איך לשפר את ציון האיכות בגוגל אדס?

אחד המרכיבים שמשפיע על ביצועי הקמפיינים והעלות שלהם הוא ציון האיכות בגוגל אדס. מה תפקידו של ציון האיכות? איך הוא נמדד וכיצד תוכלו להעלות אותו ולשלם פחות על הקידום הממומן שלכם? כתבת מדריך

מאת: 
זמן קריאה: 00:56 דק

גוגל אדס היא מערכת פרסום מקוונת המאפשרת לעסקים לפרסם את המוצרים או השירותים שלהם בגוגל. המערכת מאפשרת לעסקים לבחור מילות מפתח רלוונטיות למודעות על מוצרים או לשירותים המוצעים ולשלם רק כאשר משתמש מקליק על המודעה שלהם.

גוגל יצרה אלגוריתם מסוים שמעניק ציון איכות, Quality Score, לכל מודעה. זהו מדד של איכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה שלכם. הוא נמדד בסולם של 1 עד 10, כאשר 1 הוא הציון הנמוך ביותר ו-10 הוא הגבוה ביותר. מודעות עם ציון איכות גבוה יותר יופיעו במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

בפועל ציון האיכות קובע כמה תשלמו בפועל על כל קליק על המודעה. אם ציון האיכות קרוב ל-10, תשלמו פחות כי גוגל מאמינה שהמודעה שלכם רלוונטית מאוד לביטויי החיפוש של הגולש, ושהיא עשויה להוביל לתוצאות טובות מאוד עבורו. ככל שהציון מתקרב ל-1, תשלמו יותר מהעלות הממוצעת החזויה לכל קליק. במקרה הזה גוגל מאמינה שהמודעה שלכם פחות רלוונטית לביטויי החיפוש של הגולש, ושהיא עשויה להוביל לתוצאות גרועות יותר עבורו.

 

 

מהם הפרמטרים לפיהם מחושב ציון האיכות?

ציון האיכות מחושב באמצעות שלושה פרמטרים עיקריים, הנשענים על היסטוריית ביצועים קודמת:

  1. שיעור הקליקים הצפוי: הסבירות שמשתמשים ילחצו על המודעה כשהיא מוצגת.
  2. רלוונטיות: האם המודעה שלכם ומילות המפתח שבחרתם רלוונטיות לביטויי החיפוש של הגולש?
  3. שיעור ההמרה: האם הגולשים שהגיעו לדף הנחיתה שלכם מבצעים את הפעולה הרצויה, כגון רכישה או יצירת קשר?

כל רכיב מקבל סטטוס של 'מעל הממוצע', 'ממוצע' או 'מתחת לממוצע'. ההערכה הזו מבוססת על השוואה למפרסמים אחרים שהמודעות שלהם הוצגו עבור אותה מילת מפתח במהלך 90 הימים האחרונים.

מדוע כדאי לשפר את ציון האיכות?

ציון איכות גבוה יותר מעיד על ביצועים טובים יותר, ומזכה אתכם בעלויות מופחתות ובמיקומים טובים יותר במנוע החיפוש. אם אין מספיק מידע היסטורי, יהיו מצבים בהם ציון האיכות יהיה ריק. זה קורה מכיוון שגוגל אדס זקוק לנתונים היסטוריים כדי להעריך את הביצועים של המודעה שלכם. ככל שתקבלו יותר חשיפות ומידע היסטורי, ציון האיכות שלכם יהיה מדויק יותר.

פרמטרים חשובים נוספים לקביעת ציון איכות הם:

התאמה לסוג המכשיר של המשתמש: גוגל  אדס ציון איכות נפרד עבור כל סוג מכשיר, כגון מחשב שולחני, מחשב נייד, טלפון חכם וטאבלט.

ביצועים של מילות מפתח הקשורות למילים חדשות: אם אתם משתמשים במילות מפתח הקשורות למילים חדשות, ציון האיכות שלכם עשוי להיות נמוך יותר בהתחלה. עם זאת, ככל שתקבלו יותר חשיפות, ציון האיכות יעלה.

6 דרכים לשיפור ציון האיכות

  1. צרו קבוצות של מודעות ממוקדות

ככל שקבוצת מודעות מסוימת תהיה ממוקדת יותר מבחינה נושאית, כך תגדל הרלוונטיות שלה ושל המילים הכלולות בה. למשל, אם יש לכם עסק שמציע שירותי ניקיון, צרו קבוצות מודעות נפרדות לשירותי ניקיון ביתיים, שירותי ניקיון מסחריים ושירותי ניקיון מיוחדים. כל קבוצה תתמקד בנושא אחד בלבד, מה שיסייע לוודא שמודעותיכם תופענה רק בחיפושים רלוונטיים.

  1. בחרו מילות מפתח רלבנטיות וספציפיות

התמקדו במילות מפתח רלוונטיות וספציפיות. מילות מפתח רלוונטיות הן מילות מפתח הקשורות לעסק שלכם. מילות מפתח ספציפיות הן מילות מפתח המכוונות לקהל יעד מדויק יותר. כלי מילות המפתח של גוגל אדס עוזר למצוא את המילים הרלוונטיות ביותר (דוגמה למילות מפתח רלוונטיות: "אוכל", "בידור", "בריאות". מילות מפתח ספציפיות: "מסעדות איטלקיות", "סרטים חדשים", "רופאי שיניים").

  1. צרו מודעות פשוטות ומניעות לפעולה

מודעות פשוטות ומניעות לפעולה הן מודעות שקל להבין ולהגיב עליהן. הן בדרך כלל קצרות וקולעות, ומציעות הצעה ברורה לפעולה ("הזמינו עכשיו", "למדו עוד", "צרו קשר").

דוגמה למודעה פשוטה ומניעת לפעולה של חברת ניקיון:

כותרת: ניקיון ביתי במחירים נוחים

טקסט: האם אתם מחפשים שירותי ניקיון ביתיים במחירים נוחים? חברת הניקיון שלנו מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל ניקיון כללי, ניקיון חד פעמי, ניקיון לאחר שיפוץ ועוד.

קריאה לפעולה: הזמינו עכשיו וקבלו הנחה של 20% על השירות הראשון שלכם!

  1. חסמו מילים לא רלבנטיות (מילות שלילה)

מילות שלילה הן מונחים שניתן להשתמש בהם כדי למנוע מהמודעות שלכם להופיע על חיפושים שאינם רלוונטיים לעסק שלכם. אם אתם מוכרים מוצרי יוקרה לא תרצו שהמודעות שלכם תופענה על חיפושים של מילים כלליות כמו "חינם" ו"זול".

ככל שתקפידו על חסימת מילים לא רלוונטיות, כך תתרמו להקלקות של גולשים שמתעניינים במודעה שלכם. בדקו בקביעות את מילות השלילה כדי לוודא שהן עדיין רלוונטיות לעסק שלכם. ניתן לעשות זאת על ידי בדיקת אחוזי ההקלקה של המודעות ונתוני ההמרות.

  1. השתמשו בדפי נחיתה רלוונטיים ומניעים לפעולה

דף נחיתה הוא דף אינטרנט המיועד לאיסוף לידים או מכירות. הוא נועד להוות נקודת נחיתה עבור משתמשים שהקליקו על המודעה שלכם. לכל מודעה צריך להיות דף נחיתה אחד, שיכלול מידע רלוונטי למידע המוצג במודעה. אם המודעה מציגה 20% הנחה, גם דף הנחיתה צריך לכלול זאת. חוויית השימוש בדף חשובה מאוד, וכמובן גם הקריאה לפעולה.

  1. שפרו את המודעות שלכם באמצעות A/B TESTING

A/B TESTING הוא תהליך של השוואת שתי גרסאות כדי לראות איזו מהן עובדת טוב יותר. כדי לבצע A/B TESTING למודעות שלכם, אתם צריכים ליצור שתי גרסאות של מודעה אחת. הגרסה הראשונה היא הגרסה הבסיסית של המודעה, הגרסה השנייה היא הגרסה החדשה או המשופרת שלה.

לאחר שתיצרו את שתי הגרסאות תצטרכו להפעיל אותן באותו זמן. גוגל אדס יחלק באופן אקראי את התנועה שלכם בין שתיהן. לאחר מספר ימים או שבועות, תוכלו לבדוק את הנתונים שלכם כדי לראות איזו גרסה עובדת טוב יותר. הגרסה עם אחוזי ההקלקה הגבוהים יותר היא הגרסה הזוכה.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ממומן בגוגל

 דילוג לתוכן