רוצה לפרסם חינם את העסק שלך ב B144? להוספה >

להפוך את העסק שלך למותג: כל התהליך

נושא מיתוג העסק הוא אחד הדברים החשובים ביותר לעסק. עסק עם מיתוג חזק מבטיח המשכיות ותורם ישירות להגברת כמות הלקוחות והחשיפה לעסק. הזמנו את דניאל זריהן, מומחה שיווק בדיגיטל, להסביר איך להפוך את העסק שלך למותג

2021-01-17

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/turn-your-business-into-a-brand/

מאת: | זמן קריאה: 01:32 דק | ינואר 2021 | מערכת B144 דיגיטל |

  • כשיותר ויותר עסקים מעבירים את עיקר הפעילות שלהם לערוצים דיגיטליים, מתחדדת במיוחד החשיבות של תהליך המיתוג של העסק. כאשר גולש משוטט ברשת האינטרנט, אוסף גדול מאוד של ספקים ושירותים פרוס בפניו בלחיצת כפתור. בעולם שבו הרבה מאוד עסקים מציעים שירותים דומים, ומוכרים מוצרים זהים, מיתוג העסק הוא פעולת הבסיס שתפקידה לבדל את בית העסק מסביבת התחרות שבה הוא פועל.

    מיתוג העסק

     

    איך עושים זאת נכון? איך הופכים את העסק למותג מצליח? ובכן, ראשית, חשוב להבין שבניית מותג היא לא פעולה חד פעמית, אלא תהליך מתמשך ומשמעותי, שצריך לתזמר מספר תהליכים שונים בעסק באופן מושלם: השיווק, המכירות, התפעול, הייצור, התמיכה, הלוגיסטיקה ועוד.

    מיתוג נכון של עסק מייצר שפה משותפת בין כלל המערכים האלו, מילון מונחים זהה וערכים דומים. הנה כמה מן הפעולות שחשוב יהיה לבצע בעסק כדי להפוך אותו למותג מצליח בנישה שבה הוא פועל.

    הגדרת חזון וערכים

    כל עסק צריך להגדיר לעצמו את סט הערכים שעל בסיסם הוא פועל, ואשר מהווים בסיס ליצירת החזון שלו. ערכים כאלו יכולים לבוא לידי ביטוי בכך שהלקוח הוא במרכז, שהאנושיות חשובה יותר מביצוע מכירה, שההישגים הם דבר מקודש, שהארגון לא נכשל בפרויקטים ויהי מה, שהארגון רוצה להפוך לגלובאלי, שהארגון מעוניין להתרכז בסקטור מסוים, שהארגון רוצה להפוך לקוחות למאושרים, שהארגון מעוניין להקל על החיים של אנשים אחרים ועוד ועוד.

    לאחר הגדרת החזון והערכים שלאורם יפעל העסק, ניתן לגשת לשלבים הבאים בתהליך המיתוג.

    מיפוי קהל היעד

    כדי להצליח ולמתג את העסק ולהפיץ את הבשורה החדשה בקרב הלקוחות, חשוב בתחילה להבין היכן קהל היעד הזה נמצא. האם הוא מחפש שירותים או מוצרים במנועי החיפוש השונים? האם הוא פעיל ברשתות החברתיות? האם הוא משתייך לקבוצות מסויימות? האם הוא חבר בקהילות דיגיטליות? מתי הוא פנוי לקבל מסרים שיווקיים כאלו ואחרים? האם הלקוח עצמו משווק לעסקים אחרים? כיצד נראה תהליך הרכש בצד הלקוח? עם מי הוא נדרש להתייעץ?

    לאחר שתמפו את קהל היעד של העסק, תוכלו לדעת בודאות מהו המסר השיווקי שאתם רוצים ליצור ולהטמיע בשירותים שלכם. האם אתם פותרים בעיות לעסקים? האם אתם מייצרים חוויה כיפית ובלתי נשכחת? האם אנשים נהנים לצרוך את השירותים שלכם או חייבים לצרוך את השירותים שלכם?

    יצירת נכסים ממותגים

    לאחר שהגדרתם את החזון והערכים שלכם, ולאחר שהבנתם את קהל היעד שלכם והצרכים שלו, עליכם יהיה לגבש תפיסה מיתוגית ולהטמיע אותה בשירותים ובמוצרים שלכם.

    מיתוג חייב להיות חלק אינטגרלי בכל מרכיב של העסק: ניירות העבודה, תכתובות המייל, שלטי חוצות, שילוט פנימי בתוך החברה, השפה שבה משתמשים נציגי שירות הלקוחות, המסמכים הרשמיים של העסק, עמודי אתר האינטרנט של העסק, האפליקציות ועוד.

    מיתוג שממומש בצורה נכונה צריך לגרום ללקוח להרגיש את המותג ולדעת שמדובר בו עוד לפני שראה בכלל את שם המותג. מיתוג נכון צריך לגרום ללקוח לדעת מהם הערכים המבדלים של מותג אחד מאחר.

    ניהול המותג

    מיתוג הוא, כפי שצויין קודם לכן, לא פעולה חד פעמית. יש לנהל מיתוג לעסק באופן שוטף. הסיבה לכך היא שבית עסק לא פועל בחלל ריק. סביבת התחרות היא דינמית ומשתנה, שירותים מתחרים שונים קמים בכל יום, העסק עצמו מפתח מוצרים חדשים ומשנה את תהליכי העבודה שלו כל העת. כל מרכיב כזה בניהול השוטף של העסק צריך לקבל התייחסות מחודשת בכל שינוי או עדכון רלוונטי.

    למתג את העסק שלך

     

    לכן, יש צורך בניהול שוטף של כלל ההיבטים האלו עבור המותג. אילו פיתוחים חדשים מתוכננים? כיצד הם ישתלבו עם סל המוצרים שמציעה החברה כבר היום? מהו התקציב הדרוש להטמעת המיתוג בכלל המרכיבים של העסק? כיצד תיראה תוכנית העבודה השנתית והרב שנתית של העסק במקרה הזה?

    ביצוע בחינה תקופתית

    לצד כלל הפעולות שסקרנו במאמר, החל מהגדרת החזון והערכים, דרך מיפוי קהל היעד והטמעת המותג במוצרים והשירותים של העסק, יש צורך, בכל ארגון, לעצור מעת לעת ולבצע חשיבה מחדש: האם המיתוג של העסק משיג את יעדיו? האם הוא שולח את המסר הנכון ללקוחות? כיצד הוא מצליח לבדל את העסק בסביבת התחרות בה הוא פועל?

    תהליך בחינה כזה צריך לייצר תוכנית מעשית לביצוע העדכונים והשינויים הדרושים על מנת לשמר את העסק ברמת מיתוג גבוהה. תוכנית העבודה צריכה לכלול לוחות זמנים לביצוע, מיפוי של בעלי המקצוע הנדרשים, תקציב, ותכולות מוגדרות היטב.

    כמו כן, חשוב יהיה להטמיע בפרויקט הבחינה המחודשת תהליך של קבלת משוב איכותי מלקוחות ועובדים של המותג, על מנת לזהות את הפערים בהתאמה המותג ליעדים שהגדירה החברה.

    לסיכום

    ניהול מחזור חיי המותג הוא תהליך קריטי להצלחה של העסק בסביבה בה הוא פועל, והוא צריך להתייחס, לכל הפחות להגדרת החזון והערכים של העסק, למיפוי קהל היעד והצרכים השונים שלו, לגיבוש הקונספט המיתוגי של העסק והטמעה של הקונספט הזה במוצרים ובשירותים של העסק, לניהול שוטף של המותג על כלל ההיבטים השונים הכרוכים בתהליך הזה ולביצוע בחינה תקופתית על מנת להעריך את איכות ההתאמה של המותג ליעדים שהגדיר העסק.

     

     

    רוצים להפוך את העסק שלכם למותג? אנחנו ב – B144   נמצא את חבילת הפרסום המתאימה בדיוק לעסק שלך, נלווה אותך בכל התהליך ונשמח למצוא פתרונות לעסק שלך. רוצים להתחיל לפרסם בצורה אחראית מבלי לבזבז תקציב מיותר? ביחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>

     

     

    על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>


    על כותב הכתבה:

    דניאל זריהן

    דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

     

     

  • דילוג לתוכן