סמנו לעצמכם: אלה המגמות והטרנדים הבולטים ביותר בדיגיטל ל-2021

השינויים והאתגרים שאפיינו את השנה האחרונה, השפיעו בצורה משמעותית גם על עולם הדיגיטל. מקס אוקונוב, מנהל הדיגיטל של B144, עם כל הטרנדים והמגמות הדיגטליות בעולם פוסט קורונה

מאת: 
יוני 2021
זמן קריאה: 2:45 דק

2021-06-20

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/%d7%a1%d7%9e%d7%a0%d7%95-%d7%9c%d7%a2%d7%a6%d7%9e%d7%9b%d7%9d-%d7%90%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%9e%d7%92%d7%9e%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%94%d7%98%d7%a8%d7%a0%d7%93%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%91%d7%95%d7%9c%d7%98/

קחו סביבה עסקית תחרותית מתמיד, הוסיפו טכנולוגיות חדשות ודרכי שיווק מתקדמות, ערבבו עם לקוחות של דור ה-Z שזקוקים לחוויית קנייה שונה, והוסיפו מלמעלה קמצוץ של נסיבות משתנות – כמו נגיף הקורונה, שאילץ משווקים רבים לחשב מסלול מחדש. מה קיבלתם? מתכון מורכב, מאתגר וייחודי, שיכול לצאת טעים אם רק שומרים על מינונים מתאימים.

אז אילו מגמות וטרנדים עדכניים יאפיינו את המשך השנה הנוכחית? אלה התהליכים שתפסו תאוצה במהלך הקורונה, השינויים הטבעיים שמאפיינים לקוחות בעולם הדיגיטלי והמערכות שהעסק שלכם ממש לא רוצה לפספס.

הטרנדים בעולם הדיגיטל ל-2021

נוכחות דיגיטלית מוגברת

מגמת ההתחזקות של המסחר באונליין שמלווה אותנו בשנים האחרונות גם בקרב העסקים הקטנים, התחדדה עוד יותר עקב הקורונה. אפילו עסקים שבעבר נמנעו ממסחר מקוון, הבינו שאין להם ברירה אלא לאתר ולפנות אל הלקוחות שלהם היכן שהם נמצאים. ואם בתקופה האחרונה רובנו נשארנו בבית, עסקים רבים החליטו להנגיש עבורנו את האפשרות לבצע קניות בלי לקום מהכורסה.

אם אין אני לי – חנותי לי

נוסף לעצם הכניסה למשחק, אלמנט משמעותי נוסף שמאפיין את התקופה הוא הבחירה של עסקים שונים לצאת לעצמאות דיגיטלית. עד לאחרונה, מסחר מקוון התבצע בעיקר דרך אמזון ומרקטים גדולים. כיום לעומת זאת, עסקים קטנים מבינים שמסחר באמזון לדוגמה הוא יקר מאוד משום שהעמלות הנגבות עליו גבוהות, ולכן לאו דווקא משתלם לעסק קטן לעבוד עם אמזון.

בנוסף, מתחדדת גם ההבנה שאמזון הוא לא נכס של אותו העסק, ויש לכך השלכות. המגמה הנוכחית תהיה להקים יותר נכסים עצמאיים, בדמות חנויות ששייכות לעסק עצמו. בעל העסק הוא האחראי הבלעדי על הנכס, ולכן אינו מתחלק בעמלות עם אף אחד. אמזון ומרקטים נוספים תמיד יישארו ברקע, אבל במקביל אליהם יהיו גם נכסים דיגיטליים בלעדיים של העסקים.

טלפון אאוט, צ'טבוט אין

מתי לאחרונה התקשרתם לעסק כדי לקבל מידע? במציאות של היום, כנראה שזה קרה מזמן. בעידן שבו רובנו מעדיפים לשלוח וואטסאפ לחבר מאשר לחייג אליו, גם האופן שבו אנחנו עושים קניות השתנה. ואם המוצר שלכם מיועד גם לדור ה-Z, הכרחי אפילו יותר שגם שירות הלקוחות ידבר בשפה שלהם. הצעירים של היום התבגרו והפכו לכוח קנייה משמעותי, ודרך ההתקשרות המועדפת עליהם שונה. אנחנו רואים פחות קשר אישי, פחות טלפונים ופחות היענות להתקשר לבעל העסק כדי לברר מחירים.

אם קיימת אפשרות לדבר עם עסק או להסתמס איתו, כנראה שהקניין הצעיר יעדיף להסתמס משירות הלקוחות והתמיכה ועד לשלב הרכישה. מסיבה זו, עסק שיאפשר התקשרות איתו באמצעות אסמסאסים, צ'טים לייב או בוט, ירוויח יותר.

אוטומציה של תהליכים

מרגישים שאתם נמצאים במרדף אינסופי אחרי משימות ומטלות? סיכוי טוב שאתם עדיין לא מנצלים את היתרונות של מערכות האוטומציה. הצ'טבוט למשל, אותה מערכת שמאפשר ליצור קשר עם לקוחות, לאסוף מידע וכדומה, הוא רק אחד מהפתרונות שמופיעים תחת סל הכלים של אוטומציה בפרסום. אוטומציה מאפשרת לכם לעשות אינספור פעולות, או ליתר דיוק – להחליט מה תרצו שייעשה במקומכם. החל מטיפול בלידים ועד למענה למיילים. מדובר במהפכה מהירה, חכמה ומדויקת, שחוסכת לכם זמן ומשפרת את הקשר עם הלקוחות.

מכונות לומדות ובינה מלאכותית של מערכות פרסום הולכים ומשתכללים ללא הפסקה. מסיבה זו, ארגונים גדולים כמו B144 פועלים במטרה לרכוש ולייצר טכנולוגיה של בינה מלאכותית, במטרה להעניק ללקוחותיהם יתרון על פני מי שעדיין עובדים עם משרדים מהדור הישן שבהם הכול נעשה ידנית. חברות וארגונים שיידעו ללמד את המכונות שלהם או שירכשו טכנולוגיה שיודעת לעשות קמפיינים בצורה חכמה, על סמך דאטה ולמידה של מכונה, יגיעו לביצועים טובים יותר ולתוצאות איכותיות.

מזהים ומיישמים את הטרנדים המובילים – כדי להזניק את העסק שלכם קדימה

ב-B144, אחת מהחברות המובילות בתחום השיווק הדיגיטלי בישראל, מתמחים בזיהוי ויישום הטרנדים והמגמות שרלוונטיים לעסקים במציאות של היום. לאור ההבנה שחנות דיגיטלית היא צורך בסיסי של עסקים בישראל, בחודשי הקורונה וככלל, הוספנו אותה לסל השירותים שאנו מציעים לחיזוק הנוכחית הדיגיטלית. המומחים שלנו יעזרו לכם לשפר ולחזק את הנוכחות הדיגיטלית של העסק, באמצעות חבילות פרסום משתלמות ופתרונות שיווק מתקדמים בהם חנות דיגיטלית הכוללת חיבור נוח לאשראי ומערכת ניהול נוחה לתפעול.

בנוסף, עם B144 תוכלו להרחיב את קהל הלקוחות על ידי קמפיין פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק, עמוד נחיתה, קידום בטאבולה ומגוון אפשרויות נוספות. ואם מה שתרצו לשפר הוא את הזמינות שלכם – תוכלו להתקדם לשירות Bcenter, שמנוהל על ידי אפליקציה ומאפשר לעסק להיות זמין 24/7.

על כותב הכתבה: מקסים אוקונוב >>>


מקסים אוקונוב:

מומחה דיגיטל

מקסים אוקונוב הוא מומחה לשיווק ופרסום בדיגיטל. בעל ניסיון של 10 שנים במשרדי דיגיטל שונים, ובין השאר כיהן כסמנכ"ל דאטה וטכנולוגיה בחברת GO מקבוצת אדלר-חומסקי. בשנתיים וחצי האחרונות מנהל את תחום הדיגיטל ב-144B.

כתבות נוספות בנושא
אסטרטגיה שיווקית

 דילוג לתוכן