איך לעצב פוסט בפייסבוק?

לא פשוט לגרום לעסק שלכם לבלוט באוטוסטרדת המידע של הרשתות בכלל ושל פייסבוק בפרט. גם העסק הכי מיוחד עלול להיבלע בים של תמונות ומלל. הנה 10 כללים שיעזרו לכם להעביר את המסר השיווקי שלכם בצורה אפקטיבית בעמוד פייסבוק עסקי שלכם.

מאת: 
זמן קריאה: 00:57 דק

1. בחרו תמונה או סרטון מתאימים

המוח האנושי בנוי לקלוט תמונה בצורה מהירה יותר מאשר לקלוט טקסט. לכן השקיעו בתמונה הנכונה שתענה על הצרכים הבאים:

עדכנית: זאת יכולה להיות תמונה בהקשר של עונה, חג כנס, תחרות, מבצע או החלפת קולקציה.

רלבנטית לקהל היעד שלכם.

איכותית, ייחודית ומושכת: תמונה בנאלית שנראית כמו אלפי תמונות אחרות לא תזכה למבט שני מצד הגולש. העניין בתמונה יכול להיווצר ממה שיוצג בה או בטכניקת הצילום שלה (צילום בשחור לבן, ניגודיות עזה בצבעים, זווית צילום מיוחדת, חיתוך מקורי בשלב העריכה וכו').

מותרת לשימוש:  לכל תמונה יש זכויות יוצרים ומותר להשתמש בה  רק אם קבלתם אישור מפורש לשימוש מסחרי או רכשתם אותו באחד מאתרי התמונות. העלאה של תמונה שאין ללא אישור עלולה לסבך אתכם בתביעה משפטית ותשלומי פיצוי ללא הוכחת נזק.

2. תנו כותרת מושכת

הכותרת היא הדבר הראשון שהגולשים יראו, לכן חשוב שזאת תהיה כותרת מושכת שתגרום להם לרצות להמשיך ולקרוא. את זה תעשו באמצעות שימוש במילים חזקות וברורות (כמו: חדשני, מרתק, מרשים), אן שימוש בשאלות המעוררות עניין (כמו: מה גורם לך לקום בבוקר ולחייך?). אתם גם יכולים להשתמש בהומור שיגרום לקהל היעד שלכם לזכור את הפוסט שלכם.

3. כתבו טקסט ברור ותמציתי

אנשים לא קוראים פוסטים ארוכים לכן חשוב שהטקסט יהיה קצר וקולע. השתמשו במשפטים קצרים ופסקאות קצרות. הדגישו את הנקודות החשובות ביותר והשתמשו בשפה פשוטה וברורה. השתמשו בסטוריז כדי להתחבר לקהל היעד שלכם בזמן אמת.

4. הוסיפו קריאה לפעולה ברורה

מה תרצו שהקהל שלכם יעשה לאחר החשיפה לפוסט: יירשם לניוזלטר? יבצע רכישה? ישתף את הפוסט? הדריכו אותו כיצד לנהוג באמצעות קריאה לפעולה. הציעו הטבה מיוחדת כדי לעודד אותו לפעול.

5. שימו לב לאלמנטים עיצוביים

השתמשו בגופן קריא ובצבעים נעימים לעין, הוסיפו רווחים לבנים כדי שהטקסט יהיה קל לקריאה. הוסיפו אימוג'ים או גיפים רלוונטיים כדי להוסיף עניין ויזואלי ולהעביר רגשות. השתמשו באנימציות שיכולות להוסיף עניין ודינמיות לפוסט. השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים כדי להגביר את החשיפה של הפוסט.

6. היעזרו בכלים לעיצוב פוסטים

Canva: כלי חינמי וקל לשימוש עם מגוון תבניות מוכנות וטמפלטים לעיצוב פוסטים.

Crello: כלי חינמי עם תכונות מתקדמות יותר כמו יצירת אנימציות וקולאז'ים.

Photoshop: תוכנה מקצועית לעיצוב גרפי המאפשרת שליטה מלאה על כל היבט בעיצוב הפוסט.

7. שימו לב למיתוג

שמרו על עקביות בעיצוב הפוסטים שלכם בהתאם למיתוג העסק שלכם. השתמשו בצבעים, פונטים ולוגו אחידים.

8. עקבו אחר התוצאות

שימו לב לנתונים של הפוסטים שלכם (לייקים, תגובות, שיתופים) ובהתאם לכך שפרו את אסטרטגיית העיצוב שלכם.

9. בדקו את הפוסט במכשירים שונים

ודאו שהפוסט נראה טוב בכל המכשירים, כולל מחשבים, טאבלטים וטלפונים חכמים.

10. תזמנו את הפוסט שלכם

שקלו את הזמן הטוב ביותר לפרסם על סמך התנהגות קהל היעד שלכם. השתמשו ב-Facebook Insights כדי לנתח מתי הקהל שלכם הכי פעיל בפלטפורמה.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן