מחקר של מילות מפתח – מדריך למתחילים (חלק ראשון)

מה זה מחקר מילות מפתח, מה מרוויחים ממנו, והאם ניתן לבצע אותו לבד? חלק ראשון במדריך

מאת: 
ינואר 2018
זמן קריאה: 01:30 דק'

2018-01-18

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/seo/%d7%9e%d7%97%d7%a7%d7%a8-%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a4%d7%aa%d7%97-%d7%9e%d7%93%d7%a8%d7%99%d7%9a-%d7%9c%d7%9e%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%97%d7%9c%d7%a7-1/

מחקר מילות מפתח נחשב לכלי מרכזי באסטרטגית שיווק באינטרנט, וצעד הכרחי בתכנון אתר אינטרנט ובתהליכי פרסום באינטרנט. זהו תהליך חשוב כל כך משום שמחקר מוצלח יכול לעזור ביצירת תוכן איכותי ועשיר, להעלות את דירוג האתר במנועי החיפוש (ובראשם כמובן – גוגל), ולהביא תנועה רבה ואיכותית לאתר. אז מה חשוב לזכור?

נתחיל מהבסיס – מהי מילת מפתח?

מילה אחת, רצף מילים (״זנב ארוך״) או ביטוי אשר הגולשים (שהם הרי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם) מחפשים במנועי החיפוש כדי למצוא מידע מסוים, שירות או מוצר באינטרנט.

מהו מחקר מילות מפתח?

פעולה המתבצעת כהכנה לקידום האתר (לפני הקמת האתר או בשלבי הבנייה), כחלק מתהליך האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO – Search Engine Optimization). במהלך המחקר מאתרים מילות מפתח וביטויים היכולים לשפר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי, תוך גילוי נתונים אשר יעזרו לתכנן נכון יותר את האתר ולשפר את מיקומו במנועי החיפוש (קידום אורגני), לפרסם בגוגל אדוורדס, לשלב מילות מפתח בתכני האתר ועוד. זהו למעשה הצעד הראשון והעיקרי של קידום האתר שלכם.

 

לכל עסק יש מילות מפתח משלו

לכל עסק יש מילות מפתח משלו (צילום: Costello, shutterstock)

 

מעוניינים במחקר מילות מפתח לקידום העסק? דברו עם מומחי הדיגיטל של B144

 

למה מחקר מילות מפתח הוא חשוב?

מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לכם לקבוע כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בקמפיין שלכם, וכמה אתם מוכנים לשלם עבור כל הקלקה של גולש על המודעה שלכם (PPC – Pay Per Click). ככל שתסכימו לשלם יותר, כך גוגל תעלה את החשיפה של המודעות שלכם ותמקם אותן טוב יותר בכדי להעלות את הסיכוי להקלקות.

כדי לייעל את תקציב הפרסום, להימנע מחריגה ולא לבזבז את כל התקציב מהר מדי – יש למקד ככל האפשר את המודעות שלכם ולחשוף אותן רק לגולשים המחפשים בצורה ספציפית מוצר ושירות כמו שאתם מציעים. במילים אחרות – אתם רוצים להציג את המודעה שלכם רק בפני מי שאכן משתמש במילות המפתח הרלוונטיות בחיפושים.

 

האם כל אחד יכול לבצע מחקר מילות מפתח?

לא. מדובר בהתמחות ספציפית המשלבת ידע נרחב בתחום מנועי החיפוש באינטרנט, הבנה טכנולוגית, יכולת אנליטית וכמובן – ניסיון והיכרות עם עולם הפרסום בגוגל. בנוסף, אין מדובר בפעולה חד פעמית שכן מחקר מילות מפתח צריך להתבצע באופן שוטף לאורך זמן, משום שמנועי החיפוש משנים באופן תדיר את האלגוריתמים שלהם, את השיטות לבניית אינדקסים וסימון התכנים, ומציירים עדיפות לתוכן חדש ככלי עיקרי לקידום. מחקר לא מקצועי ולא נכון עלול לפגום בתוצאות, לספק מידע שגוי או לא לגמרי רלוונטי, ולמעשה לפגום בקידום האתר באופן קריטי.

כיצד מקימים מחקר מילות מפתח איכותי וממה רצוי להיזהר? חלק שני במדריך

 

 

 

 


B144 דיגיטל אחת מהחברות המובילות בתחום הפרסום בדיגיטל עם תג איכות של גוגל פרטנרס (Google Partner).
כחברה העובדת בשותפות קבועה עם גוגל, אנחנו מבינים את עולם השיוק הדיגיטלי ויודעים בדיוק איפה הקהל שלכם נמצא ומה הם מחפשים.
תנו למומחים של B144 דיגיטל למצוא לכם את חבילות הפרסום המשתלמות ביותר, כלי פרסום דיגיטליים חדשניים ופתרונות שיווק במטרה להגדיל את כמות הלקוחות שלכם.     לחבילות הפרסום שלנו לחצו כאן >>>

גוגל פרטנרס

כתבות נוספות בנושא
קידום אורגני

 דילוג לתוכן