פרסום ממומן באינסטגרם
אינסטגרם זה לא רק סטורי וצילומים מושלמים ומעוררי קנאה של משפיענים או של חברים אלא גם כלי שיווקי חשוב לבעלי עסקים קטנים. הפרסום הממומן ברשת החברתית מאפשר להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים ולהרוויח יותר. איך זה בדיוק עובד? קבלו את המדריך שלנו
אריאל, בעל חנות קטנטנה לתכשיטים בעבודת יד בנתניה, התקשה למשוך לקוחות חדשים. החנות שלו, שגודלה כגודל קופסת תכשיטים, הייתה מלאה ביצירות ייחודיות, אך מעטים מצאו את דרכם אליה. בהמלצת לקוחה קבועה שלו, משתמשת אינסטגרם "כבדה", הוא החליט לנסות את מזלו ולפרסם מודעות ממומנות ברשת החברתית הפופולרית.
במודעות המרהיבות שיצר הוא הציג את התכשיטים מזוויות שונות והוסיף תיאורים מרתקים. תוך זמן קצר, החנות שלו הפכה לוויראלית. הגולשים התלהבו מהעיצובים הייחודיים והתכשיטים פרי עיצובו הוזמנו מכל רחבי הארץ.
מהו פרסום ממומן באינסטגרם?
פרסום ממומן באינסטגרם הוא למעשה קידום מודעות בתשלום באמצעות הרשת החברתית הפופולרית. בניגוד לפוסטים אורגניים, המודעות הממומנות מוצגות לקהל רחב יותר ומאפשרות למפרסם לשלוט על הפרמטרים השונים של הקמפיין, כגון: קהל היעד (הגדרת קהל יעד מדויק לפי גיל, מין, תחומי עניין, מיקום ועוד), תקציב (תקציב יומי או החודשי) , משך הקמפיין, סוג המודעה (תמונה, סרטון, סטורי ועוד) והנעה לפעולה (לחיצה על קישור, התקנת אפליקציה, ביצוע רכישה ועוד).
יתרונות הפרסום הממומן באינסטגרם
- הגדלת החשיפה: מעבר להגעה לקהל רחב, הפרסום הממומן מאפשר להגיע לקהל יעד ספציפי ביותר, המבוסס על נתונים דמוגרפיים, התנהגותיים ואינטרסים. אפשר להציג את המודעות בזמן הרלוונטי ביותר עבור הקהל, כמו במהלך אירועים מיוחדים או שעות שיא של פעילות באינסטגרם.
- התאמה אישית: אפשר להתאים את המודעות לסוג המכשיר (נייד, מחשב) ולמערכת ההפעלה. להציג מודעות לקהל הנמצא באזורים גיאוגרפיים ספציפיים. בנוסף, ניתן ליצור מודעות המבוססות על ההתנהגות הקודמת של המשתמשים, כמו מוצרים שצפו בהם או אתרים שביקרו בהם.
- מדידה מדויקת: ניתן לעקוב אחר ביצועי הקמפיין ולמדוד את התוצאות, לבצע אופטימיזציה של הקמפיין בזמן אמת על סמך הנתונים המתקבלים.
- גמישות: ניתן ליצור פורמטים מגוונים של מודעות (תמונות, סרטונים, סטורי, רילס). בנוסף, ניתן ליצור מודעות אינטראקטיביות, סולמות דירוג, שאלונים.
- תחרותיות גבוהה: פרסום ממומן מאפשר להתבלט על פני המתחרים ולהעביר מסרים ייחודיים.
כיצד תבנו קמפיין פרסום ממומן באינסטגרם ב-10 צעדים?
- הגדירו מטרות ומדדים: מה המטרה שלכם: להגדיל את המודעות למותג, להניע תנועה לאתר או להגדיל את המכירות? בחרו מדדים רלוונטיים לבדיקת ההצלחה שלכם (מספר הצפיות, קליקים, המרות או מכירות).
- צרו חשבון עסקי: אם יש לכם חשבון אישי, הפכו אותו לחשבון עסקי כדי לקבל גישה לתכונות ניתוח ומודעות. ודאו שהפרטים בפרופיל שלכם מדויקים.
- בנו קהל יעד: הגדירו את קהל היעד שלכם לפי גיל, מין, מיקום, תחומי עניין והתנהגות מקוונת. השתמשו בנתונים הדמוגרפיים וההתנהגותיים של הקהל שלכם כדי ליצור קהלים מותאמים אישית.
- צרו מודעות: בחרו את פורמט המודעה המתאים ביותר למטרותיכם. אנשים אוהבים לראות תמונות באיכות גבוהה ובעיצובים מיוחדים. אתם לא חייבים להשקיע בציוד צילום מקצועי די שתעלו תמונות מעניינות באיכות טובה ותעצבו אותן באפליקציות עיצוב חינמיות. לצד הצילום כתבו טקסט קצר ומעורר עניין והוסיפו קריאה לפעולה ברורה ("קנה עכשיו" או "למד עוד").
- קבעו תקציב: הגדירו תקציב יומי למודעות שלכם. בחרו את אסטרטגיית ההצעות מחיר המתאימה ביותר למטרות שלכם: CPC (עלות לכל קליק) או CPM (עלות לאלף רושמים).
- פרסמו פוסטים בתדירות גבוהה: חשוב לתפעל את העמוד ולהעלות פוסטים לפחות פעם ביום-יומיים.
- תעקבו ותנתחו: עקבו אחר ביצועי המודעות באמצעות מנהל המודעות של אינסטגרם. התאימו את המודעות על בסיס הנתונים שנאספו כדי לשפר את התוצאות.
- השוו גרסאות (A/B testing): בדקו גרסאות שונות של המודעות שלכם כדי למצוא את המודעות המוצלחות יותר.
- שתפו פעולה עם משפיענים: בקשו מאושיות רשת להצטלם עם המוצרים שלכם ולקדם באמצעותם את הפוסטים שלכם.
- הפעילו את העוקבים שלכם: העלו סקרים, תשאלו אותם שאלות ואפשרו להם לשאול במקביל. האינטראקציה הזאת תתרום, בסופו של דבר, לעלייה במכירות.