איך להגביר את החשיפה האורגנית בפייסבוק?

אם פתחתם דף עסקי בפייסבוק ולא בחרתם במסלול של קידום ממומן, תצטרכו לעבוד קשה כדי להגיע לחשיפה אורגנית טובה, כזאת שתביא לכם לקוחות חדשים בחינם. הנה 7 דרכים שיעזרו לכם לעשות זאת

מאת: 
פברואר 2024
זמן קריאה: 00:57 דק

2024-02-19

https://www.b144biz.co.il/digital-marketing/facebook-advertising/increase-facebook-organic-reach/

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי

פייסבוק היא פלטפורמה אדירה עם למעלה מ-2.9 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. דף עסקי בפייסבוק הוא כלי חשוב שמאפשר לבעלי עסקים ליצור נוכחות רשמית של העסק בפלטפורמה. באמצעות הדף העסקי ניתן לשתף מידע על העסק, לפרסם תוכן, להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את המכירות.

מהי חשיפה אורגנית?

חשיפה אורגנית מתייחסת למספר האנשים שרואים את הפוסטים שלכם בפייסבוק דרך ניוזפיד, קבוצות, או דפים אחרים שהם עוקבים אחריהם מבלי שתצטרכו לשלם עבור קידום ממומן. בשנים האחרונות, פייסבוק שינתה את האלגוריתם שלה כך שקשה לעסקים ולדפים להגיע לקהל שלהם באופן אורגני.

איך מגבירים את החשיפה האורגנית?

  1. פרסמו תוכן איכותי, רלבנטי ומעניין שיספק ערך משמעותי לקהל היעד שלכם. תוכן איכותי יכול להתבטא במאמרים מעמיקים, במדריכים, בטיפים מעשיים, בסיפורים מעוררי השראה, בסרטונים משעשעים, בתמונות יפות או באינפוגרפיקות, שמציגות מידע בצורה ויזואלית ברורה וקלה להבנה. כדי להיות מעניינים אל תינעלו על פורמט אחד. פעם תעלו תמונות, בפעם אחרת תעלו סרטון או ספרו סיפור. ככה תדעו מה הקהל שלכם אוהב ולמה הוא מגיב הכי טוב. גם פייסבוק מצפה לגיוון הזה מכם.
  2. תעלו בשידור חי (LIVE): שידור חי בפייסבוק הוא כלי רב עוצמה, המאפשר לכם ליצור אינטראקציה אותנטית וישירה עם הקהל שלכם. באמצעות השידור החי אתם יכולים לשתף מידע בזמן אמת, לענות על שאלות וליצור קשר אישי ואינטימי עם הקהל שלכם. לפי נתון שפרסמה פייסבוק, סרטונים של שידורים חיים מקבלים פי 6 יותר אינטראקציות ומעורבות מסרטוני וידאו רגילים.
  3. השתמשו בתמונות וסרטונים: תוכן ויזואלי מושך יותר תשומת לב מטקסט רגיל וגורם לאנשים לעצור ולצפות. יש לכך כמה סיבות: המוח האנושי מעבד תמונות וסרטונים מהר יותר מאשר טקסט. תמונות וסרטונים מעוררים רגשות חזקים (שמחה, עצב, כעס, פחד) ובנוסף, אנשים נוטים לזכור תמונות וסרטונים טוב יותר מאשר טקסט.
  4. שתפו תוכן של דפים אחרים: חפשו דפים בתחום שלכם שיש להם קהל דומה, צרו איתם קשר והציעו לשתף איתכם פעולה. לחילופין, הצטרפו לקבוצות רלוונטיות ושתפו את התוכן שלכם עם חברי הקבוצה. מתברר, שאנשים נוטים לעקוב אחר דפים שמוכנים לשתף תוכן של אחרים. השיתוף מראה על נדיבות, רוחב לב, וערך מוסף של מקצוענים וברי סמכא, שלא חוששים לתת קרדיט לבעלי מקצוע אחרים כדי לספק לקהל שלהם מידע מועיל ורלבנטי. כמובן, שזה לא אקט חד סיטרי. בתמורה דפים אחרים עשויים לשתף את התוכן שלכם, מה שיגדיל את החשיפה שלכם.
  5. בקשו מהעוקבים שלכם להעביר אתכם ל-:See First

See First היא הגדרה בפייסבוק, שמאפשרת לכם לוודא שהעוקבים שלכם יראו את הפוסטים שלכם ראשונים בפיד שלהם. למעשה, זאת דרך טובה וקלה להגדיל חשיפה אורגנית כי היא פשוט הולכת יד ביד עם האלגוריתם של פייסבוק. הנה כמה דוגמאות לפוסטים שתוכלו לפרסם: "היי חברים, ידעתם שאפשר להגדיר שתוכלו לראות את הפוסטים שלי ראשונים בפיד שלכם? פשוט לחצו על 'עוקב' ואז על 'See First'. תודה רבה!"

"לא רוצים לפספס אף פוסט שלי? העבירו אותי ל- See First ותמיד תהיו מעודכנים!"

"רוצים לקבל את התוכן הכי איכותי בפייסבוק? העבירו אותי ל- See First ותראו את הפוסטים שלי ראשונים!"

  1. תַזמנו את הפוסטים שלכם: אין טעם לפרסם תוכן בשעות שקהל היעד שלכם לא פעיל. כדי לבדוק מתי הקהל שלכם מחובר השתמשו ב-Facebook Insights. כלי זה נותן נתונים סטטיסטיים על הביצועים של הפוסטים שלכם ומאפשר לכם ללמוד מה עובד ומה לא. חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: מיקום קהל היעד, הרגלי הגלישה שלו וסוג התוכן שאתם מפרסמים. לדוגמה, אם קהל היעד שלכם נמצא בארצות הברית, ייתכן שתרצו לפרסם תוכן בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות (שעון ישראל). אם קהל היעד שלכם מורכב מאנשים צעירים, ייתכן שתרצו לפרסם תוכן בשעות אחר הצהריים או בשעות הערב. קחו בחשבון שאם תפרסמו בשעת שיא תהיה לכם תחרות גדולה יותר. לכן הפתרון האולטימטיבי במקרה הזה הוא לאתר את שעת השיא ולפרסם חצי שעה קודם.
  2. הפנו ללינקים איכותיים: פייסבוק רוצה לספק למשתמשים שלה חוויה חיובית ולכן היא "מענישה" דפים שמפנים ללינקים לא איכותיים, שאין בהם דבר מלבד קליק בייט (בעברית: "פיתיון לחיצות", מונח גנאי המתאר תוכן אינטרנטי המכוון ליצירת הכנסות מפרסום מקוון, בעיקר על חשבון רמת איכות או דיוק נמוכה). איך פייסבוק יודעת שהלינק לא איכותי? פשוט מאוד הפלטפורמה מודדת את הזמן שעובר מהרגע שהמשתמש לחץ על הלינק ועד לרגע שהוא חזר לפייסבוק. זמן שהייה קצר עשוי להצביע על כך שהמשתמש לא מצא ערך בתוכן אליו הופנה. אם הפניתם ללינק לא איכותי צפו פגיעה בחשיפה האורגנית. במקרים חמורים, פייסבוק אף עשויה להשעות את הדף העסקי שלכם באופן זמני או קבוע.

B144 עסקים
פתרונות פרסום דיגיטליים

כתבות נוספות בנושא
קידום ממומן בפייסבוק

 דילוג לתוכן