איך גוגל לנס יכול לקדם את העסק שלכם?

תארו לכם שבעזרת תמונות שצילמתם בטלפון הנייד תוכלו לקדם את העסק שלכם. לא מאמינים? הכירו את גוגל לנס

מאת: 
זמן קריאה: 00:55 דק

גוגל לנס (Google Lens) היא טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת לכם לחפש מידע באמצעות תמונות. במקום להקליד מילות מפתח, תוכלו להפנות את מצלמת הטלפון לאובייקט, מוצר או טקסט, וגוגל לנס באמצעות שימוש באלגוריתמים מיוחדים תשווה את התמונה שלכם למיליוני תמונות אחרות שיש לגוגל ותראה לכם תוצאות מדויקות.

איך גוגל לנס עושה את זה?

  1. בשלב ראשון גוגל לנס משתמשת באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי לזהות אובייקטים בתוך התמונה. זה יכול להיות כל דבר, החל מפרחים ועד לבניינים, מוצרים או אפילו טקסט.
  2. לאחר זיהוי האובייקטים, גוגל לנס מנתחת את התמונה כדי להבין את ההקשר והמשמעות של האובייקטים. לדוגמה, אם גוגל לנס מזהה תמונה של מסעדה, היא יכולה גם לזהות את שם המסעדה, סוג המטבח שלה ואפילו ביקורות של לקוחות.
  3. גוגל לנס משווה את התמונה למיליוני תמונות אחרות שיש לגוגל במאגר המידע העצום שלו. זה מאפשר לגוגל לנס למצוא מידע רלוונטי על האובייקטים בתמונה, כמו למשל, קישורים לאתרים, תמונות דומות או מידע על מוצרים.
  4. בשלב האחרון גוגל לנס מציגה את התוצאות בצורה ידידותית וברורה. זה יכול להיות טקסט, תמונות, קישורים או כל מידע רלוונטי אחר. אגב, כל השלבים שתוארו אורכים שניות ספורות.

 

כיצד גוגל לנס יכול לקדם את העסק שלכם?

 

באמצעות מחקר שוק ומעקב אחר מתחרים:

  • צלמו מוצרים או עיצובים שאתם רואים אצל המתחרים או במקומות אחרים וגלו טרנדים חדשים בתחום שלכם.
  • סרקו מוצרים של מתחרים וקבלו מידע מיידי על המחירים שלהם, כך שתוכלו לתמחר את המוצרים שלכם בצורה תחרותית.
  • צלמו מוצרים של מתחרים וגלו האם הם זמינים במלאי, כך תוכלו להציע אלטרנטיבות ללקוחות שלכם.
  • צלמו אנשים שאתם חושבים שמתאימים לקהל היעד שלכם ונסו לזהות את הסגנון וההעדפות שלהם.

באמצעות צילום ותיעוד מלאי:

  • חסכו זמן ובמקום להקליד ידנית תיאורי מוצרים פשוט צלמו את המוצר וגוגל לנס תזהה את המאפיינים שלו ותיצור תיאור מוכן.
  • גוגל לנס מזהה מאפיינים כמו צבע, חומר, מותג וסגנון בצורה מדויקת, מה שמפחית את הסיכון לטעויות אנוש.

 

באמצעות שיפור חוויית הלקוח:

  • אפשרו ללקוחות לחפש מוצרים דומים בחנות שלכם על ידי צילום תמונה של מוצר שהם אוהבים.
  • ספקו ללקוחות מידע נוסף על מוצרים באמצעות קודי QR שגוגל לנס יכולה לסרוק.
  • צרו הוראות שימוש ויזואליות למוצרים שלכם ושתפו אותן עם הלקוחות.
  • הציעו ללקוחות המלצות מותאמות אישית על סמך העדפות חזותיות שלהם.

באמצעות יכולות תרגום מתקדמות:

  • תרגמו טקסטים משפות שונות לעברית או משפת העסק שלכם לשפות אחרות בזמן אמת. גוגל לנס מתמודדת גם עם כתב יד וזיהוי אותיות קטנות על גבי תמונה או סלוגן.
  • סייעו ללקוחות דוברי שפות זרות להבין את המוצרים והשירותים שלכם.

באמצעות שיווק דיגיטלי:

  • גוגל לנס כאמור, מזהה אובייקטים בתמונות ומספקת מידע עליהם. זה יכול להיות שימושי ליצירת תכנים שיווקיים שמתמקדים במוצרים או בשירותים ספציפיים. בנוסף, האפליקציה יכולה לתרגם טקסט מתמונות, מה שיכול להיות שימושי ליצירת תכנים שיווקיים בשפות שונות.
  • גוגל לנס מאפשרת ליצור מודעות פרסום דיגיטליות מדויקות יותר על ידי זיהוי אובייקטים בתמונות והבנת תחומי העניין של קהל היעד שלכם. כך, תוכלו להציג מודעות רלוונטיות יותר למשתמשים ולשפר את יעילות הקמפיין.
  • ניתן ליצור קמפיינים שיווקיים אינטראקטיביים, משחקים וחידונים שיווקיים שמשתמשים בזיהוי אובייקטים.

זיהוי קודים:

  • סרקו ברקודים וקודי QR בקלות וקבלו גישה מיידית למידע או לאתר האינטרנט הרלוונטי.

 

האם חייבים להוריד את האפליקציה של גוגל לנס מחנות האפליקציות כדי להשתמש בה?

לא בהכרח, למרות שהאפליקציה מספקת גישה מהירה ונוחה לתכונות נוספות של גוגל לנס שאינן זמינות בדרכים אחרות.

באלו דרכים נוספות ניתן להשתמש בגוגל לנס?

  • פתחו את אפליקציית גוגל, הקישו על סמל המצלמה בשורת החיפוש וכוונו את המצלמה לאובייקט.
  • פתחו את אפליקציית גוגל תמונות, בחרו תמונה קיימת והקישו על סמל העדשה.
  • פתחו את דפדפן כרום, עברו לאתר אינטרנט, לחצו לחיצה ימנית על תמונה ובחרו "חפש תמונה זו באמצעות גוגל לנס".

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן