עסקים קטנים: איך להגביר את הנוכחות האינטרנטית שלכם?
ישנם דרכים רבות להגביר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם החל מפרסום בגוגל, פרסום ברשתות חברתיות ועד בנייה של אתרים ועמודי נחיתה ייעודיים.. הזמנו את דניאל זריהן, מומחה קידום אתרים ושיווק בדיגיטל להסביר ולתת טיפים לבעלי עסקים.

תוכן עניינים; ניתן לדלג לתוכן הרלוונטי
הזירה האינטרנטית, כך יסכים ודאי כל מי שפועל בה, מציעה לבעלי עסקים אפשרויות בלתי מוגבלות. באמצעות פעילות אונליין יכולים עסקים לחשוף את השירותים והמוצרים שלהם לקהלי יעד שקודם לכן לא יכלו להגיע אליהם, להפיץ מסרים שיווקיים ביתר קלות, ולמדוד, לעקוב ולנטר את הביצועים של הקמפיינים השונים ברשת.
נוכחות אינטרנטית היא חשובה לכל סוגי העסקים, גם כאלו שמספקים את השירותים שלהם לקהל הלקוחות באמצעות סניפים פיסיים. הסיבה לכך היא, שבלא מעט מקרים, גם ביקור בחנות פיסית מתחיל ממפגש אונליין עם המותג, שבמהלכו נחשפים לקוחות הפוטנציאליים למידע תומך החלטה שמסייע להם להבין שהתקשרות מול בית העסק היא רלוונטית עבורם. באמצעות אתר אינטרנט יכול בית עסק לספק מידע על מחירים של מוצרים ושירותים, הזמינות שלהם במלאי, תנאי ההתקשרות, מדיניות החזרת המוצרים של העסק ועוד.
במאמר הזה נרצה לסקור 4 דרכי פעולה שתאפשרנה לכם לשפר את הנוכחות האינטרנטית של המותג שלכם ברשת. לכל דרך פעולה כזאת ישנם, כמובן, יתרונות וחסרונות, אולם חשוב יהיה להבין, ששילוב של מספר דרכי פעולה בו זמנית יוכל לסייע לבית העסק למקסם את הביצועים שלו ברשת.
דרך פעולה מספר 1: פרסום בגוגל
גוגל מפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, ומשמשת כתובת ראשונה לכל מי שמתעניין במוצר או שירות, ומעוניין לקבל עליהם פרטים נוספים. הפרסום בגוגל מספק לבית העסק מגוון רחב של יתרונות: ראשית, הפרסום בגוגל הוא מיידי, ומאפשר הגדרת קמפיין ברזולוצית זמן קטנה. לרוב, תוכלו להפעיל קמפיין קידום ממומן בגוגל בתוך יום העסקים עצמו.
שנית, הפרסום בגוגל מאפשר לכם למקד את המודעות שתוצגנה לקהל היעד רק עבור קהל היעד הרלוונטי לעסק שלכם. את זאת תוכלו להשיג באמצעות הגדרת התאמות שונות לביטויי המפתח שמחפשים גולשים וכן באמצעות שימוש במילות מפתח שליליות, כלומר כאלו, מרגע שהגולש חיפש אותן, אתם קובעים שהוא אינו רלוונטי למסע הפרסום שלכם.
מו כן, תוכלו להחליט באילו שעות יפעל הקמפיין, ולהשהות אותו להחזירו לפעולה בהתאם לצרכים של בית העסק, והיכולת שלו לספק שירותים למספר לקוחות במקביל. הפרסום בגוגל יאפשר לכם גם למדוד מה עובד טוב יותר ומה פחות, אילו ביטויים שמחפשים הגולשים זוכים להמרות טובות יותר, ולבצע את ההתאמות בקמפיין על פי הצרכים שלכם.
דרך פעולה מספר 2: קידום המותג ברשתות החברתיות
פעילות ברשתות החברתיות היא דרך פעולה נוספת לשיפור הנוכחות האינטרנטית של המותג שלכם. באמצעות שימוש נכון בפלטפורמת הפרסום שמציעות הרשתות החברתיות תוכלו לטרגט בצורה ממוקדת מאוד את קהל היעד שלכם, ולייעד את המסרים השיווקים שלכם למי שהסיכויים להפוך אותו ללקוח מרוצה הם הגבוהים ביותר.
מאחר שהרשתות החברתיות מנהלות אוסף גדול של מאפיינים על כל משתמש שעושה שימוש בה, הן מאפשרות פילוחים שונים של קהלי יעד והתאמת המסרים השיווקים לכל פלח בנפרד. כמו כן, על בסיס השימוש בתשתיות בינה מלאכותית ולמידת מכונה, מציעות הרשתות החברתיות שירותים שיאפשרו לכם לאתר קהל יעד דומה במאפיינים שלו לקהלים אחרים שאתם מגדירים כאיכותיים.
נוסף על כך, באמצעות הקמה של קבוצות ודפי פייסבוק לעסק תוכלו לנהל קהילות אינטרנטיות, שבהן תוכלו לייצר ערך מוסף אמיתי לגולשים המגיעים אליהן, להשיב על שאלות וסוגיות המעסיקות אותם, ולשווק את המוצרים שלכם באמצעות תוכן ערכי שהוא גם רלוונטי באמת לקהל היעד.
דרך פעולה מספר 3: קידום אורגני במנועי החיפוש
ערוץ משמעותי נוסף שיוכל לסייע לכם להגביר את ההנוכחות האינטרנטית שלכם הוא ערוץ הקידום האורגני בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. באמצעות תהליך קידום אורגני, תוכלו לשפר את המיקומים של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאת החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות שמבצעים הגולשים, ולהכניס תנועה רבה ומשמעותית יותר לאתר.
תנועה המגיעה לאתר באמצעות קידום אורגני נחשבת לתנועה איכותית, כזאת שמזרימה לאתר גולשים שנותנים אמון במותג, בין היתר משום שהוא מוצג בתוצאות הטבעיות של מנוע החיפוש. מחקרים מראים ששיעורי ההמרה של תנועה אורגנית לאתר נחשבים לגבוהים במיוחד, וכך גם היקף העסקאות שזהו מקור התנועה שלהן.
באמצעות קידום אורגני תוכלו לבנות נכס דיגיטלי משמעותי, שיוכל לייצר לכם רווח באמצעות מכירה שלו, השכרה שלו או באמצעות ייצור לידים איכותיים לבעלי מקצוע אחרים בנישה. קידום אורגני יוכל לסייע לכם לבנות את המוניטין שלכם ברשת, להפוך את העסק לאוטוריטה בתחומו, וליהנות מתנועה ממנועי חיפוש שונים במקביל. כמו כן, באמצעות תהליך קידום אורגני איכותי, תוכלו להגדיל את תנועת הגולשים המגיעה לאתר, גם כאשר אלו מחפשים ביטויים רלוונטים שבהם לא התמקדתם בתהליך הקידום.
דרך פעולה מספר 4: פרסום כתבות יח"צ
מעוניינים לשפר את הנוכחות שלכם ברחבי הרשת? תוכלו לפרסם כתבות יחסי ציבור שבהן יוזכר המותג שלכם, ויהיה חשוף לתנועת גולשים גדולה במיוחד. ברחבי הרשת פרוסים מגזינים רבים בנושאים מגוונים כמו צרכנות, אקטואליה, בריאות, ועוד שיאפשרו לכם תמורת תשלום לפרסם כתבת תוכן שבה יוזכר המותג שלכם.
שיווק באמצעות תוכן הוא דרך אפקטיבית במיוחד להגיע לקהל היעד שלכם, ולספק לו ערך מוס אמיתי. באמצעות כתבות תוכן תוכלו להסביר על היתרונות של השימוש במוצר או השירות שאתם מספקים, לגרום לגולשים להזדהות עם האתגרים שאתם מציגים, ולתפוס את קהל היעד שלכם בזמן שהוא קשוב למסרים שיווקיים מסוג זה.
כתבות יח"צ הן דרך נהדרת גם להשלמת הקמפיינים השיווקים שאתם מבצעים בערוצים אחרים. הן יכולות לסייע לכם בחיזוק המוניטין שלכם ברשת, ולהרגיל גולשים לחפש אחר שם המותג שלכם בגוגל, מה שיסייע לחיזוק נוסף של המיצוב שלכם ברשת כמומחים בתחומכם.
מחפשים פתרונות פרסום לעסק שלכם? ב- B144 תוכלו למצוא מגוון חבילות פרסום המתאימות בדיוק לצרכי העסק שלכם. פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, דפי נחיתה ועוד מגוון הטבות במיוחד ללקוחות B144. ביחרו עכשיו את חבילת הפרסום המתאימה לכם ואנו ניצור איתכם קשר >>>
על כותב הכתבה: דניאל זריהן >>>
על כותב הכתבה:
דניאל זריהן הוא מומחה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי, ויועץ לקידום עסקים באינטרנט. לדניאל יותר מ-11 שנות ניסיון בתחומי ה-SEO (קידום אורגני) ופרסום בדיגיטל, שבמהלכן קידם באינטרנט מאות עסקים קטנים ובינוניים. B144 החלה בשיתוף פעולה עם דניאל זריהן, במטרה ללמד בעלי עסקים כיצד לקדם את עצמם ברשת.