איך לבדוק את התחרות בגוגל?
העסק שלכם ממש לא לבד בגוגל. התחרות גדולה וכדי לזכות בתשומת לב של הגולשים ובכוח הקנייה שלהם, אתם צריכים לבלוט בתוצאות החיפוש. הבנת רמת התחרות בחיפוש האורגני והממומן חשובה לבניית אסטרטגיה שיווקית יעילה. איך עושים את זה? הנה המדריך שלנו

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
תחרות בגוגל מתייחסת למאבק בין אתרים שונים על מיקום גבוה בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות. תחרות זו מתבטאת בשני מישורים עיקריים:
-
תחרות בקידום האורגני – SEO:
זה כמו תחרות ריצה, מי שמגיע ראשון, מנצח. בגוגל, המנצחים הם האתרים שגוגל חושב שהם הכי רלוונטיים למה שחיפשתם. הקידום האורגני מתמקד בבניית סמכות ואמינות לאורך זמן. לכן, נראה יותר דפי מידע, מאמרים, מדריכים, תיאורי מוצרים מעמיקים ובלוגים. המטרה היא לספק ערך לגולשים ולענות על שאלותיהם.
-
תחרות בקידום הממומן (PPC – Pay Per Click):
זה כמו תחרות שבה אפשר "לקנות" מקום טוב יותר. אתם משלמים לגוגל כדי שהמודעה שלכם תופיע בראש הדף. בנוסף גוגל בודק כמה אתם מוכנים לשלם על כל פעם שמישהו מקליק על המודעה שלכם ועד כמה המודעה טובה (האם היא רלוונטית למה שאנשים חיפשו, האם היא מושכת ומפנה לדף טוב באתר שלכם). בשפה המקצועית זה נקרא ציון איכות (Quality Score). ככל שציון האיכות שלכם יהיה גבוה המודעה שלכם תופיע במיקום גבוה יותר ואתם תשלמו פחות על כל קליק.
הקידום הממומן מתמקד בהשגת תוצאות מהירות ומידיות. לכן, נראה יותר קריאות לפעולה ברורות וממוקדות, כמו "קנה עכשיו", "הירשם עכשיו", "צור קשר", "קבל הצעת מחיר" ו"השאר פרטים". המטרה היא להניע את הגולש לפעולה מיידית.
מה עושים רוב העסקים?
רוב העסקים עושים גם וגם. הם משקיעים בקידום אורגני כדי לבנות נוכחות לטווח ארוך ומשתמשים בפרסום ממומן כדי להשיג תוצאות מהירות.
כיצד בודקים תחרות אורגנית בגוגל?
1.מבצעים מחקר מילות מפתח: מגלים באלו מילים אנשים משתמשים כדי למצוא דברים שקשורים לעסק שלכם. בודקים כמה אנשים מחפשים את המילים האלה וכמה קשה להתברג עליהן.
- מנתחים את המתחרים שלכם: בודקים את האתרים שלהם: האם התוכן שלהם מעניין ומועיל? האם האתר שלהם בנוי טוב וקל לשימוש? כמה קישורים יש להם מאתרים אחרים? האם האתר שלהם טוען מהר? האם כיף לגלוש בו?
- בודקים איזה תוכן גוגל מעדיף: כשמחפשים מילת מפתח, גוגל מראה סוגים שונים של תוצאות: מאמרים, דפי מוצר, סרטונים וכו'. חשוב לראות איזה סוג תוצאות מופיע כדי להבין איזה תוכן צריך ליצור כדי להתברג גבוה.
- בודקים את חוזק הדומיין: ככל שהאתר ותיק ופופולרי יותר, הוא נחשב ל"חזק" יותר בעיני גוגל.
כיצד בודקים תחרות ממומנת בגוגל?
- בודקים כמה מתחרים יש לכם: כשמחפשים מילת מפתח מסוימת בגוגל, רואים לפעמים הרבה מודעות ממומנות. ככל שיש יותר מודעות, זה אומר שיש יותר מתחרים שמוכנים לשלם כדי להופיע שם, ולכן התחרות קשה יותר.
- בודקים מה המתחרים שלכם מציעים: חשוב לקרוא את המודעות של המתחרים ולראות מה הם כותבים (המסרים שלהם), אלו הצעות הם נותנים, מה הם מבקשים מהגולשים לעשות.
- בודקים כמה המתחרים שלכם מוכנים לשלם: התחרות על מילות מפתח משפיעה ישירות על המחיר שתשלמו עבור כל קליק. מילות מפתח פופולריות ותחרותיות יותר יהיו יקרות יותר. לכן, חשוב לבדוק מהן העלויות המשוערות לפרסום על מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם.
מה תעשו עם המידע שאספתם?
בתוצאות החיפוש האורגניות:
- צרו תוכן איכותי וייחודי שנותן ערך מוסף לגולשים ומתעלה על התוכן של המתחרים. אתם יכולים לכתוב, למשל, מאמרים מעמיקים, מדריכים שימושיים, לעשות סרטונים מקוריים, אינפוגרפיקות ועוד.
- בנו פרופיל קישורים איכותי על ידי קבלת קישורים מאתרים סמכותיים ורלוונטיים לתחום שלכם. קישורים אלו משמשים כ'המלצות' ומחזקים את אמינות האתר בעיני גוגל.
- ודאו שהאתר שלכם נוח לשימוש, טוען במהירות ומתאים לכל סוגי המכשירים. חוויית משתמש גרועה תוביל לנטישת גולשים.
- נסו למצוא מילות מפתח שאנשים מחפשים, אבל פחות מתחרים מנסים להתברג עליהן. בצעו מחקר מילות מפתח מעמיק וחפשו מילות מפתח עם תחרות נמוכה, המכונות בשפה המקצועית ביטויי 'זנב ארוך' (הכוונה לביטויים ארוכים וספציפיים. למשל, במקום חולצות גברים השתמשו בביטוי: 'חולצות טי מכותנה אורגנית לגברים עם הדפסים גיאומטריים').
בתוצאות החיפוש הממומן:
- צרו מודעות שמתאימות בדיוק למילות החיפוש של הגולשים ומשכנעות אותם ללחוץ. בצעו A/B Testing כדי לבדוק אילו מודעות מניבות את התוצאות הטובות ביותר ובצעו אופטימיזציה בהתאם.
- שפרו את ציון האיכות (Quality Score) שלכם. כאמור, ציון גבוה יותר מעיד על רלוונטיות גבוהה ומשפר את מיקום המודעה ואת עלות הקליק (CPC).
- נהלו אסטרטגיית בידינג חכמה והימנעו מתשלום יתר על כל קליק (המושג בידינג Bidding מתייחס לתהליך שבו אתם, כמפרסמים, קובעים כמה אתם מוכנים לשלם עבור כל קליק על המודעה שלכם או עבור אלף חשיפות שלה).
- השתמשו באפשרויות טרגוט מתקדמות כדי למקד את הפרסום לקהלי יעד ספציפיים על פי גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד.
הטיפים שיעזרו לכם במהלך העבודה:
- היעזרו בכלים חינמיים של גוגל ובגרסאות חינמיות של חברות אחרות: Google Keyword Planner (מתכנן מילות המפתח): כלי חינמי של גוגל שיעזור לכם למצוא את המילים שאנשים מחפשים. הוא מראה לכם את נפח החיפושים של כל מילה ואת רמת התחרות עליה. כדי להשתמש בו, צריך חשבון Google Ads (אפשר לפתוח בחינם, גם בלי לפרסם).
Google My Business (גוגל לעסק שלי) / Google Business Profile: אם יש לכם עסק פיזי (חנות, מסעדה וכו'), פתחו פרופיל שם. בדקו מה המתחרים שלכם עושים בפרופיל שלהם וקבלו רעיונות.
Ubersuggest: כלי חינמי (עם אפשרויות בתשלום) שעוזר למצוא מילות מפתח, לראות אתרים מתחרים ולקבל מידע בסיסי על קידום אתרים. SimilarWeb: כלי שיעזור לכם להבין את תנועת הגולשים של המתחרים שלכם ומאיפה הם מגיעים. הגרסה החינמית, אמנם, מוגבלת אבל היא תיתן לכם מושג כללי.
- החלטתם להשקיע יותר? היעזרו בכלים בתשלום: SEMrush למחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים, מעקב אחר מיקומים ועוד, Ahrefs: למחקר קישורים, ניתוח מתחרים ומחקר מילות מפתח, Moz : למחקר מילות מפתח, ניתוח מתחרים ומעקב אחר מיקומים ו-SpyFu: לניתוח מודעות מתחרים.
- עקבו אחרי המתחרים שלכם ברשתות החברתיות ותשימו לב איזה תוכן הם משתפים (תמונות, סרטונים, טקסט), איך הם מדברים עם הלקוחות שלהם, כמה אנשים מגיבים להם (לייקים, תגובות, שיתופים).
- התמקדו בנישה ספציפית והשתמשו בביטויים מפורטים: הצלחה בגוגל תלויה במיקוד. במקום להתחרות על ביטויים כלליים, התמקדו בנישה ספציפית ושלבו ביטויי 'זנב ארוך'. כך תגיעו ללקוחות שמחפשים בדיוק את מה שאתם מציעים, ותגדילו את סיכויי ההמרה.
- בנו קהילה סביב העסק שלכם ברשתות החברתיות ובאתר שלכם.
- חפשו עסקים משלימים שאינם מתחרים ישירים שלכם ושתפו איתם פעולה. למשל, חנות ספרים יכולה לשתף פעולה עם בית קפה או חנות בגדים עם חנות נעליים וכדומה.