כך בעלי עסקים צריכים להתכונן ליום שאחרי המשבר

התפרצות נגיף הקורונה הביאה עימה לא מעט אתגרים כלכליים משמעותיים, בנוסף על אלו הבריאותיים. עסקים רבים חוו ירידה ניכרת במחזורים שלהם, בעוד אחרים נסגרו או הושבתו לתקופות ממושכות.

מאת: 
זמן קריאה: 01:32 דק

הקשיים העצומים שבהתמודדות עם הסביבה החדשה שיצר הנגיף, הכריחו לא מעט עסקים לחשב מסלול מחדש, ולהמציא דרכים יצירתיות שתאפשרנה להם להמשיך ולספק את השירותים או המוצרים שלהם תחת המגבלות השונות.

פרסום בדיגיטל בזמן משבר

יחד עם כל זאת, חשוב לזכור שלעסקים, גדולים וקטנים כאחד, אין את הפריבילגיה להמתין עד שהטיפול במגפה יסתיים. הם חייבים להיערך ליום שאחרי הקורונה. זאת הסיבה, שאספנו עבורכם 5 דרכי פעולה שתאפשרנה לכם להתאים את ההתנהלות של העסק לעידן הפוסט קורונה.

דרך פעולה מספר 1: להתחשב בהרגלי הצריכה החדשים של הלקוחות

בעקבות הנגיף, הרגלי הצריכה של לקוחות השתנו בצורה דרמטית. לקוחות שלא היו מעיזים לחשוב על רכישה של מוצרים כמו בגדים, נעליים ואפילו מוצרי צריכה כמו בשר וחלב אונליין, פתאום הבינו שאין להם כל ברירה אלא לעשות זאת.

אלא שאז גילו אותם צרכנים עד כמה נוח לבצע רכישות אונליין, בלי לעמוד בתורים, בלי לחפש חניה, בלי להתלבש ולהתארגן במיוחד, ועם יכולת להשוות מחירים בפשטות ובקלות. אותם צרכנים, ימשיכו, בסבירות גבוהה, לעשות חלק ניכר מן הקניות שלהם אונליין.

זאת הסיבה שעסקים רבים צריכים לקחת בחשבון, שחלק ניכר מן הפעילות שלהם יעבור לזירה הדיגיטלית, גם אם הם מנהלים באופן שוטף סניפים פיסיים המספקים שירותים לוקאליים ללקוחות.

B144 תעזור לכם להגביר את החשיפה לעסק שלכם גם בתקופת המשבר. המומחים שלנו ישמחו ללוות אתכם ולמצוא עבורכם פתרונות לעסק. רוצים להתחיל לפרסם את העסק שלכם? היכנסו עכשיו לחבילות הפרסום שלנו >>>

דרך פעולה מספר 2: להשקיע בקידום אורגני של העסק

כולם מבינים כיום שהנוכחות הדיגיטלית של עסקים היא טרנד שרק ילך ויתחזק בשנים הקרובות. עסקים שמתכוונים לפעול לתקופות ממושכות בזירת האונליין צריכים להבין מהם הערוצים הדיגיטליים שמתאימים באופן הטוב ביותר לשיווק השירותים והמוצרים של העסק.

אחד הערוצים המשמעותיים שיכולים לייצר תנועה רלוונטית של גולשים הוא הקידום האורגני של עמודי האתר השונים במנועי החיפוש. גולשים אשר מגיעים בעקבות הקלקה על תוצאות חיפוש טבעיות הם גולשים שנותנים אמון רב יותר בעסק, נוטים לרכוש יותר מוצרים או שירותים ובסכומים גדולים יותר. כמו כן, תהליך של קידום אורגני איכותי יוכל לסייע לעסק שלכם לשפר את הנראות שלו גם במנועי חיפוש אחרים, מלבד גוגל, וכן לשפר את הנראות שלו גם על ביטויים רלוונטים שלא התמקדתם בהם בתהליך הקידום.

בטווח הארוך, תהליך קידום אורגני משתלם יותר לעסק מבחינת עלות תועלת, אינו חשוף למתודות זדוניות של המתחרים כמו הקלקות על מודעות קידום ממומן שמטרתן בזבוז תקציב הקידום, ומסייע לבית העסק לבנות נכס דיגיטלי משמעותי, שיוכל העסק בעתיד למכור, להשכיר או לייצר ממנו לידים לעסקים אחרים.

בעידן שאחרי הקורונה רמת התחרות על המיקומים האורגנים במנועי החיפוש רק תעלה, שכן עסקים רבים נוספים יצטרפו לסביבת התחרות. לכן, כדאי יהיה לעסקים עם אורך נשימה וראיה קדימה, להשקיע כבר היום משאבים, תכנון וביצוע על מנת לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש.

דרך פעולה מספר 3: לייעל את תהליכי השירות בעסק

המעבר המואץ של הפעילות העסקית לדיגיטל הכריח עסקים גם לתכנן את תהליכי העבודה של העסק מחדש, ובפרט את התהליכים הקשורים במתן שירות ללקוחות.

יותר ויותר עסקים החליטו לפתוח ערוצי שירות נוספים, נוסף על אלו המסורתיים, שיאפשרו לגולשים לפנות אל בית העסק על מנת לקבל מענה איכותי לסוגיה שמעסיקה אותם.

דוגמאות לערוצים כאלו יכולות להיות צ'אט שמוטמע באתר, שימוש בבוטים חכמים שתפקידם לתת מענה ראשוני ללקוח ולבצע אסקלציה לנציג אנושי בעת הצורך, שימוש בסכמות של שאלות ותשובות על מנת לתת מענה מהיר ואיכותי לגולש כבר בדפי תוצאות החיפוש ועוד.

בית עסק שירצה להתאים את עצמו לעידן שאחרי הקורונה חייב יהיה לתכנן את תהליכי השירות והמכירה שלו מחדש כבר היום. במקרה שלא תהיה התאמה בין המערכות השונות בעסק, למשל המערך השיווקי, מערך המכירות, מערכת השירות והמערך הלוגיסטי, השירות שיקבלו הלקוחות לא יהיה משביע רצון, מה שעלול להשפיע לרעה על הנוכחות הדיגיטלית של העסק.

פרסום עסקים

דרך פעולה מספר 4: לפזר סיכונים

אם יש משהו שלמדו לא מעט עסקים על בשרם בעקבות התפרצות המגיפה העולמית, הוא הצורך בניהול מושכל של סיכונים ופיזור נכון שלהם. עסקים שניהלו בעבר שירותים המסופקים רק באמצעות סניפים, הרחיבו את השירותים גם לשירותים אינטרנטיים. מסעדות שהתמקדו בעיקר בשירות של לקוחות שישבו במסעדה, למדו לבצע התקשרות מול חברות משלוחים.

פיזור סיכונים הוא תמיד פעולה שנכון לבצע בעסק, אולם לאחר שיעבור המשבר, יקבל משמעות עמוקה הרבה יותר. חלק מן העסקים יבחרו לממש את פיזור הסיכונים הזה באמצעות הקמה וניהול של נכסים דיגיטליים, שיאפשרו להם להקטין את ההוצאות הנדרשות, יגדילו את הרווח הפוטנציאלי, וימזערו סיכונים שונים.

דרך פעולה מספר 5: לשמור על המוניטין

בעולם שבו יתרבו בעלי העסקים הפועלים באותה זירה דיגיטלית ומטרגטים את אותו קהל יעד, יתגבר בסבירות גבוהה גם המתח שבין עסקים שונים הפועלים בתחומים משיקים. לא מעט פעמים, מתח כזה יוצר הכרח במעקב שוטף, ניהול וניטור המוניטין של בית העסק ברשת. מתודות כמו השארת אזכורים שליליים, ביקורות שליליות מזויפות וקישורים סוררים יכולות לפגוע בשמו הטוב של העסק, ולמנוע מלקוחות פוטנציאליים לבחור להתקשר עם בית העסק.

לאחר המשבר העולמי עסקים יצטרכו לבחון מחדש את הדרך בה גולשים נחשפים לשם המותג שלהם דרך פרסום בגוגל וברשתות החברתיות, לדעת להסיר או לדחוק אזכורים שליליים אודות המותג, ולנהל אסטרטגיית שימור מוניטין באופן שוטף.

רוצים להגביר את כמות המכירות של העסק שלכם בזמן המשבר וגם אחרי? אנחנו ב – B144   נמצא את חבילת הפרסום המתאימה בדיוק לעסק שלך, נלווה אותך בכל התהליך ונשמח למצוא פתרונות לעסק שלך. בחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>


על כותב הכתבה:

דניאל זריהן

דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.

כתבות נוספות בנושא
נוכחות ברשת

 דילוג לתוכן