השם של העסק שלך הולך לפניך (בגוגל)
מוניטין של בתי עסק רבים מושפע מתוצאות החיפוש בגוגל. מהם הדברים שחשוב להקפיד עליהם כדי לחזק מוניטין חיובי בתוצאות החיפוש, ואיך מיישמים אותם גם כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים?
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
כל עסק נבנה על עבודה קשה והרבה מאוד מאמץ, שנועדו להפוך אותו לבחירה המובילה בעיני לקוחותיו. אבל מה קורה במצב שבו לקוח מסוים לא מרוצה מהשירות או המוצר שקיבל, ובוחר לשתף את החוויה האישית שלו ברשת? בואו נבדוק את זה בעזרת לקוחה שנקרא לה יערה. יערה מעוניינת לקנות בסיס מיטה חדש, והיא כבר הספיקה לקבל המלצה או שתיים על מותג מסוים. עם זאת, בסיס מיטה הוא מוצר שנועד לשרת אותה תקופה ארוכה, ולכן היא מעוניינת לקבל חוות דעת נוספות בעניין.
בדומה ללקוחות רבים אחרים, יערה מתחילה בחיפוש זריז בגוגל ומקלידה את שם המותג כדי ללמוד עליו יותר. אלא שבמקום לקבל מידע שיגרום לה לרצות להכיר אותו לעומק, יערה מגלה כבר בתוצאות החיפוש הראשונות מספר ביקורות שליליות – ללא שום מענה או התייחסות מצד גורמים בחברה. היא מתלבטת ולאחר מכן מחליטה לגגל "בסיס מיטה", חיפוש שכמובן מעביר אותה אל המתחרים.
ומה לגבי העסק שלכם?
התסריט שתיארנו משותף למותגים רבים, שלא מקפידים לנהל את המוניטין של העסק בגוגל. לקוח שנתקל בעסק בעל מוניטין שלילי ברשת, בין אם מסיבה מוצדקת ובין אם לא, עלול לחפש מענה אצל עסקים אחרים. בדיוק בגלל זה, עסקים חייבים להקדיש משאבים לניהול המוניטין שלהם ברשת. לקוח שיגגל את שם העסק שלכם בגוגל ממש עכשיו, הולך לגלות תוצאות חיוביות או צפוי להתאכזב?
חשוב לציין שמדובר בהשקעה שמשפיעה לא רק על הלקוחות שלכם אלא גם על מגוון גורמים נוספים שאתם פועלים מולם. עובדים פוטנציאליים שמגגלים את שם העסק שלכם לפני שליחת קורות חיים, ספקים שרוצים להחליט אם לעבוד אתכם, וכמובן גם מתחרים ששואפים להכיר את השוק ולהבין מה החולשות והחוזקות שלכם.
אז איך שומרים על מוניטין חיובי בגוגל?
1. הגדירו התראת גוגל שתעדכן אתכם ברגע הנכון
Google Alerts הוא כלי חינמי של גוגל, שמאפשר לכם לקבל מייל בכל פעם שהמותג או השם שלכם מוזכר ברשת ויעלה בחיפוש. תוכלו להגדיר לא רק את מילות החיפוש אלא גם פרמטרים נוספים כמו תדירות, שפה וכדומה. אם קיימים אנשים או מותגים נוספים בשם שציינתם, תקבלו התראה גם במקרה שהם יוזכרו. לכן כדאי להפעיל את האפשרות לתקופה מסוימת, ולבצע שינויים במונחים שהכנסתם במידת הצורך.
2. עקבו אחר פידבקים של גולשים
הלקוחות שלכם יכולים להשאיר לכם פידבקים במגוון צורות, שיעלו בתוצאות החיפוש בחלק מהמקרים. מסיבה זו, חשוב לספק מענה מקצועי לכל ביקורת, ולהציע להמשיך את השיח באופן פרטי אם מדובר במקרה מורכב.
3. צרו קמפיין פרסום ממומן בגוגל
רוב הגולשים מסתפקים בתוצאות החיפוש שמופיעות בעמודים הראשונים, ולכן מדובר במקום שכל בעל עסק רוצה להופיע בו בהקשרים חיוביים. קמפיין פרסום ממומן בגוגל יאפשר לכם לא רק להתבלט על פני מתחרים, אלא גם לשים דגש על הנכסים הדיגיטליים והתכנים שתרצו לשים בפרונט. כדי לוודא שאלה יהיו התוצאות הראשונות שיוצגו בפני הגולשים, ולהשאיר את כל מה שלא רלוונטי מאחור.
4. צרו תכנים חדשים לצורך קידום אורגני
נוסף לקידום ממומן של חלק מהנכסים הדיגיטליים שלכם, תוכלו גם לייצר תכנים נוספים כדי להעשיר את תוצאות החיפוש המוצגות. התכנים יכולים להעלות באתר העסקי, בבלוג שלכם או באתרים מובילים אחרים. חשוב כמובן לשלב בהם ביטויי מפתח מובילים, בהתאם לכללי ה-SEO.
5. היעזרו ביתרונות של דף עסקי בגוגל
פתיחת דף עסקי בגוגל מאפשרת לעסקים למשוך לקוחות, לפרסם מידע לגבי מבצעים או תמונות מוצרים, ולהוסיף פרטים חשובים אודות העסק. בנוסף, זהו גם שלב נדרש לצורך ניהול וכתיבת תגובות לביקורות גוגל של לקוחות. אחרי כניסה אל פרופיל העסק בחרו ב"ביקורות", עברו אל הביקורת שתרצו להגיב אליה ולחצו על "הוספת תשובה". המענה שלכם יהיה גלוי לכל מי שייכנס אל דף העסק, כך שחשוב להשקיע בתשובה מנומסת ומנוסחת היטב.