רימרקטינג בפייסבוק

הכירו את האסטרטגיה השיווקית שתעזור לכם לעקוב אחר הרגלי הקניה של הגולשים באתר שלכם ו"לרדוף" אחריהם עד שיפסיקו להתלבט ויחליטו לרכוש את המוצר שלכם

מאת: 
זמן קריאה: 00:51 דק

מן הסתם, הסיטואציה הזאת מוכרת לכל מי שגלש באתר מכירות כלשהו: קלטתם מוצר כלשהו והחלטתם להוסיפו לעגלת הקניות הוירטואלית, אלא שבסופו של דבר, בחרתם שלא לרכוש את המוצר ויצאתם מהאתר. אם חשבתם לחזור לחייכם הרגילים נטולי אותו מוצר- טעיתם. בין אם תרצו ובין אם לאו המוצר "ירדוף" אחריכם כמודעה ממומנת בפייסבוק ובאינסטגרם.

רימרקטינג הוא אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית שבה עסקים מציגים מודעות ממוקדות לקהל שהביע עניין במוצר או בשירות שלהם בעבר, אך לא ביצע רכישה. המודעות הללו מופיעות בדרך כלל בפלטפורמות שונות באינטרנט, כמו פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ובאפליקציות.

איך זה עובד (או הכירו את העוגיות Cookies)

מערכת הרימרקטינג "תופסת" את הגולשים באמצעות עוגיות קטנות שנשמרות במחשב או במכשיר הנייד שלהם. העוגיות עוקבות אחר התנהגות הגולש באתר, באלו דפים הוא צפה, באלו מוצרים התעניין וכדומה. בהמשך, הגולש עלול לראות מודעות ממוקדות למוצרים או שירותים ספציפיים שגילה עניין בהם בזמן שיגלוש באתרים אחרים ברשת.

 

למה רימרקטינג חשוב לעסקים קטנים?

  1. המודעות המוצגות לגולשים הן כמו חץ שנורה למטרה מדויקת. הן מתאימות בדיוק לצרכים והעניין של הגולש, מה שגורם לו להירתם אליהן ולהקדיש להן תשומת לב.
  2. רימרקטינג משמש כמעין "דחיפה עדינה" שגורמת לגולש לחזור ולהיזכר במוצר או השירות שבו התעניין. זה כמו להשאיר פתק קטן על המקרר.
  3. חשיפה חוזרת למותג או למוצר בונה הכרה ואמון. ככל שהגולש רואה את המודעות שלכם יותר, כך הוא סומך עליכם יותר.
  4. רימרקטינג מאפשר לכם לכוון את המסרים שלכם לקהל ספציפי מאוד. זה כמו לדבר ישירות עם לקוח פוטנציאלי אחד על אחד.
  5. כשאנשים רואים מודעה למוצר שהם כבר התעניינו בו בעבר, הסיכוי שהם יבצעו רכישה עולה משמעותית.
  6. רימרקטינג מאפשר לכם להשקיע את התקציב הפרסומי שלכם בצורה חכמה יותר. במקום לנסות להגיע לכל אחד, אתם מתמקדים באנשים שכבר גילו עניין.
  7. רימרקטינג הוא לא סטטי. אתם יכולים לעקוב אחר הביצועים של הקמפיינים שלכם ולשפר אותם כל הזמן.

איך זה עובד בפייסבוק?

  • פיקסל של פייסבוק יותקן באתר האינטרנט שלכם. הפיקסל הוא קוד שמאפשר לפייסבוק לעקוב אחר פעולות הגולשים באתר שלכם. הפיקסל יאפשר לכם לזהות גולשים שהגיעו לאתר שלכם, לדעת באלו דפים הם ביקרו, באלו מוצרים הם צפו ואם הם ביצעו רכישה.
  • על סמך הנתונים שנאספו מהפיקסל, תוכלו ליצור קהלים מותאמים של גולשים שהביעו עניין במוצרים ספציפיים או כאלו שהוסיפו מוצרים לעגלה, או שהגיעו לשלב התשלום אך לא השלימו את הרכישה.
  • המודעות יוצגו לגולשים, המקוטלגים כקהל המותאם שלכם, בזמן שהם יגלשו בפייסבוק. המודעות יציגו את המוצרים שהם הביעו בהם עניין, תוכלו להציע להם הנחות מיוחדות או להדגיש את היתרונות של המוצר.

 

10 טיפים לרימרקטינג מוצלח בפייסבוק

  1. צרו קהלים המבוססים על התנהגות גלישה ספציפית, כמו, למשל, משתמשים שביקרו בדף מסוים מספר פעמים או שהשקיעו זמן רב בצפייה במוצר מסוים. השתמשו בנתוני יום הולדת או באירועים אחרים כדי להציע הנחות מיוחדות או מוצרים רלוונטיים.
  2. ודאו שכל דף נחיתה מותאם למודעה הספציפית שהובילה אליו. דפי הנחיתה צריכים להתאים למסך הקטן של המובייל מאחר ורוב הגלישה בפייסבוק מתבצעת במכשירים ניידים. הקפידו על מהירות טעינה אופטימלית, דפי נחיתה איטיים עלולים לגרום למשתמשים לעזוב.
  3. השתמשו בסרטונים קצרים, גיפים ואנימציות כדי להעביר מסרים שיווקיים בצורה מעניינת. אל תחששו להתנסות בפורמטים שונים כדי למצוא את מה שעובד הכי טוב עבור העסק שלכם.
  4. שתפו פעולה עם משפיענים כדי להגיע לקהל חדש ולהגביר את האמון במותג שלכם.
  5. השתמשו במודעות אינטראקטיביות כמו חידונים, משחקים קטנים, סקרי דעה, הגרלות או תחרויות כדי לעורר עניין ולהגדיל את המעורבות של הקהל.
  6. בצעו בדיקות A/B על מודעות, דפי נחיתה ומסרים כדי למצוא את האפשרויות היעילות ביותר.
  7. התאימו את התקציב שלכם לקמפיינים המניבים את התוצאות הטובות ביותר.
  8. ודאו שהמודעות שלכם משתמשות באותה שפה חזותית ועיצוב.
  9. השתמשו במודעות Collection. זהו כלי שיווקי חזותי ואינטראקטיבי המאפשר להציג מגוון מוצרים או שירותים באופן אטרקטיבי. המודעה מתחילה בתמונה ראשית גדולה שמציגה את המוצר העיקרי. מתחת לתמונה הראשית מופיעה גלריה של מוצרים נוספים, כאשר כל מוצר מיוצג בתמונה קטנה וכותרת קצרה. כאשר המשתמש לוחץ על אחד המוצרים בגלריה, הוא מועבר לדף נחיתה ייעודי המכיל מידע נוסף על המוצר, תמונות נוספות, ולחצן להשלמת הרכישה.
  10. אל תחששו לבקש משוב ולשאול את המשתמשים שלכם מה הם חושבים על המודעות שלכם ועל חווית הקנייה באתר שלכם.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן