ביקורת בונה: כך תשתמשו בתגובות של הלקוחות כדי לשווק את העסק שלכם

הן מסייעות לבניית תדמית העסק, וגם את הפחות מחמיאות מביניהן אפשר לנצל לטובתכם: למה חשוב לשים לב לביקורות גולשים, ואילו יתרונות הן מעניקות לכם? דניאל זריהן, מומחה לשיווק דיגיטלי, מסביר

מאת: 
דצמבר 2020
זמן קריאה: 02:28 דק'

2020-12-07

https://www.b144biz.co.il/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2%d7%a1%d7%a7%d7%99%d7%9d/%d7%90%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%98%d7%92%d7%99%d7%94-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7%d7%99%d7%aa/ways-you-should-use-feedback-to-market-your-business/

לצד היתרונות הרבים שמספקות לנו פלטפורמות הפרסום השונות בדיגיטל, ישנם גם כמה וכמה אתגרים שצריך יהיה להתייחס אליהם ולקחת אותם בחשבון כחלק מבניית תהליכי העבודה בעסק. חלק מן האתגרים האלו קשורים בניהול המוניטין של המותג ברשת, ובטיפול התדיר והשוטף בביקורות של גולשים ותגובות של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים.

 

 ביקורות גולשים

 

אז כיצד עושים את זה נכון? מדוע כל כך חשוב יהיה שבית העסק ישקיע את המשאבים הנדרשים בבניה של תהליכי עבודה לטיפול בביקורות ותגובות של גולשים? מהם היתרונות שיכול בית עסק לקבל במסגרת השיח הזה עם הגולשים? ריכזנו את המענה לכך במאמר הזה.

מדוע הטיפול בביקורות ותגובות של גולשים הוא חשוב?

כאשר גולשים בוחנים הצעות שיווקיות שונות לרכישה של מוצר או שירות, הם עושים שימוש בהרבה מאוד נתונים על מנת לקבל את ההחלטה הזאת. חלק מן הנתונים האלו הם נתונים אובייקטיבים, כמו קיום המוצר במלאי, הצבע שלו, המחיר שלו, זמינות המשלוחים לאזור הגיאוגרפי הנתון ועוד. חלק מן הנתונים האלו הם נתונים סובייקטיביים, כמו האם האדם שמאחורי העסק נראה אמין, האם הוא שירותי, האם נראה כי יש לו המומחיות לספק שירות בתחום ועוד. וחלק נוסף מן הנתונים שבהם נעזרים גולשים על מנת לקבל החלטה על התקשרות מול בית עסק הוא דווקא המידע שמיוצר מחוץ לבית העסק: הביקורות של הגולשים והתגובות של לקוחות פוטנציאליים לתכנים של העסק.

מדוע ביקורות גולשים ותגובות הן כל כך חשובות בהקשר הזה? משום שהן נתפסות כגורם אובייקטיבי, חיצוני, שמעיד על ניסיון מעשי בהתקשרות מול בית העסק. אם מנקים תגובות רעילות וביקורות לא מהימנות מטעם בית העסק עצמו, אפשר ללמוד באמצעות הביקורות והתגובות האלו לא מעט על איכות השירות שמספק העסק לקהל לקוחותיו.

איך תשלבו את הטיפול בביקורות ובתגובות של גולשים באסטרטגיה השיווקית שלכם?

כיצד תוכלו להיעזר בתגובות ובביקורות של גולשים על מנת למנף את הביצועים של האסטרטגיה השיווקית המוטמעת בעסק? מהם היתרונות שיכול טיפול כזה להעניק לבית העסק שלכם?

 

יתרון מספר 1: הוכחה חברתית

ביקורות חיוביות רבות וכן ביקורות בעלות מאפיינים חיוביים יכולות לסייע בבניית מרכיב חשוב בכל אסטרטגיה שיווקית – הוכחה חברתית. לאנשים קל הרבה יותר לקנות מבית עסק, שדומה כי יש בו תנועה רבה של גולשים, גם אם מידי פעם, מי מהם פחות מרוצה מן השירות שקיבל.

הדבר דומה לביקור במסעדה: לא מעט סועדים היו מעדיפים לאכול – במסעדה שאין בה מקום לשבת. הסיבה לכך היא שבמסעדה כזו יש תחלופה גדולה יותר של מזון, הוא בסבירות גבוהה טרי יותר, ומן הביקורים הרבים של הסועדים דומה שגם איכותי יותר.

העיקרון הזה עובד גם בשיווק דיגיטלי של עסקים. אם גולש מתלבט לגבי רכישה של מוצר בין כמה וכמה ספקים אפשריים – הוא יעדיף במקרים רבים לפנות אל הספק שיש ראיות ממשיות לכך שהוא אכן מספק את הסחורה על הצד הטוב ביותר.

יתרון מספר 2: הוכחת יכולת

לצד ההוכחה החברתית, שמעידה על רמת הפופולריות של מותג מסוים בנישה שבה הוא פועל, ישנה חשיבות גם להוכחת יכולת, כלומר – שהעסק שמולו אתם בוחרים להתקשר מסוגל לבצע את העבודה שהוא לוקח על עצמו. ביקורות של גולשים מרוצים או לא מרוצים יכולות לשפוך אור גם על היכולת של בית העסק לספק בפועל את השירות הדרוש.

שימוש בביקורות גולשים לשיווק העסק

 

יתרון מספר 3: בניית תדמית ומוניטין

בית עסק יכול לייצר לעצמו תדמית של עסק רציני, קשוב לקהל הלקוחות שלו, קליל, שירותי, דווקני, בירוקרטי שלא לצורך, או כל תכונה אחרת המאפיינת אותו – באמצעות שיקוף הדרך שבה הוא מספק מענה לביקורות גולשים ולתגובות שלהם. כאשר בית עסק משקיע משאבים במתן מענה מהיר ואיכותי לגולשים, יכולים גם גולשים אחרים, שכלל לא קשורים לביקורת שהושארה, להתרשם שמדובר בבית עסק רציני ואחראי, כזה שחשוב לו לשמר ולטפח את הקשר עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו.

יתרון מספר 4: מענה לביקורת שלילית

המענה של בית עסק לביקורות שליליות ולתגובות פוגעניות הוא בגדר אומנות של ממש. כאשר הדבר מבוצע בצורה מקצועית ואחראית, יכולות תגובות כאלו שלא רק שלא להזיק לבית העסק, אלא דווקא להאיר אותו באור חיובי.

אם, למשל, לקוח של בית העסק מתלונן על כך שהמוצר שהגיע לביתו פגום, יכול בית העסק לטפל בנושא באופן פומבי, לפצות את הלקוח, לדאוג לטפל בו, ולציין זאת כתגובה פומבית לפניה שלו. בצורה כזו, יכול בית העסק להוכיח גם לגולשים אשר עדיין מתלבטים אם לרכוש מוצר או שירות, שיש להם כתובת לפניות, אשר לוקחת אחריות על כשלים, ופועלת לתקן אותם. הביטחון הזה שניתן לנסות בגולשים המבקרים בנכסים הדיגיטליים של העסק הוא מרכיב חשוב בכל אסטרטגיה שיווקית. 

 

מחפשים פתרונות פרסום לעסק שלכם? ב- B144 תוכלו למצוא מגוון חבילות פרסום המתאימות בדיוק לצרכי העסק שלכם. פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, דפי נחיתה ועוד מגוון הטבות במיוחד ללקוחות B144. ביחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>

 

 

 

על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>


על כותב הכתבה:

דניאל זריהן

דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

כתבות נוספות בנושא
אסטרטגיה שיווקית

 דילוג לתוכן