מה מתאים יותר לעסק שלך: סוכנות דיגיטל או משרד פרסום?

הרבה בעלי עסקים רוצים לפרסם את עצמם במיוחד בתקופה הנוכחית, אבל לא יודעים כיצד לעשות זאת, ולמי לפנות. אם גם אתם מתלבטים בין סוכנות דיגיטל למשרד פרסום – הכתבה הזאת היא בדיוק בשבילכם

מאת: 
אוגוסט 2020
זמן קריאה: 02:21 דק'

2020-08-23

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%9e%d7%94-%d7%9e%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7-%d7%a9%d7%9c%d7%9a-%d7%a1%d7%95%d7%9b%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%92%d7%99%d7%98%d7%9c-%d7%90%d7%95/

ענף הפרסום עובר שינויים רבים ומשמעותיים בעשור האחרון, בעיקר בגלל הצמיחה המהירה של אפשרויות הפרסום באינטרנט והמעבר לפרסום בדיגיטל. משרדי הפרסום הגדולים המשיכו במשך שנים לספק שירות המבוסס על פרסום מסורתי בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו, שילוט חוצות וכדומה, בעוד לקוחות רבים ביקשו לפרסם בדיגיטל, לכן החלו לצוץ בענף סוכנויות לפרסום בדיגיטל והמשרדים הגדולים השתרכו מאחור.

סוכנות דיגיטל בדרך כלל קטנה יותר אך מקצועית יותר

סוכנות דיגיטל בדרך כלל קטנה יותר אך מקצועית יותר

 

למעשה, מוצר מצב בו לקוחות בינוניים וגדולים בעלי תקציבי פרסום משמעותיים נאלצו לפצל את התקציב בין סוכנות דיגיטל למשרד הפרסום שלהם. עם הזמן משרדי הפרסום החלו להקים מחלקות דיגיטל, חלקן רכשו סוכנויות מובילות, וכיום ישנה תחרות עצומה בין המשרדים והסוכנויות.

מודלים חדשים בעולם הפרסום

משרדי פרסום נהנו במשך שנים ארוכות מיציבות ונשענו על מודלים מסורתיים, משרד פרסום מציע אמצעים מסורתיים לפרסום מותגים (טלוויזיה, רדיו, עיתונים, פליירים, שילוט חוצות, רכישת שטחי פרסום, פרסום בנקודות המכירה וכו'). משרדי הפרסום בארץ מטפלים בעיקר בלקוחות ובעסקים גדולים, הם מציעים שירות מקיף למותגים, וכיום הם מסוגלים לספק מענה גם לפרסום בדיגיטל.

סוכנות פרסום מציעה בדרך כלל שירות לעסקים קטנים ובינוניים, אלו אינם לקוחות של משרדי הפרסום הגדולים, והתקציב שיש לעסק הקטן הוא יחסית נמוך. משרד פרסום מתקשה לטפל בעסקים רבים עם תקציב נמוך, והרווח שלו מגיע בעיקר מקריאייטיב. משרדי פרסום מתמחים במותגים ומציעים מעטפת שירותים רחבה יותר בהשוואה לשירות הניתן על ידי סוכנויות הדיגיטל.

עם זאת, סוכנות דיגיטל, הנחשבת לקטנה לעומת משרד פרסום סטנדרטי, מציעה שירות מקצועי וממוקד. צוות הסוכנות מתמחה אך ורק בפרסום בדיגיטל, לכן הסוכנות מציעה חדשנות ופתרונות יצירתיים המותאמים לצרכים ולתקציב המוגבל של העסקים הקטנים. למרות שסוכנות דיגיטל היא קטנה השירות שלה עשוי להיות מקצועי ואיכותי יותר ללקוח, הסוכנות מתמחה בתכנון אסטרטגיית שיווק באינטרנט ומציעה פתרונות לפרסום מבוסס תוצאות.

למי מתאים משרד פרסום?

עסקים ומותגים רבים מתקשים להבין מתי עליהם לפנות למשרד פרסום ומתי עדיף להם לקבל שירות מסוכנות לפרסום בדיגיטל. משרד פרסום מתאים בעיקר למותגים מוכרים, לעסקים גדולים ולארגונים מובילים הזקוקים לשירות מקצועי ומקיף. המשרד מטפל בתקציבי ענק ויודע לתכנן וליצור פתרונות שיווק ופרסום הכוללים בניית תדמית, מיתוג, שיווק ופרסום בדרכים שונות כדי להשיג את היעדים המוגדרים.

מותגים ועסקים בינוניים וגדולים גילו בשנים האחרונות את היתרונות הרבים של שיווק ופרסום דיגיטלי, לעיתים הם דורשים ממשרד הפרסום שלהם להשקיע חלק ניכר מהתקציב לצורך פרסום בדיגיטל, אך לא תמיד משרדי הפרסום מסגלים לספק מענה בתחום זה. לכן, בעשור האחרון צצו סוכנויות קטנות לפרסום ממוקד רק בדיגיטל, אך כיום התמונה מעט משתנה.

חשוב להדגיש כי משרדי הפרסום הגדולים רואים בפרסום באינטרנט כשירות נוסף וחלקי שעליהם לספק ללקוחות, אך הם אינם עוסקים רק בתחום זה. יחד עם זאת, במשרדי פרסום יש מחלקות קריאייטיב, רכש מדיה, קופירייטרים, מעצבים גרפיי ואנשי מקצוע מיומנים נוספים המתמחים גם בשיווק ובפרסום בדיגיטל, לכן המשרד מספק מעטפת שירותים רחבה שלרוב לא ניתן לקבל בסוכנות לפרסום בדיגיטל.

פרסום בדיגיטל יעלה את החשיפה למותג שלכם

פרסום בדיגיטל יעלה את החשיפה למותג שלכם

 

למי מתאים סוכנות דיגיטל?

סוכנות לפרסום בדיגיטל מציעה שירות ממוקד וחדשני ללקוחות, בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים, וכיום יש סוכנויות גדולות המציעות פתרונות מתקדמים ומקיפים גם למותגים מובילים. הסוכנות מתמחה בשירותים הבאים:

  • קידום אתרים אורגני בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
  • פרסום ממומן בגוגל (PPC).
  • פרסום ממומן ברשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק.
  • ניהול קמפיינים באינטרנט.
  • ניהול פרופילים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין.
  • מיתוג באינטרנט.
  • שיווק דיגיטלי.
  • ניהול מוניטין באינטרנט.

מה מתאים לכם?

ההחלטה האם לבחור משרד פרסום או סוכנות דיגיטל מבוססת על צרכי העסק ותקציב הפרסום העומד לרשותו. עסקים גדולים ומותגים לרוב יבחרו במשרד פרסום ויקבלו דרכו פתרונות מגוונים, כולל פרסום ושיווק בדיגיטל. העסקים והמותגים הגדולים זקוקים לפתרונות קריאייטיב, לניסוח מדויק של הרעיונות, לעיצוב מתקדם ויצירתי ולשיווק אפקטיבי במגוון רחב של אפיקי פרסום.

כאשר זקוקים לפרסום מוכוון תוצאות באינטרנט ולניהול קמפיינים ברשת הממוקדים בתוצאות ושניתן למדוד אותם – עדיף ברוב המקרים לפנות לסוכנות פרסום בדיגיטל. לכן, סוכנות דיגיטל מתאימה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים וללקוחות הזקוקים לפתרון נקודתי ומוכוון תוצאות.

איך לבחור סוכנות לפרסום בדיגיטל?

כדי לבחור סוכנות דיגיטל עליכם לאפיין את הצרכים שלכם ולגבש מסגרת תקציב. עליכם להתייחס לגורמים כמו ותק בענף, ניסיון מקצועי, תיק עבודות, המלצות, עלויות, תחומי התמחות, כישורים ויכולות.
יש בשוק עשרות סוכנויות לפרסום בדיגיטל, חלקן נמצאות בבעלות משרדי הפרסום הגדולים. לכן, מומלץ לתאם פגישת הכרות עם מספר סוכנויות כדי להתרשם מהשירות והמקצועיות של הצוות, וכדי להשוות מחירים. הקפידו לקרוא חוות דעת על הסוכנות וכדאי לבדוק מה הלקוחות של הסוכנות מספרים עליה.

בחרו סוכנות דיגיטל המתאימה בדיוק לצרכים שלכם

בחרו סוכנות דיגיטל המתאימה בדיוק לצרכים שלכם

 

מהם היתרונות של סוכנות דיגיטל?

  • עלויות זולות יותר.
  • ניהול קמפיינים באינטרנט תוך התמקדות בתוצאות.
  • חדשנות טכנולוגית.
  • פתרונות יצירתיים ומותאמים לצרכי הלקוח ותקציבו.
  • שירות אישי.
  • יצירת נכס דיגיטלי ונראות גבוהה באינטרנט.
  • מקסום החזר ההשקעה.
  • חשיפה רחבה אך ממוקדת בפלטפורמות המובילות באינטרנט.

כתבות נוספות בנושא
פרסום ושיווק דיגיטלי

 דילוג לתוכן