פרסום בפייסבוק או באינסטגרם- ביחד או לחוד?

בשנת 2012 רכשה מטא (פייסבוק) את אינסטגרם, מהלך ששינה את כללי המשחק בעולם הפרסום. זמן קצר לאחר מכן ניתנה לבעלי עסקים האפשרות לקשר בין חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם העסקיים שלהם. אלא שעד היום רבים עדיין מתקשים להבין את המשמעות, היתרונות והאופן שבו ניתן לבצע קישור זה. כל התשובות לשאלות אלו ואחרות – במאמר שלפניכם

מאת: 
זמן קריאה: 00:59 דק

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי

  1. למה בכלל כדאי לי לחבר בין חשבון הפייסבוק וחשבון האינסטגרם?

יש לכך סיבות טובות וכולן יועילו לעסק שלך: החל מחשיפה גדולה יותר לקהל שנמצא בשתי הפלטפורמות דרך ניהול יעיל מרכזי החוסך זמן ומאמץ ומאפשר מעקב אחר ביצועים, תגובות והודעות במקום אחד וכלה בחיזוק המותג ואפשרות ליצירת קמפיינים ממוקדים בשתי הפלטפורמות.

 

  1. האם אני יכול לנהל את שני החשבונות ביחד?

כן, יש כלים המאפשרים לנהל את שתי הפלטפורמות ממקום אחד, כמו Meta Business Suite. זהו כלי חינמי ומקיף שפייסבוק (Meta) מציעה לעסקים  והוא מאפשר לנהל את דפי הפייסבוק העסקיים ואת חשבונות האינסטגרם העסקיים שלך ממקום אחד בצורה מסודרת ונוחה.

 

  1. מה אפשר לעשות עם Meta Business Suite?

  • ליצור ולנהל קמפיינים פרסומיים שמוצגים גם בפייסבוק וגם באינסטגרם דרך ממשק אחד.
  • לתזמן ולפרסם תוכן בפייסבוק ובאינסטגרם, ולראות תצוגה מקדימה של איך זה ייראה בכל פלטפורמה.
  • לקבל ולנהל הודעות ותגובות מלקוחות משני המקומות במקום אחד.
  • לראות נתונים וסטטיסטיקות על ביצועי התוכן והקמפיינים שלך.
  • להגדיר הרשאות גישה לעובדים או שותפים.

 

  1. האם אני יכול לפרסם את אותו תוכן גם בפייסבוק וגם באינסטגרם?

אפשר לשתף את אותו תוכן בסיסי, אך מומלץ להתאים אותו לכל פלטפורמה. התאמה יכולה לכלול כתוביות שונות, הוספת האשטגים רלוונטיים או שינוי פורמט התמונה. אם יש לך זמן ומשאבים עדיף שתיצור תוכן שונה, שמתאים בדיוק לקהל ולמאפיינים של כל פלטפורמה.

 

  1. אילו הרשאות צריך כדי לחבר בין חשבון פייסבוק לחשבון אינסטגרם?

חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם צריכים להיות בבעלותך. אם מדובר בדף עסקי בפייסבוק, עליך להיות מוגדר לפחות כמנהל. בנוסף, תצטרך גישה לסיסמאות של החשבונות ואימות דו-שלבי במידת הצורך.

 

  1. איך מקשרים בין חשבון אינסטגרם עסקי לדף פייסבוק עסקי?

דרך אפליקציית אינסטגרם

  • פתח את אפליקציית אינסטגרם ועבור לפרופיל העסקי שלך. לחץ על "ערוך פרופיל" (Edit Profile).
  • תחת "פרטי פרופיל" (Profile Information), לחץ על "דף/עמוד" (Page).
  • בחר את דף הפייסבוק העסקי שאליו תרצה להתחבר ולחץ על "הבא".

דרך אפליקציית פייסבוק

  • פתח את דף הפייסבוק העסקי שלך.
  • לחץ על "הגדרות" (Settings) בתפריט הצדדי.
  • לחץ על "אינסטגרם" (Instagram) בתפריט ההגדרות.
  • לחץ על "חבר חשבון" (Connect Account) ופעל לפי ההוראות.

 

  1. האם ניתן לחבר יותר מחשבון אינסטגרם אחד לדף פייסבוק?

לא. ניתן לחבר רק חשבון אינסטגרם אחד לדף פייסבוק עסקי.

 

  1. האם חיבור החשבונות כרוך בתשלום?

לא. חיבור החשבונות הוא חינמי.

 

  1. האם אני יכול לפרסם רק בפייסבוק או רק באינסטגרם, או שאני חייב לפרסם בשתיהן?

אפשר בהחלט לבחור רק פלטפורמה אחת, בהתאם למטרות ולקהל היעד אך כאמור, לפרסום בשתי הפלטפורמות יש יתרונות רבים.

 

  1. אין לי חשבון אינסטגרם עסקי. האם אני יכול להנות מהיתרונות של החיבור בין שתי הפלטפורמות?

כן. מערכת הפרסום של פייסבוק (Meta Ads Manager) מחוברת באופן מובנה גם לאינסטגרם. גם אם אין לך חשבון אינסטגרם עסקי פעיל המערכת תיצור עבורך פרופיל זמני עם אותו השם ותמונת הפרופיל של הדף העסקי ותשתמש בו לפרסום הממומן.

 

  1. יש לי חשבון בפייסבוק. למה אני בכלל צריך גם חשבון אינסטגרם?

הבחירה בין פייסבוק לאינסטגרם או השימוש בשתיהן יחד, תלוי במטרות ובקהל היעד שלך. אם אתה מחפש להגיע לקהל יעד צעיר יותר ומתמקד בתוכן ויזואלי, אינסטגרם היא פלטפורמה חשובה שכדאי להשתמש בה בנוסף לפייסבוק או במקומה.

 

  1. איך אני יודע איפה קהל היעד שלי נמצא?

מחקר שוק בסיסי יכול לעזור להבין היכן הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים.

 

  1. מה מאפיין את קהל היעד של פייסבוק ושל אינסטגרם?

אם נחלק בצורה גסה את קהלי היעד בישראל לפי קבוצות לפלטפורמות הנפוצות, קהל המבוגרים (35+) נמצא בעיקר בפייסבוק, קהל הצעירים והביניים (16-35) נמצא בעיקר באינסטגרם וקהל הילדים (מתחת ל-16) נמצא בעיקר בפלטפורמות כמו טיקטוק וסנאפצ’אט. בנוסף, בפייסבוק ניתן למצוא קבוצות וקהילות עם תחומי עניין מגוונים, החל מתחביבים ועד לנושאים מקצועיים. באינסטגרם ניתן למצוא קהילות סביב תחומי עניין ספציפיים, כמו אופנה, עיצוב, טיולים ואוכל.

 

  1. האם יש הבדל בעלויות הפרסום בין הפלטפורמות?

עלויות הפרסום יכולות להשתנות בהתאם לקהל היעד, לתחרות ולסוג הקמפיין. חשוב לחקור ולהשוות עלויות לפני קבלת החלטה.

 

  1. יש לי תקציב פרסום מוגבל, האם כדאי לי להתמקד בפלטפורמה אחת בלבד?

ייתכן ובתקציב נמוך עדיף להתמקד בפלטפורמה אחת ולמקסם את התוצאות.

 

  1. אילו סוגי תוכן מתאימים לכל פלטפורמה?

פייסבוק מצוינת לשיתוף מאמרים, קישורים ועדכונים, בעוד אינסטגרם מתמקדת בתמונות וסרטונים.

 

  1. כיצד ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין?

ישנם מדדים שונים, כמו מספר צפיות, מעורבות, הקלקות והמרות, שיכולים לעזור להעריך את ביצועי הקמפיין. חשוב להגדיר מראש מה תרצה להשיג.

 

  1. אני רוצה לפרסם מוצר חדש לקהל יעד צעיר. האם עדיף לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם?

במקרה הזה, סביר להניח שאינסטגרם תהיה בחירה טובה יותר.

 

  1. אני רוצה לפרסם שירות B2B. איזו פלטפורמה מתאימה יותר?

פייסבוק יכולה להתאים לפרסום B2B, במיוחד אם משתמשים בקבוצות וקהילות רלוונטיות.

 

  1. אני עסק קטן עם תקציב מוגבל. האם עדיף לי לפרסם רק באינסטגרם?

יתכן שכן, כי אינסטגרם יכולה להיות זולה יותר מפייסבוק, במיוחד אם אתה יוצר תוכן ויזואלי בעצמך.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן