להיות ראשון זה מחייב: כך תשפרו את מיקומכם בגוגל
כדי לבלוט בין שלל האתרים שגוגל מציע, קידום לטווח הקצר לא יספיק. כל הטקטיקות שיסייעו לכם להתמקם גבוה בדף תוצאות החיפוש בגוגל
תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
עולם ה-SEO משתנה בתכיפות, זהו תחום ההולך ומתפתח עם השנים, וחברות הקידום חייבות לאמץ טכניקות חדשות כדי לקדם את האתרים של הלקוחות. חברת גוגל משקיעה כל הזמן באלגוריתם של מנוע החיפוש שלה, אחת לתקופה החברה משחררת עדכון לאלגוריתם ובעלי האתרים רואים זאת מיד בגלל שינוי בדירוג האתר שלהם.
כדי להבטיח שהאתר שלכם יהיה במקום גבוה בדף תוצאות החיפוש בגוגל איש ה-SEO חייב לגבש אסטרטגיה לקידום האתר בגוגל. למעשה, בהתאם לצורך משלבים בין קידום בגוגל לבין פרסום ממומן בגוגל. פרסום בגוגל מבטיח חשיפה רחבה ומיידית בעוד שאת תוצאות הקידום האורגני ניתן לראות רק לאחר מספר חודשים, הקידום אורך זמן ונדרש ידע וניסיון כדי למקסם את תוצאות הקידום האורגני ולהביא את האתר למיקום גבוה בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל.
דברים חשובים המשפיעים על דירוג ומיקום האתר שלכם
גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל ובכל העולם. העכביש של גוגל סורק ומאנדקס את האתרים בתדירות גבוהה, העכביש שנקרא גם זחלן מסוגל לזהות את נושא האתר, לחלץ ביטויי מפתח מהאתר, לקרוא את הקוד ולנתח את האתר ומבנהו. למעשה, העכביש של גוגל מדרג את האתרים לפי כ-200 פרמטרים שונים. כך העכביש מעניק ציון לכל אתר, וככל שהציון גבוה יותר כך האתר מתקדם אורגנית בתוצאות החיפוש וגוגל יציג אותו בהתאם למילות החיפוש בשאילתה של הגולש.
חשוב לציין כי קידום אתר בגוגל לוקח זמן כיוון שיש לשכנע את העכביש שמדובר באתר איכותי ורלוונטי עבור הגולשים. יש טכניקות שונות בתחום קידום האתרים האורגני כדי לגרום לגוגל להבין שמדובר באתר סמכותי, בעל תוכן איכותי ומקורי ובאתר המספק חוויית שימוש ייחודית ונעימה. בין הגורמים המשמעותיים שגוגל מתייחס אליהם – איכות ומקוריות התוכן באתר, היררכיה ברורה, התאמה למובייל, טעינה מהירה של האתר, קישורים חיצוניים איכותיים ושרת אחסון חזק ומהיר הנמצא קרוב לגולשים.
גוגל מתייחס לגורמים רבים נוספים בעת מתן ציון לאתרים השונים הנסרקים על ידי העכביש. כך למשל גוגל מדרג את האתרים לפי בחירה נכונה של מילות מפתח לקידום האתר, שימוש נכון בתגיות המוטמעות בקוד האתר, שילוב נכון של כותרות בתוכן, תמונות קלות משקל, קישורים פנימיים נכונים, קובץ מפת אתר, עמודי שגיאה, אבטחה באתר ועוד.
בכתבה זו בחרנו להתמקד ב-5 גורמים ואנו נציג את הדברים החשובים ביותר כדי לקדם נכון ומהר את האתר שלכם בגוגל.
מהירות טעינת האתר
אחד הפרמטרים החשובים שגוגל מתייחס אליהם בכובד ראש הוא זמן הטעינה של האתר. אנו חיים בעידן האינטרנט המהיר והגולשים כיום חסרי סבלנות ורוצים הכל מהר ועכשיו. לכן, בגוגל החליטו כי אחד הפרמטרים לדירוג האתרים הוא זמן טעינת האתר, יש להתייחס למהירות טעינת האתר במובייל ובמחשב.
חשוב להדגיש כי גולשים נוטשים במהירות אתרים שאינם נטענים מהר, לרוב לאחר 3 שניות. גוגל מכיר את התופעה לכן הוא דורש מבעלי האתרים לדאוג לזמן טעינה קצר, ואחד התפקידים של מקדם האתרים הוא לשפר את מהירות טעינת האתר שלכם, למשל באמצעות אחסון האתר בשרת מהיר ויציב יותר, עיבוד התמונות באתר והקטנת המשקל שלהן, הסרת אנימציות כבדות המשפיעות על עלייה אטית של האתר, שינויים בקוד לצורך שיפור מהירות עליית האתר ועוד.
בנובמבר 2016 שחררה חברת גוגל את עדכון מובייל פירסט שהשפיע באופן מהותי על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש. בגוגל יודעים כי רוב הגולשים מגיעים לאתרים באמצעות הסמארטפון שלהם, לכן החליטו על עדכון מובייל פירסט הבוחן את ביצועי האתרים במובייל ולא לפי ביצועי האתר במחשב האישי (דסקטופ).
תוכן איכותי
התוכן הוא המלך בגוגל – כולם יודעים זאת, אך לא כולם מיישמים זאת נכון. חשוב לרענן את התוכן באתר המקודם, להעלות תכנים איכותיים ומקוריים הבנויים נכון ומציעים מידע בעל ערך לגולשים. ככל שהתוכן איכותי יותר באתר שלכם כך העכביש של גוגל יעניק לכם ציון טוב יותר שישפיע לטובה על קידום האתר.
התוכן חייב להיות מקורי, אין להעתיק או לשכפל תכנים ממקורות אחרים, גם לא בתוך האתר עצמו. תוכן מועתק המתגלה על ידי גוגל מביא לענישה חריפה ולפגיעה משמעותית בדירוג האתר. לכן, יש לבצע אופטימיזציה מקצועית לפני קידום בגוגל, לעדכן נתוני מטא, לשלב נכון את מילות המפתח בתכנים, להוסיף כותרות מעניינות, תמונות רלוונטיות וסרטונים.
בניית קישורים
בתהליך האופטימיזציה לאתר המקודם בודקים את הקישורים הפנימים והחיצוניים. יש לבנות תמהיל קישורים איכותי ונכון, תוך קישור נכון למילות מפתח ראשיות ולביטויי זנב ארוך. היררכיה נכונה של הקישורים החיצוניים והפנימיים מסייעת בקידום אורגני של האתר, מומלץ לבנות קישורים מאתרים איכותיים שגוגל העניק להם דירוג גבוה, כמו כן כדאי לבצע אופטימיזציה של הקישורים גם לפני פרסום בגוגל.
אחסון בשרת איכותי
באופן כללי אם האתר שלכם מציע מוצר, שירות ותוכן המיועד בעיקר ללקוחות בישראל, עדיף לאחסן את האתר בשרת לוקאלי. אם האתר שלכם מציע שירות ללקוחות באירופה כדאי לבחור חוות שרתים ביבשת הקרובה, וככל שהשרת ממוקם קרוב יותר לגולשים כך גוגל יעניק לכם דירוג גבוה יותר המשפיע על מיקום האתר בתוצאות החיפוש.
לסיכום, כדי להתקדם במנוע החיפוש הפופולרי חשוב לבחור היטב את איש ה-SEO שלכם, וכדאי לשלב בין פרסום בגוגל לקידום אורגני כדי למקסם תוצאות, להגביר חשיפה לאתר וכדי להבטיח כי האתר יגיע לאחר מספר חודשים למיקום גבוה בדף הראשון בגוגל. ניתן להשתמש בנכסים נוספים כדי להגביר את הנוכחות כגון רשתות חברתיות, "גוגל לעסקים" וכדומה וכך "להראות" לגוגל את גודל המותג ואת הפריסה שלו ברשת.
B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו בקיעים בעולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם. לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>