוואה

החיים הם שאלה של נקודת השוואה (צילום: shutterstock)

 

בסרטון שלכם אתם יכולים להשוות ביניכם לבין המתחרים, בין החיים של הלקוחות הפוטנציאליים כיום לבין החיים שלהם אחרי שיבצעו רכישה – או פשוט להציג נתונים שיעזרו להם לבצע בעצמם השוואה מהימנה ובלתי תלויה.

 

איך עושים את זה המומחים?

רוב האנשים ירגישו את הלב שלהם נקרע כשייחשפו לכלב שהלך לאיבוד. יצרנית הבירות Budweiser הבינה זאת היטב ולכן יצרה פרסומת שלא משאירה אף עין יבשה – עם סיפור על חברות אמיתית בין כלב אבוד לבין סוס אמיץ במיוחד. למרות שלא רואים בפרסומת שום בקבוק בירה, הם חיברו אותה למותג באמצעות ההאשטג: #bestbuds – שרומז שהכי כיף לחלוק בירה טובה עם החברים הכי טובים.

האשטג זוהי דרך מעולה להגדיל את האפקט של הפרסום – באמצעותו תוכלו לתייג את התגובה שלכם או כל פוסט, ציוץ או תמונה – ולקשר אותו לנושא מסוים. התיוג נעשה על ידי הוספת סולמית לפני טקסט הנושא. בנוסף, התיוג מאפשר לגולשים להגיע בקליק אחד לעוד פרסומים הקשורים למותג ולגרום לאנשים לזכור אותו יותר. גם בקמפיינים שלכם תוכלו לייצר האשטג מקורי ולעודד את הגולשים להשתמש בו בתמורה להטבה – או סתם בשביל הכיף.

 

 

 

 

 

 


B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו מומחים בעולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

גוגל פרטנרס

כתבות נוספות בנושא
סרטוני תדמית

 דילוג לתוכן