כמה עולה פרסום באינסטגרם?
התשובה תלויה בגורמים שונים. קבלו את המדריך שלנו שיעשה לכם סדר ויחסוך עלויות לעסק שלכם

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
זה לא סוד שקידום עסקים במדיה החברתית נמצא במגמת גדילה מתמדת. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2021 (סקר שימושים בטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) והגנת סייבר בעסקים) לכ-62% מהעסקים יש אתר אינטרנט. מבין סוגי המדיה החברתית שנסקרו, השימוש הנפוץ ביותר הוא רשתות חברתיות. 55% מהעסקים משתמשים ברשתות החברתיות לצורך קידומם.
אינסטגרם היא רשת חברתית המתאימה במיוחד לעסקים המדגישים נראות ויזואלית, כגון עסקי אופנה ויופי, מסעדות ושרותי מזון, חברות עיצוב ואדריכלות, עסקי תיירות, אומנים, צלמים ויוצרים, וכן עסקים הפונים לקהל יעד צעיר ודינמי.
הפלטפורמה מציעה יתרונות משמעותיים, ביניהם: קהל משתמשים עצום, המהווה פוטנציאל שיווקי רחב, יכולת מיקוד פרסומי מדויק לפי גיל, מיקום ותחומי עניין, והאופי הוויזואלי המובהק, המאפשר לעסקים להציג את מוצריהם ושירותיהם בצורה אטרקטיבית ולחזק את זהות המותג.
האם קידום ממומן באינסטגרם זול יותר מקידום בפלטפורמות אחרות?
התשובה אינה חד משמעית מכיוון שעלויות הקידום משתנות בהתאם לגורמים שונים.
עלויות משוערות:
תקציב יומי: 20–50 שקל.
תקציב חודשי: 1,000–3,000 שקל. עלות לקליק (CPC): 1–10 שקל.
עלות לאלף חשיפות (10–50:(CPM שקל.
עלות לניהול קמפיין באמצעות חברת פרסום נע סביב ה–6,000 שקל.
לכאן בדיוק נכנסת 144B. היתרון הייחודי שלה טמון ביכולתה להנגיש שירותי פרסום דיגיטליים מתקדמים גם לעסקים קטנים ובעלי תקציב מוגבל. אורן ווהב, מנהל קמפיינים ב-144B, מסביר: "הדגש שלנו הוא על תוצאות מדידות – בין אם מדובר בהגדלת לידים, שיתופים או מספר עוקבים. אנו מאפשרים לעסקים חדשים וקטנים ליהנות מפרסום ממומן אפקטיבי באינסטגרם ובפלטפורמות נוספות, ולהתחרות בעסקים גדולים, גם ללא תקציב עתק".
מחירי חבילות 144B:
החבילה הבסיסית: 1,309 שקל לחודש. עד סוף מרץ היא נמכרת ב-1,197 שקל לחודש, למשך ארבעת החודשים הראשונים. (מתוכם 750 שקל עלות המדיה לאינסטגרם).
החבילה כוללת: קמפיין מודעות שיווקיות מעוצבות ואפקטיביות בפייסבוק, מיקוד הקמפיין לקהל היעד המתאים, ניהול הקמפיין על ידי מומחים לפרסום עסקים קטנים בתקציבים נמוכים, מעקב תדיר אחר תוצאות הקמפיין ודיוק האפקטיביות שלו לאורך זמן, ממשק נוח לעדכון עצמאי של פרטי העסק ויכולת מעקב אחר ביצועי הקמפיינים.
החבילה הדינמית: 1,779 שקל לחודש. עד סוף מרץ היא נמכרת ב1,643 לחודש למשך ארבעת החודשים הראשונים (מתוכם 1,100 שקל עלות מדיה).
החבילה כוללת: קידום באתר B144 ודף עסק דיגיטלי, קמפיינים בגוגל ו/או פייסבוק, ניהול קמפיינים באמצעות צוות מקצועי ומיומן, דף נחיתה מעוצב ומותאם אישית.
החבילה המשודרגת: 2,479 שקל לחודש, עד סוף מרץ היא נמכרת ב-2,303 שקל לחודש למשך ארבעת החודשים הראשונים (מתוכם 1,600 שקל עלות מדיה).
החבילה כוללת: תקציב פרסום בפייסבוק, הקמה וניהול קמפיין מעוצב ומניב תוצאות בפייסבוק, קידום באתר 144B עם כרטיס עסק דיגיטלי ודף נחיתה מעוצב ומותאם אישית. מחיר החבילה כולל דמי ניהול.
ווהב: "נוכחות דיגיטלית בדמות דף עסקי בפלטפורמות כמו פייסבוק או אינסטגרם או בשתיהן, מהווה נדבך חיוני בכל עסק. זה לא רק כלי תפעולי יעיל, אלא גם בסיס לבניית מוניטין חיובי וביסוס אמון עם לקוחות פוטנציאליים, המבקשים להכיר את העומדים מאחורי העסק. עם זאת, צריך לזכור שלא די בחשיפה בלבד. בעל העסק חייב להיות מעורב, להגיב ולתת מענה מהיר ללידים".
מהם הגורמים המשפיעים על עלויות הפרסום באינסטגרם?
- מיקוד קהל היעד. ככל שתמקדו יותר את קהל היעד שלכם תשלמו יותר.
- תחרות. תשלמו יותר ככל שהעסק שלכם יתחרה עם עסקים דומים רבים יותר.
- סוג הפרסום. יש עלויות שונות לפרסום בסטוריז, פוסטים או סרטונים.
- מיקום המודעה. האם המודעה מופיעה בפיד, בסטוריז, או באקספלור.
- פורמט המודעה. פורמטים שונים של מודעות, כמו תמונות, סרטונים, או קרוסלות, עשויים להיות בעלי עלויות שונות.
- זמן פרסום המודעה. זמנים מסוימים ביום או בשבוע עשויים להיות יקרים יותר מאחרים, בהתאם לזמינות קהל היעד. בנוסף, בחגים או בעונות קניות הביקוש לפרסום עולה, וכתוצאה מכך גם המחירים.
- מטרת המודעה. מטרות שונות, כמו הגדלת מודעות למותג, הגדלת תנועה לאתר, או הגדלת מכירות, עשויות להיות בעלות עלויות שונות.
- אסטרטגיית הצעת מחיר. ישנן אסטרטגיות שונות, כגון הצעת מחיר אוטומטית או ידנית.
- איכות ורלוונטיות של המודעה. מודעות איכותיות ורלוונטיות זוכות לחשיפה רבה יותר, וכתוצאה מכך, עלות החשיפה עשויה לרדת.
- תקציב הפרסום. מה התקציב שאתם מגדירים לקמפיין הפרסומי שלכם באינסטגרם, האם הוא תקציב יומי או תקציב כולל.
10 טיפים לחיסכון בעלויות
- מקדו את קהל היעד שלכם.
- צרו תוכן איכותי ורלוונטי שיקבל מעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים).
- השתמשו בתמונות וסרטונים ברזולוציה גבוהה.
- השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים לקהל היעד שלכם.
- עקבו ונתחו נתונים. בצעו אופטימיזציה לקמפיין בהתאם לנתונים.
- השתמשו במודעות ריטרגטינג, שמציגות פרסומות למשתמשים שכבר ביקרו באתר שלכם או התעניינו במוצרים שלכם.
- פרסמו בשעות ובימים שבהם קהל היעד שלכם פעיל.
- נסו סוגים שונים של פרסומות וקהלי יעד.
- השתמשו בתקציב יומי מוגדר כדי לשלוט בהוצאות. עסקים קטנים רבים מתחילים עם תקציב יומי נמוך יחסית, ובהמשך מגדילים אותו בהתאם לתוצאות.
- שתפו פעולה עם משפיענים רלוונטיים לקהל היעד שלכם. הם יכולים לעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר בעלות נמוכה יותר.